2 צפייה בגלריה
אמנה קהוג'י (שמאל) ואחותה שורוק. שתיהן ילדו, ושתיהן נדבקו
אמנה קהוג'י (שמאל) ואחותה שורוק. שתיהן ילדו, ושתיהן נדבקו
אמנה קהוג'י (שמאל) ואחותה שורוק. שתיהן ילדו, ושתיהן נדבקו
היא התפללה לשלום אחותה שחלתה בקורונה במהלך ההיריון, ומתה בעצמה מהמחלה אחרי שגם היא ילדה: אמנה קהוג'י בת ה-31 נפטרה לפנות בוקר (שבת), שבוע לאחר שילדה בן ראשון בניתוח קיסרי וככל הנראה בשל מחלת הקורונה שממנה נדבקה. קהוג'י היא אחותה של שורוק ג'ורבאן, שנדבקה גם היא בקורונה וילדה את בנה לפני כשבועיים בניתוח קיסרי, ומאז מאושפזת במצב קשה ולא הספיקה עדיין לראות את בתה. שתי האחיות לא התחסנו.
קהוג'י, מג'סר א-זרקא במקור, מתה לפנות בוקר בביתה שבטייבה, לאחר שסבלה מחום ומנפיחות. היא אושפזה בבית החולים מאיר בכפר סבא לפני שבוע, ויום לאחר מכן עברה את הניתוח הקיסרי. ביום רביעי היא שוחררה מבית החולים, כשהיא עדיין חולת קורונה.

עומר קהוג'י, בעלה של אמנה, סיפר בשיחה עם ynet: "אשתי שוחררה מבית החולים והייתה בריאה ללא מחלות רקע. בשעות הלילה היו לה נפיחות וחום. ביקשתי ממנה לקחת אותה לבית החולים והיא לא רצתה. התקשרתי למוקד הרפואי והתייעצתי איתם על החום. הם אמרו לי 'זה חום רגיל ובשעות הבוקר תפנה לרופא והוא יחליט בשבילה'. אחרי זמן קצר קראתי לה והיא לא ענתה - וידעתי שהיא כבר לא בין החיים".
הבעל הוסיף כי התינוק שלהם, עאדל, הוא בנם היחיד. "שמחנו מאוד כשעאדל נולד. אשתי עוד לא זכתה להניק אותו. טיפלתי בו עד שאשתי תחלים. היא אמרה לי 'אני רוצה לעשות הכל למען הילד היקר שלנו. לא אחסוך בשום דבר'. כואב לי מאוד שאיבדתי את אשתי היקרה והכאב העמוק הוא שהבן נשאר ללא אמא".
2 צפייה בגלריה
עומר בעלה של אמנה
עומר בעלה של אמנה
האבא עומר והבן עאדל. "אמנה לא הספיקה אפילו להניק אותו"
עומר הוסיף כי אמנה התפללה בימים האחרונים לרפואתה של אחותה שורוק, שמאושפזת כבר שבועיים במחלקה לטיפול נמרץ קורונה בבית החולים הלל יפה בחדרה, לאחר שנדבקה בחודש השביעי להריונה. מצבה קשה, ומאז הלידה אף אחד מהמשפחה לא זכה לראות את התינוקת שנולדה לה. "אשתי התפללה למען אחותה. היא חיכתה שתתעורר ותוכל לדבר איתה. לא צפיתי שזה יקרה לנו, אבל זה הגורל. אני אעשה את הכול כדי להתמודד ולגדל את הילד שלי בצורה הכי טובה", אמר עומר.
מוחמד אבו דביס, אביה של אמנה, אמר כי הוא מתקשה לעכל את הבשורה המרה: "רק אתמול דיברנו על בתה של שורוק, וביקשתי מכולם שיתפללו בשביל שורוק והיום התעוררתי על בשורה כואבת ועצובה שהבת שלי אמנה שלא הייתה בסכנת חיים מתה. אני בוכה מכאב. רציתי שאחרי שנחלים מקורונה נהיה ביחד ונחגוג למען שני הנכדים שנולדו, יחד עם הבנות, אבל האווירה השמחה הפכה לאבל. אני מקווה שהבת שלי שורוק תחזור לחיים. אנחנו מאוד מתגעגעים אליה".