הפרקליטות הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד ראמי קסדיה (46), תושב בית חנינא שבמזרח העיר, בגין תקיפת שני אנשים, איומים עליהם ויידוי אבנים על אוטובוסים ליד ביתו לפני שבוע. לפי האישום, קסדיה יידה אבנים כדי לפרוק עצבים בזמן שהתקוטט עם שני אנשים ברחוב, וגרם לפציעת נהג באורח קל, באחד האוטובוסים שעברו במקום.
בתיעוד מהמקום נראית אבן פוגעת בשמשה הקדמית של אוטובוס. הנהג נפגע בעינו ופונה לקבלת טיפול בבית החולים שערי צדק בירושלים. קסדיה נאשם באיומים, תקיפה סתם, תקיפה הגורמת חבלה ממשית, יידוי של אבן לעבר כלי תחבורה וחבלה במזיד לרכב.
1 צפייה בגלריה
תיעוד: תושב בית חנינא מיידה אבנים על שמשת אוטובוס נוסע
תיעוד: תושב בית חנינא מיידה אבנים על שמשת אוטובוס נוסע
יידה אבנים כדי לפרוק עצבים ופצע את אחד הנהגים. התיעוד מבית חנינא
על פי כתב האישום, ביום ראשון שעבר הגיעו שני אנשים לביתו של קסדיה, וטענו כי אחיו פיטר לקח תעודת זהות של אישה שהם מכירים. הנאשם קרא לעברם "עופו מפה", יצא מחלון ביתו והרים שברי כיור בגודל של סלע. קסדיה דחף את השניים בעוד הוא מאיים "אני אזיין אתכם" ו"אני אפתח אתכם", ולאחר מכן בעט והיכה את אחד האנשים, שסבל מחבלות בגופו.
השלושה - הנאשם והשניים שאיתם התעמת - הגיעו אל פינת רחוב אלזוהור בבית חנינא, וקסדיה החליט לפרוק את עצביו על אוטובוס שעבר במקום ויידה לעברו אבן גדולה. כעבור חצי דקה, בזמן שאיים על השניים, חלף אוטובוס נוסף וגם עליו הוא יידה אבן. כתוצאה מכך שמשות האוטובוסים נופצו ואחד האוטובוסים סטה מהמסלול ועלה על מדרכה. נהג אחד האוטובוסים נפצע בעינו מרסיסי זכוכית.
קסדיה נעצר באותו יום ובעימות עם אחד המתלוננים המשיך לאיים עליו בנוכחות השוטרים. בין היתר קרא לעברו: "תגיד למי שהיה איתך, אם אתם תגיעו אני אשבור לכם את הרגליים. אני אכסח אתכם. אני אפתח אותך". שני האנשים איתם התעמת הובאו לעדות על האירוע בתחנת המשטרה.
מלבד כתב האישום ביקשה הפרקליטות להשאיר את הנאשם במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשה נכתב כי קסדיה ביצע את העבירות המיוחסות לו "תוך נטילת סיכון ממשי לנהגי האוטובוסים ומשתמשי הדרך, גרימת נזקים משמעותיים לשני אוטובוסים ונזק פיזי לאחד הנהגים, על מנת לסלק 'אורחים לא רצויים', שימוש באלימות מילולית ופיזית כלפיהם תוך איבוד עשתונות, ואיומים אף בתוך חדר החקירות. בצירוף עברו הפלילי וקיומו של מאסר על תנאי בר הפעלה, מבססים את המסקנה כי אין תחליף ראוי למעצר המשיב עד תום ההליכים".
קצין האלימות במשפחה של תחנת שפט במחוז ירושלים, מפקח פאדי ג'בר, אמר כי המשטרה "תמשיך להיאבק באלימות החמורה ולמצות את הדין עם עבריינים המעורבים במעשי אלימות מכל סוג שהיא על מנת למצות את הדין עם עבריינים ופורעי חוק המנסים לפגוע בשלום הציבור וביטחונו האישי".