בחודש אוגוסט 2020 הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום נגד ארן חזן בן ה-44 בגין ניסיון רצח של אשתו ליאנה. אחרי ארבעה דיונים בלבד בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, הפרקליטות כבר הייתה מעוניינת להגיע להסדר טיעון עם הנאשם. ליאנה, ששרדה את התקיפה האכזרית, הופתעה כעת לשמוע שהצדדים קרובים לחתימה - בניגוד לעמדתה. ליאנה יוצאת לקרב ומבהירה שהיא מוכנה להעיד כדי למנוע את אותה עסקת טיעון.
ליאנה, תושבת שדרות, סיפרה על ניסיון הרצח ששרדה לפני כחצי שנה כשהצלקות על פניה היו עדיין טריות. בעלה נסע איתה למקום מבודד מחוץ לעיר והחל לדקור אותה. "הוא תפס אותי בשיער ופשוט התחיל לחתוך אותי", שחזרה.
3 צפייה בגלריה
ליאנה חזן
ליאנה חזן
"מוכנה להעיד. שיקבל את מה שמגיע לו". ליאנה חזן
(צילום: אבי רוקח)
3 צפייה בגלריה
ליאנה חזן
ליאנה חזן
הצלקות עדיין טריות, בפרקליטות חותרים להסדר טיעון. "אני מוכנה להעיד"
(צילום: אבי רוקח)
בחודש אוקטובר הודיעה התובעת כי הפרקליטות מבקשת למצות את המגעים מול בא כוחו של הנאשם כדי להגיע להסדר טיעון. בדצמבר, בדיון הרביעי שהתקיים בתיק, הודיעו הצדדים כי הם נמצאים במו"מ מתקדם לקראת חתימה, במסגרת הליך גישור בפני נשיאת בית המשפט המחוזי, רויטל יפה כץ. ביום ראשון יתקיים דיון נוסף בנושא.
ליאנה קיוותה שהפרקליטות תילחם למענה ותנהל את התיק נגד בעלה, שתקף אותה באכזריות. אלא שהיא הופתעה לשמוע שהצדדים נמצאים לקראת חתימה על הסדר טיעון, בייחוד כאשר לדבריה הייתה מוכנה להעיד.
"טענו שאמרתי שאני לא הולכת להעיד, אבל לא אמרתי דבר כזה", מספרת ליאנה, "כשהתקשרו אליי מהפרקליטות לפני יותר מחודש, אמרתי להם שאני כרגע לא במצב לדבר". לדבריה, כאשר הייתה בדיכאון לא רצתה לשמוע על התיק. בפרקליטות הודיעו כי היא אינה רוצה להעיד והחלו בהליך גישור כדי להגיע להסדר טיעון. בינתיים, היא מצאה כוחות חדשים וכעת רוצה להילחם כדי לראות את מי שפגע בה משלם את המחיר הכבד ביותר".
3 צפייה בגלריה
ליאנה חזה שנחתכה ע"י בן זוגה
ליאנה חזה שנחתכה ע"י בן זוגה
ליאנה בחודש אוגוסט. "הבן אדם ניסה להרוג אותי ועדיין לא קיבלתי גט"
(צילום: רועי עידן)
ליאנה מבהירה: "אני רוצה שהוא יקבל את מה שמגיע לו. הבן אדם ניסה להרוג אותי ועדיין לא קיבלתי גט. ארגיש שמכרו אותי אם יסגרו איתו הסדר. איך אדם יכול לנסות להרוג את אשתו ולא לקבל את העונש שמגיע לו".
ליאנה פנתה למשפחתה של שירה איסקוב, ששרדה ניסיון רצח של בעלה וחשפה באומץ את סיפורה. "מי שלא עברה ניסיון רצח לא באמת תבין למה אני מתכוונת", כתבה ליאנה. "יש לי צלקות. פניי היו חתוכות, גופי היה חתוך, הבטן שלי הייתה פתוחה לגמרי. ימים שבהם ילדיי הקטנים פחדו מפניי ואף לא זיהו אותי. הצלקות 'קישטו' את פניי ונפשי והותירו אותי בטראומה לכל חיי. שירה אני מבינה וכואבת איתך. אנחנו לביאות!".
עו״ד חיים שוקרניעורך דין חיים שוקרניצילום: שי אוחיון
הטיפול בתיק של ליאנה הועבר במקביל לידי עו"ד חיים שוקרני. "ליאנה חוותה אלימות קשה וניסיון רצח על ידי בעלה", הוא אומר, "אני סומך על הפרקליטות שתדרוש את רף הענישה המקסימלי נגד הנאשם".
מהפרקליטות נמסר: "הליך הגישור חסוי מתוקף החוק ולכן אין באפשרותנו להתייחס".