המשטרה עצרה הבוקר (שלישי) שישה בני אדם, בהם נבחר ציבור ברשות מקומית באזור הצפון, בחשד לעבירות בתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית. יחד עמם עוכבו עוד שני חשודים על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433.
1 צפייה בגלריה
משרדי להב 433
משרדי להב 433
משרדי יחידת להב 433, שמובילה את החקירה
(צילום: אוראל כהן)
על פי הודעת המשטרה, נבחר הציבור שנעצר פעל מתוקף תפקידו בוועדה לתכנון ובניה, בצוותא עם בני משפחתו ואחרים, על מנת להיטיב עם קבלנים ובעלי אינטרסים בתמורה לקבלת טובות הנאה לו, לבני משפחתו ולמקורביו.
החקירה התנהלה בחודשים האחרונים באופן סמוי, בשיתוף יחידת יהלום ברשות המיסים והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור – והבוקר הפכה לגלויה עם מעצר החשודים. מיוחסת להם מעורבות בעבירות של מתן שוחד, קבלת שוחד, מרמה בנסיבות מחמירות, חוק איסור הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, איומים ועבירות על פי פקודת מס הכנסה.
במהלך המעצרים בוצעו חיפושים בבתי החשודים ומשרדיהם ונתפסו מוצגים לצורכי חקירה. במשטרה הוסיפו כי החשודים נחקרים כעת, ואם יהיה צורך החוקרים יבקשו מבית משפט השלום בחיפה להאריך את מעצרם. החקירה מלווה על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה. במשטרה מסרו: "נמשיך לפעול בכל מקום בו יעלה חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי שלטון ומנהל תקין, במטרה לחשוף תהליכים פסולים ולהגיע לחקר האמת".