הסתדרות עובדי המעבדות הודיעה הערב (יום א') כי שביתתם הסתיימה. בהודעה בנושא צוין כי "במסגרת פגישה משותפת בלשכתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, הגיעו ההסתדרות, משרד האוצר ומשרד הבריאות, למתווה הבנות.
"המתווה יגובש סופית בתקופה הקרובה ובו בשורה שתביא לעלייה בשכרם של עובדות ועובדי המעבדות. ההסכם המשפטי ינוסח בהמשך. אי לכך, הסתיימה שביתת עובדי המעבדות. העובדות והעובדים המסורים ישובו לעבודתם המלאה בהקדם האפשרי".
1 צפייה בגלריה
עובדים עובדי המעבדות הציבוריות מפגינים בבלפור, מול בית ראש הממשלה בירושלים
עובדים עובדי המעבדות הציבוריות מפגינים בבלפור, מול בית ראש הממשלה בירושלים
מחאת עובדי המעבדות מול מעון ראש הממשלה, בשבוע שעבר
כ-2,000 עובדי המעבדות הציבוריות פתחו בשביתה ביום ראשון שעבר במחאה על תנאי העסקתם לנוכח משבר הקורונה, שגרם להארכה משמעותית של שעות עבודתם והגביר את העומס על המעבדות. השביתה כללה את המעבדות הרפואיות בבתי החולים ובקופות החולים וכן את מעבדות בריאות הציבור של משרד הבריאות.
במסגרת השביתה לא ניתנו בדיקות למחלקות האשפוז בבתי חולים, בין היתר לצורך שחרור מאושפזים. במקביל התאפשרו רק בדיקות למחלקת טיפול נמרץ וכמה בדיקות דחופות לחדרי המיון. כמו כן לא בוצעו בדיקות מעבדה שנחוצות לצורך ניתוחים לא דחופים. עם זאת, נערכו בדיקות קורונה אך נשלחו עדכונים רק על תשובות חיוביות.

כ-200 עובדי המעבדות הציבוריות הפגינו ביום שלישי שעבר מול מעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור בירושלים. "מה שמעניין את הממשלה אלה רק בדיקות הקורונה", אמר בהפגנה משה לוי, עובד מעבדה בבית החולים סורוקה בבאר שבע. "הקצו ארבעה מיליארד שקלים לבדיקות קורונה במעבדות פרטיות - ומה שקורה בבתי החולים לא מעניין? הזקנה במסדרון לא מעניינת כל עוד אין לה קורונה? אם השביתה הזו לא תשיג כלום - לא נישאר במקצוע".
אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות, אמרה: "אם הממשלה הייתה משקיעה אפילו רק 10% מארבעת מיליארד השקלים שהוקצבו למעבדות הפרטיות - לא הייתה סיבה לשבות. בינתיים, לעובדים אצלנו נמאס ונשבר, הם לוטשים עיניים למקצועות אחרים או למעבר לסקטור הפרטי. אם לא יהיה פתרון מהיר היום, הם יתפטרו מתוך תסכול וכעס גדול על המדינה, כל המערכת תקרוס".