בכיר בזרוע האמריקנית של תאגיד הביגוד וההנעלה "נייקי" חשף בימים האחרונים כי הוא רוצח מורשע, שירה למוות בנער בפילדלפיה לפני 56 שנה. הבכיר, לארי מילר, הודה בחשיפתו כי עברו "אוכל אותו מבפנים" – וזכה מיד לתמיכת החברה, שהצהירה כי הצלחתו בחיים שלאחר הכלא היא הוכחה לכך שאנשים יכולים לנצל היטב הזדמנות שנייה שאותה הם מקבלים.
1 צפייה בגלריה
ארה"ב בכיר ב נייק נייקי לארי מילר הודה ב רצח נער צעירותו
ארה"ב בכיר ב נייק נייקי לארי מילר הודה ב רצח נער צעירותו
לארי מילר. סיפר לג'ורדן, קיבל גיבוי מנייקי
(צילום: shutterstock)
מילר הוא יו"ר "מותג ג'ורדן" של נייקי, חטיבה המבוססת על כוכב ה-NBA הגדול בכל הזמנים מייקל ג'ורדן, ובריאיון למגזין "ספורטס אילוסטרייטד" הוא דיבר לראשונה על הרצח שביצע ב-30 בספטמבר 1965, כשהיה בן 16. הוא סיפר שבאותה העת היה חבר בכנופיית רחוב שאליה הצטרף בגיל 13. מתלמיד מצטיין הוא הפך לעבריין אלים ושתיין כבד, ובגיל 16, כשחבר שלו נרצח על-ידי כנופיה יריבה, הוא נטל אקדח, השתכר – ויצא עם שלושה מחבריו לחפש נקמה. במקום זה, הוא ירה באדם הראשון שבו נתקלו: אדוארד ווייט בן ה-18.
בריאיון ל"ספורטס אילוסטרייטד" הודה מילר כי ירה בווייט ללא שום סיבה: "זה מה שהופך את המעשה שלי לקשה עוד יותר עבורי", אמר. בהמשך הורשע ברצח ונשלח לכלא, שם העביר את רוב שנות ה-20 של חייו. במהלך שהותו במאסר הוא למד לתואר בראיית חשבון, וכשהשתחרר כמעט זכה במשרה נחשקת, אולם כשבריאיון האחרון לתפקיד סיפר על עברו הפלילי – החליטו מעסיקיו הפוטנציאליים שלא לתת לו את המשרה. מאותו הרגע החליט להימנע מלדבר על מעשיו – עובדה שלדבריו גרמה לו סיוטים בלילות ומיגרנות.
בריאיון, שנערך לקראת צאתו של ספר הזיכרונות שלו, סיפר מילר כי במשך שנים הסתיר את עברו מילדיו, מחבריו ומשותפיו הקרובים ביותר בעולם העסקים: "במשך שנים ברחתי מזה. ניסיתי להסתיר את זה וגיליתי שאנשים לא יגלו את זה", אמר.
עם הזמן, תחת מעטה סודיות, החל מילר לשקם את חייו ולהתקדם בעולם העסקים. הוא שימש כמנהל ברשתות מזון, ב-1997 הצטרף ל"נייקי" וב-2007 היה לנשיא של קבוצת ה-NBA פורטלנד טרייל בלייזרס. חמש שנים אחר כך שב לנהל את "מותג ג'ורדן".
למעסיקיו הנוכחיים ב"נייקי", לחברו הטוב מייקל ג'ורדן ולקומישינר של ה-NBA אדם סילבר, דיווח מילר מראש על ההיחשפות הצפויה שלו ב"ספורטס אילוסטרייטד". בהודעה שמסרה חברת "נייקי" ל-BBC בעקבות הריאיון נכתב כי סיפור חייו של מילר הוא "סיפור מדהים על הזדמנויות שניות": "אנו גאים בלארי מילר ובתקווה וההשראה שסיפורו יכול לתת". החברה מסרה עוד כי היא תומכת במדיניות שמטרתה לעזור לאסירים לשעבר למצוא לעצמם הזדמנויות חדשות ולשקם את חייהם.
מילר עצמו אמר כי הוא מקווה שסיפורו יוכל לעזור לצעירים בסיכון להתרחק מאלימות ולתת השראה לאסירים לשעבר, כך שיידעו שהם יכולים לתרום לחברה.