יותר מ-100 אלף נסיעות ביום, התחנה העמוסה ביותר - אבא הלל ליד הבורסה: שבוע חלף מאז פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, ובמשרד התחבורה פרסמו אמש (שישי) את ממוצע הנסיעות היומי. הנתונים כוללים בתוכם את יום שישי האחרון, יום פתיחת הדנקל, בו הנסיעות היו בחינם לרגל פתיחת הקו.
גורמים במשרד התחבורה רואים את הנתונים כהצלחה שתואמת את תחזיות הביקושים - ומדגישים כי יש לזכור כי אנו בסוף אוגוסט. בנוסף, חשוב לציין כי הרכבת פועלת רק מספר שעות במוצאי שבת ובשישי, כך שבפועל המספרים האמיתיים גבוהים יותר. גורם במשרד אמר אתמול ל-ynet כי המספרים בימי החול של השבוע התקרבו לכ-115 אלף בממוצע, כאשר ביום שלישי למשל עברו ברכבת כ-145 אלף נסיעות.
4 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה בתל אביב
הרכבת הקלה בתל אביב
(צילום: JACK GUEZ / AFP)
מנתוני חברת תבל, המפעילה את הקו האדום, עולה כי כ-70% מהנוסעים משלמים באמצעות כרטיס הרב-קו וכ-30% משלמים באמצעות אפליקציות התשלום בנייד. מבדיקת תיקופים, עולה כי התחנות העמוסות ביותר השבוע היו אבא הלל ברמת גן, הסמוכה למתחם הבורסה ולמכללת שנקר, ותחנת בן גוריון בגבול רמת גן ובני ברק, הסמוכה למחנה השלישות ולמגדלי ב.ס.ר.
ביקושים גבוהים נרשמו גם בתחנות אלנבי, קרליבך וארלוזורוב הסמוכה לתחנת הרכבת סבידור מרכז בתל אביב. כל אלה הן תחנות תת-קרקעיות. בתחנות העיליות, שהמרחק הממוצע ביניהן קצר יותר, היו תחנות אליפלט ואצטדיון בלומפילד (רבות הודות לאוהדי מכבי תל אביב, שהגיעו שלשום למשחק במוקדמות הקונפרנס-ליג מול צלייה הסלובנית - ר"ר) לעמוסות ביותר.
במהלך השבוע נסעו הרכבות במהלך כל שעות הפעילות ברמת דיוק גבוהה ובהתאם ללוחות הזמנים הקבועים, למעט עיכובים ספורים עקב תאונות דרכים על תוואי המסילה שבהם לא הייתה מעורבת הרכבת. על פי הנחיית שרת התחבורה מירי רגב, חברת תבל פועלת מסביב לשעון כדי להבטיח סנכרון בזמן אמת של כל צגי המידע הדיגיטליים בתחנות הרכבת, כדי לשפר את רמת הוודאות והשירות לנוסע.
4 צפייה בגלריה
מחאה ברכבת הקלה
מחאה ברכבת הקלה
היו גם כמה מחאות. היום הראשון של הרכבת הקלה
(צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg)
4 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה בתל אביב
הרכבת הקלה בתל אביב
(צילום: JACK GUEZ / AFP)
ממשרד התחבורה נמסר כי בשבועות הקרובים תימשך נוכחות דיילי שירות מטעם נת"ע בתחנות, במטרה לספק מידע על הקו ולסייע לנוסעים בתיקוף. מהדיווחים עולה כי עדיין ישנם נוסעים המתקשים בתיקוף, או שוכחים לתקף את הרב-קו או את האפליקציה בעמדות התיקוף שברציף.
יצוין כי כפי שהוסבר לציבור בקמפיין ההשקה הנרחב, יש לתקף את הנסיעה לפני העלייה לרכבת ולא ניתן לתקף בקרון עצמו. נת"ע הודיעה כי היא תרחיב את ההסברה בנושא. סרטוני ההסברה על הרכבת הקלה זכו עד כה למיליוני צפיות, ונראה כי המסרים נקלטים.
4 צפייה בגלריה
 נסיעה בקו האדום של הרכבת הקלה מתחנת רכבת קלה ארליך, בהשתתפות רגב ומנכל נתע
 נסיעה בקו האדום של הרכבת הקלה מתחנת רכבת קלה ארליך, בהשתתפות רגב ומנכל נתע
"הפתיחה ענתה על כל הציפיות"
(צילום: טל שחר)
"הפתיחה המרגשת ענתה על כל הציפיות", מסרה רגב. "מהיום הראשון להפעלתה, הצביעו מאות אלפים ברגלים ובאו להיות חלק מההיסטוריה. אני בטוחה כי חוויית הנסיעה ויתרונות השימוש בדנקל יגרמו להרבה תושבים לעבור לשימוש קבוע בתחבורה הציבורית ולהשאיר את הרכב הפרטי בבית או בחניון, וכך נפחית את העומס בכבישים".
"הדנקל מציבה את מדינת ישראל בשורה אחת עם הערים המובילות בעולם, וכבר בשנים הקרובות נראה את הקו האדום כחלק מרשת הסעת המונים מתקדמת שתחבר את כל ערי גוש דן. אנו מודעים לכך שעדיין יש מה לשפר ועובדים מסביב לשעון כדי לספק לנוסעים את השירות הטוב והאמין ביותר", הוסיפה.
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן הוסיף כי "השבוע הראשון להפעלת הדנקל הוכתר בהצלחה ועבר ללא תקלות. בחודשים הקרובים נגביר את תדירות הרכבת ונאריך את שעות הפעילות, ואני בטוח כי בקרוב מאד הדנקל יהפוך לחלק בלתי נפרד מחיינו. מאות האלפים שנסעו השבוע ברכבת יכולים להעיד על ההצלחה הגדולה שעלתה על כל הציפיות. אני שב ומבקש מהנוסעים להיות שותפים לדרך של משרד התחבורה ולדווח לנו על כל תקלה או בעיה, במטרה להמשיך ולשפר את השירות - למענכם".
מנכ"ל נת"ע חיים גליק ומנכ"ל "תבל מטרו" אמירם אוחיון הוסיפו: "זה היה שבוע של גאווה, שמחה גדולה ועבודה מבוקר עד ליל. אנחנו מבקשים להודות לעובדים המקצועיים והשותפים להפעלת הרכבת, ובעיקר למאות אלפי הנוסעים על האמון והחום שקיבלנו מאז הפתיחה".
בתוך כך, חברת "תבל מטרו" הודיעה על שינויים בלוח הזמנים החל מהיום: בקו R1 מבת ים לתחנה המרכזית בפתח תקווה הרכבת תפעל בין השעות 20:30 ל-23:19, ובכיוון ההפוך היא תפעל החל מ-20:30 ועד 23:25. בקו R3 מתחנת אליפלט לתחנת קריית אריה הרכבת הראשונה תצא בשעה 20:35 והאחרונה ב-00:30, ובכיוון ההפוך היא תפעל בין השעות 20:30 ל-00:15.
פורסם לראשונה: 22:08, 25.08.23