2 צפייה בגלריה
עופר עיני
עופר עיני
עופר עיני
(צילום: רויטרס)
יו"ר ההסתדרות עופר עיני הודיע בצהריים (יום שלישי) שיתמודד בבחירות הקרובות לראשות הארגון, שיתקיימו בחודש מאי. לדבריו, "ההסתדרות נעלמה בכל תקופת הקורונה מהזירה החברתית-כלכלית ומאפשרת לממשלה לעשות כל מה שהיא רוצה. אני אומר לליברמן ובנט - נגמרה לכם החגיגה על חשבון העובדים. ההסתדרות בראשותי תחזור להיות גורם חזק ומוביל במשק שישמור על אוכלוסיות אלה".
לפי הודעה שפרסם עיני, הוא קיבל את ההחלטה לחזור עקב היעלמותה של ההסתדרות מהזירה החברתית-כלכלית במיוחד במשבר הקורונה - "דבר שהביא לתוצאות הרסניות כלפי העובדים, הגמלאים, מעמד הביניים והשכבות החלשות". לדבריו, "במקום לנצל את כוחה, להיות גורם מוביל ודומיננטי במשבר הקורונה ולעמוד לימין העובדים, הסתדרות קראה להם להיכנס מתחת לאלונקה. את התוצאות אנחנו רואים היום בעובדים שקורסים, בתנאי עבודה נחותים, בפגיעה בגמלאים, בסירוב לפצות על נזקי הקורונה וביוקר המחיה. אין הסתדרות שתעצור את הממשלה".
2 צפייה בגלריה
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
היו"ר המכהן בר-דוד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
עיני, שיתמודד מול היו"ר המכהן ארנון בר-דוד, טען כי הממשלה ניצלה את חולשת ההסתדרות כדי לפגוע גם בזכויות שהיו מובנות מאליהן. "בשנתיים האחרונות אני רואה איך מעמד העובדות, העובדים והגמלאים נשחק וההסתדרות פשוט לא קיימת. במקביל לייקור הכללי במשק כמעט בכל מוצר או נושא, זכויות העובדים נלקחו על ידי האוצר: בהתחלה ההסתדרות ויתרה על ימי חופשה, אח"כ הסכימה להוציא מאות אלפי עובדים לחל"ת תוך ניתוקם ממקום העבודה. ליברמן העלה את גיל הפרישה לנשים וההסתדרות שתקה, גם בפנסיה פגעו כשוויתרו על אגרות החוב המיועדות ששומרות עלינו מקריסת הבורסה".
"ואז הגיעה עסקת החבילה השערורייתית - ההסתדרות הקפיאה שכר ל-5 שנים, הסכימה לניוד בלי הגבלה, ויתרה על השעות הנוספות, הסכימה להאריך את יום העבודה ובחרה לפגוע בחלשים מכל באמצעות שחיקת שכר המינימום", תקף. "ההסתדרות הסתירה את הסכמתה לפגוע בעבודה המאורגנת ולבטל את זכות השביתה. יש לי תחושה שבאוצר חושבים שהם יכולים לעשות ככל שעולה על רוחם. הם מרגישים שההסתדרות יצאה לחופש בקורונה. חופשה שעדיין לא שבה ממנה".

עיני טען כי ההסתדרות בראשותו תחזור להיות גורם מוביל במשק. "אני אומר לליברמן ובנט נגמרה לכם החגיגה. ההסתדרות בראשותי תחדל להוריד ראש בפני כל צעד של הממשלה והמעסיקים. היא תחזור להיות גורם דומיננטי שיפעל להחזיר לעובדים ולגמלאים את מעמדם וזכויותיהם".
עיני כיהן כיו"ר ההסתדרות במשך 8 שנים. הוא ציין כי בין הישגיו נמנים פנסיה חובה לכל עובד, העלאת שכר המינימום, מתווה פיצויים לעובדים שנפגעו כתוצאה ממבצעים בעזה ובמלחמת לבנון השניה, העברת חוקים שמאפשרים לעובדים להקים ועדים, הקמת אגף התאגדות עובדים, הסכמי שכר במגזר הציבורי, מאבק למען עובדי קבלן ועוד. עיני פרש מתפקידו כיו"ר ההסתדרות במאי 2014.
כחודשיים לאחר מכן התמנה ליושב ראש ההתאחדות לכדורגל בישראל, וכיהן בתפקיד עד 2018. בניגוד לכהונתו כיו"ר ההסתדרות, בתקופת כהונתו כיו"ר ההתאחדות לא נרשמו לזכותו הישגים משמעותיים והוא ספג ביקורת על חוסר הבנתו בעולם הכדורגל.
מטעמו של יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, נמסר: "תמיד בירכתי ואמשיך לברך על כל התמודדות דמוקרטית. דאגתו של עופר עיני לציבור העובדים בהחלט מחממת את הלב, אבל אולי כדאי שמישהו יעדכן אותו שבזמן שהוא עשה לביתו, בעיצומו של משבר עולמי שטלטל את המשק כולו, חבריי ואני ניווטנו את ההסתדרות לחוף מבטחים בבגרות ובאחריות. אל מול מציאות מורכבת ומאתגרת מאין כמוה, מצבם של העובדים מעולם לא היה טוב יותר וזאת בזכות מנהיגות שפעלה ושפועלת ללא לאות כדי להביא תוצאות – לא כותרות. אמשיך תמיד להיות הגב האמיתי של העובדים בישראל".