יראת איפרגן ובתה התינוקת חרות, תושבות קריית ארבע, הן השתיים שנהרגו בהתנגשות בין שני כלי רכב שהתרחשה אחר הצהריים (יום א') סמוך למצפה רמון. בנה הקטן של יראת נפצע באורח קל-בינוני.
4 צפייה בגלריה
יראת איפרגן ובתה חרות איפרגן
יראת איפרגן ובתה חרות איפרגן
יראת והבת חרות, שנהרגו בתאונה
(באדיבות המשפחה )
התאונה התרחשה אחר הצהריים בכביש 40. מותה של האם בת ה-37 נקבע במקום, והתינוקת חרות, בת ארבעה חודשים, פונתה במסוק לבית החולים סורוקה - שם נאלצו הצוותים הרפואיים לקבוע את מותה. בנה בן ה-8 של האם נפצע באורח קשה בתאונה, אולם מצבו השתפר בבית החולים - והוא מוגדר קל-בינוני. מזירת התאונה פונו גם גבר ואישה בני 25 שנפצעו באורח בינוני - וגם מצבם השתפר בבית החולים ומוגדר קל.
באור ירוק ציינו כי קטע הכביש הוא ללא הפרדה בין הנתיבים, בשעה שיש נתיב אחד לכל כיוון. "אלה תנאים שעלולים שעלולים להביא לתאונות חזיתיות. בהרבה מהכבישים בישראל אין הפרדה בין הנתיבים", אמרו בעמותה. ארז קיטה, מנכ"ל אור ירוק, אמר כי "קטע הכביש הוא כזה שאיננו סלחני לטעויות הנהג. לא תמיד רק הנהג אשם. הכבישים האדומים בפריפריה סובלים מהזנחה רבת שנים ואני חושש שהדבר לא ישתנה בקרוב".
4 צפייה בגלריה
זירת התאונה במצפה רמון
זירת התאונה במצפה רמון
זירת התאונה
(צילום: דוברות זק"א)
4 צפייה בגלריה
זירת התאונה במצפה רמון
זירת התאונה במצפה רמון
(צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
4 צפייה בגלריה
זירת התאונה במצפה רמון
זירת התאונה במצפה רמון
(צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת השנה נהרגו 232 בתאונות דרכים לעומת 195 בתקופה המקבילה בשנה שעברה - שהייתה שנת קורונה. מתחילת חודש אוגוסט נהרגו 23 בני אדם יותר מבכל חודש אוגוסט של שנת 2018.
הדיווח על התאונה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב נגב בשעה 16:04. חובש רפואת חירום במד"א, שמעון יפרח, ופרמדיק מד"א שמעון אקנין, סיפרו: "מדובר בתאונה חזיתית קשה. שני הרכבים היו בעפר בצד הכביש, כשהם עם פגיעות פח קשות מאוד, ובסמוך שכבו הפצועים. אזרחים ביצעו פעולות החייאה על האישה והתינוקת. מיד המשכנו בפעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות - ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותה של האישה שסבלה מפציעות אנושות".
הם הוסיפו: "הפעוטה הועברה למסוק מד"א שנחת בסמוך ופינה אותה לבית החולים, תוך המשך ביצוע פעולות החייאה. ילד בן 8 שנפצע באורח קשה וגבר ואישה נוספים שנפצעו באורח בינוני טופלו במקום ופונו לבית החולים במסוק צבאי".