אחמד דקה, בן 23, נורה למוות אמש (חמישי) על-ידי אלמוני ברחוב יפת ביפו. הצעיר, שנפצע תחילה באורח בינוני עד קשה, פונה לבית החולים וולפסון בחולון, וכעבור שעות אחדות נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע, וההערכה הראשונית היא כי מדובר ברצח.
"עוד לא ידוע מי האחראי לרצח", אמרו תושבי המקום, "מדובר באדם שיש לו יחסים טובים עם כל הסובבים אותו, כולם מופתעים ממה שקרה". קרוב משפחתו של דקה אמר כי "שמענו על הירי, לא האמנתי שמדובר באחמד. לא הרגשתי שהוא היה מצוי תחת איום, הוא התנהג כרגיל". הוא הוסיף: "אנחנו מקווים שנקבל תשובות ולא ישאירו את תיק החקירה ללא התקדמות. לצערי, האלימות והפשיעה לא נגמרות בחברה הערבית - בכל מקום קיימת סכנת חיים. כל הגופים שאחראיים לביטחוננו נכשלו במיגור האלימות".
2 צפייה בגלריה
מוסטפא מטלק
מוסטפא מטלק
מוסטפא מטלק
מתחילת השנה נרצחו 91 בני אדם בחברה הערבית. לפני כשבוע נמצא מוסטפא מטלק, צעיר בן 20 מג'לג'וליה, ירוי וללא רוח חיים במשתלה סמוך לגדר ההפרדה בקלקיליה שבשומרון. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח, ונשלל חשד שמטלק נפגע מירי כוחות הביטחון ששהו סמוך לזירה. חקירת המשטרה עלתה כי "מהממצאים שנאספו עד כה עולה כי הרקע לאירוע ככל הנראה פלילי". מטלק נפגע מירי בפלג גופו העליון, וכוחות צה"ל הגיעו לזירה. קרובי משפחתו אמרו כי "לא ידוע מי ירה בו, אנחנו מחכים לתוצאות".
יום קודם לכן נורה למוות סעיר מעדי, מנהל בנק לשעבר מירכא, בזמן שהיה בחנות טלפונים בכפר ראמה שבגליל. ההרוג, בן 77, היה במקום עם בנו, שלא נפגע מהירי, ואדם נוסף שנפצע באורח בינוני ופונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה. ככל הנראה היעד היה בעל החנות, והיורה נמלט.
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב התייחס בשבוע שעבר לאלימות בחברה הערבית, ואמר בשבתרבות בבאר שבע כי "מספר הנרצחים במגזר הערבי ירד ב-20% השנה לעומת השנה שעברה".