בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (ראשון) על השוטר לשעבר אוריאל אביטן (26) שבע וחצי שנות מאסר בפועל. אביטן הורשע באונס צעירה שהכיר בשנת 2018, תוך שאיים עליה באמצעות אקדח, על פי כתב האישום.
1 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
(צילום: shutterstock)
אביטן והצעירה הכירו דרך חברים משותפים, ובמסגרת היכרותם הוא ביקש ממנה להיפגש איתו שוב ושוב. בחודש ספטמבר 2018, אז שירת באילת, אביטן פגש בה כשבילתה בבר, ולאחר הבילוי התכתבו באינסטגרם והוא ניסה לשכנעה לבוא אליו. היא סירבה. בסופו של דבר הם קבעו להיפגש בביתה עם חברים, ואביטן נתקל בה מחוץ לביתה. אלא שאז הוא ביקש ממנה להתלוות עימו לביתו בטענה כי שכח שם דבר מה.
כשהגיעו לביתו הוא הוציא את אקדחו מארון הבגדים, אמר לה "תהיי בשקט" ובהמשך אנס אותה בזמן שהיא מנסה להשתחרר מאחיזתו ומתחננת בפניו שיעזוב אותה ויחדול ממעשיו. אביטן הכחיש את שיוחס לו, אך לאחר ניהול דיוני הוכחות הוא הורשע בעבירה של אינוס בנסיבות מחמירות. בית המשפט דחה את גרסתו כי מדובר ביחסי מין בהסכמה וקבע כי עדותה של המתלוננת אמינה מאוד, נתמכת בראיות רבות וכי מעשיו של אביטן במהלך האירוע בוצעו כפי שהמתלוננת תיארה אותם.
בשלב הטיעונים לעונש טענה עו"ד יולנדה טולדנו, מהמחלקה לחקירות שוטרים, בין היתר כי אביטן ביצע את מעשיו באכזריות תוך שהוא מנצל את כוחו ומעמדו כשוטר. המתלוננת סיפרה על תחושת איום ו"סכנת מוות" מרגע שראתה את האקדח בידו, ותחושה כי האירוע נמשך נצח. לאחר המקרה נמנעה הצעירה מלקבל סיוע, מחשש שזה יפגע ברצונה להתגייס למשטרה. במח"ש טענו כי "הנאשם ניצל את כוחו ומעמדו כמי ששירת במשמר הגבול והחזיק נשק משטרתי, כאשר הוא אף איים באמצעות הנשק על המתלוננת בטרם ביצוע העבירה".
מצד אביטן הוגש מכתב של המפקד שלו לשעבר, רב-פקד אריאל ברש, שציין כי הוא היה שוטר אחראי ומסור, ופעל מתוך אידיאולוגיה ואהבת המדינה. עוד ציין מפקדו לשעבר כי הוא הופתע מאוד לשמוע על האונס שביצע, לאור הרושם שלו מאביטן כאדם אחראי, בוגר ובעל שיקול דעת מושכל.
הרכב השופטים בראשות יעל רז לוי, גילת שלו ואהרון משניות קבע כי אביטן ניצל את תמימותה של המתלוננת והזמנתה הידידותית לבילוי תמים עם חברים בביתה, כדי להביאה באמתלת שווא לביתו. יחד עם זאת הם ציינו כי אין מדובר ברף העליון של עבירת אונס תוך שימוש בנשק, שכן הוא רק הציג את האקדח בפני המתלוננת ולא כיוון אותו כלפיה. בנוסף, הם התחשבו בהיעדר העבר הפלילי שלו ובשירותו במג"ב. בית המשפט גזר עליו עאמור שבע וחצי שנות מאסר בפועל, וכן פיצוי בסך 60 אלף שקלים למתלוננת.
המשטרה מסרה: "השוטר פוטר בעקבות חקירתו והגשת כתב אישום נגדו. אנו רואים בחומרה כל התנהלות חריגה שאינה עומדת בקנה אחד עם נורמות ההתנהגות וערכי הארגון".