המשטרה חוקרת חשד שמטען חבלה נמצא הערב (חמישי) ליד רכבו של ראש העיר בת ים לשעבר, שלמה לחיאני, שמתמודד בבחירות בעיר. לפי החשד, הרקע לאירוע הינו סכסוך פלילי. במשטרה בוחנים אם מדובר במטען אמיתי, או מטען דמה.
2 צפייה בגלריה
מטען חבלה הוצמד לרכב של שלמה לחיאני בבת ים
מטען חבלה הוצמד לרכב של שלמה לחיאני בבת ים
מטען חבלה הוצמד לרכב של שלמה לחיאני
( צילום: דוברות המשטרה)
מהמשטרה נמסר כי "התקבל אירוע על חשד לחפץ חשוד ליד רכב בבת ים. שוטרי תחנת בת ים וחבלני מחוז תל אביב, סוגרים את רחוב העצמאות ומטפלים בזירה. נפתחה חקירה לבירור הנסיבות".
לחיאני מסר בתגובה כי "מדובר במטען מדומה, שכנראה הוטמן בידי אנשים שמנסים למנוע ממני להיבחר לראשות העיר. אין לי אויבים, רק יריבים פוליטיים. חבל שגם בימים אלה יש המבקשים לפגוע במקום לשמור על אחדות ומוסר. אני נחוש מתמיד להחזיר לתושבי בת ים את הביטחון".
2 צפייה בגלריה
שלמה לחיאני. "אין לי אוייבים"
שלמה לחיאני. "אין לי אוייבים"
שלמה לחיאני. "אין לי אוייבים"
( צילום: מוטי קמחי)
זו לא הפעם הראשונה שמטען חבלה נמצא בסמוך לרכבו של לחיאני, כשאירוע דומה קרה גם ביוני 2021 - אז הוצמד מטען לרכבו שבוע אחרי שהצהיר כי הוא מתכוון להתמודד שוב על תפקיד ראש העיר. בנוסף, לפני כשנה הושלך מטען חבלה לעסק שנמצא בבעלות משפחתו של לחיאני. "אולי זה קשור לזה שחזרתי לזירה הציבורית ומישהו מנסה להעביר לי מסר. אין לי סכסוך עם אף אחד", טען.

ראש העיר לשעבר הושעה מתפקידו בפברואר 2014, אז הוגש נגדו כתב אישום. במסגרת הסדר טיעון הוא הודה והורשע בעבירות של הפרת אמונים, וב-2015 נגזרו עליו שמונה חודשי מאסר, מתוכם ריצה שני שלישים.
בנוסף, הוטל עליו קלון למשך שבע שנים, שתקופתו תמה ב-2022. עוד לפני סיום התקופה כאמור הודיע לחיאני כי הוא שב לזירה הציבורית - ומתמודד בבחירות לראשות העיר, שעתידות להתקיים בחודש הבא.