1 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
(צילום: shutterstock)
ראש עיר מהמשולש נעצר נחקר בחשד למעורבות בסחיטה עבור ארגון פשיעה והפרת אמונים. הוא שוחרר ללא תנאים אחרי שנחקר במשרדי להב 433.
ראש העיר זומן לחקירה עם צאת השבת במשרדי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יחב"ל), אחרי שלפי החשד היה מעורב בפרשה שבה נעצרו לפני כשלושה שבועות 12 חשודים ממשפחת חרירי.
לפני כשלושה שבועות נעצרו תשעה מבני משפחת חרירי בחשד לעבירות סחיטה באיומים וקבלת דבר במרמה. ארבעה מהם נותרו במעצר עד היום, בהם השייח מאלק חרירי - שסנגורו עו"ד איהאב ג'לג'ולי הכחיש לאחר מעצרו את כל החשדות שמיוחסים לו. חרירי מוגדר במשטרה כדמות בכירה ביותר במשפחת הפשע.
לפי החשד במשטרה, החשודים פנו לזוכים במכרזי קרקעות באזור טייבה ואיימו על חייהם, בטענה שהקרקעות שייכות להם ועל הזוכים לבטל את הזכייה או לשלם מאות אלפי שקלים בעבורן. למרות הזכייה באופן חוקי ולגיטימי, במכרז סדור של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), עלה בחקירה כי חלק מהזוכים חששו לחייהם וככל הנראה לא מימשו את הזכייה ונאלצו לבטלה, בעקבות הסחיטה באיומים שעברו.
במהלך החיפושים של המשטרה נתפסו סכומי כסף מזומן בעשרות אלפי שקלים, למעלה מ- 150 אלף יורו ומאות אלפי דולרים. החשודים נחקרו, בין היתר, בגין סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה ועבירות לפי חוק איסור הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה.
מקורבים לראש העיר מסרו כי "מדובר באדם ישר, החקירה שלו הקפיצה את כל העיר. הוא לא נעצר אלא רק נשאל כמה שאלות. הוא ימשיך לעבוד כרגיל". במשפחה חרירי הוציאו בימים האחרונים הודעה שבה טענו כי "מאלק חרירי הוא אדם ישר שתורם מזמנו למען סולחות בחברה הערבית. המשטרה רק מחפשת אותו, הצדק ייצא לאור".
לאחרונה הודיעה המשטרה גם שפענחה פרשת סחיטה באיומים אחרת בשווי מאות אלפי שקלים, על-ידי חשודים הקשורים לארגון הפשיעה חרירי. מהחקירה עלה חשד לפיו כי גורמים בכירים בעולם העברייני, התערבו בסכסוך עסקי בין שני אזרחים כבוררים, תוך שהילכו אימים על אחד מהם וגבו ממנו 300 אלף שקלים בשל הקשרים העסקיים ביניהם לכאורה. במשטרה אמרו כי במהלך החקירה הסמויה השתמשו החוקרים באמצעים טכנולוגיים וביחידות מיוחדות שפעלו במסווה, והצליחו להגיע לממצאים שהעידו על העבירות.