"זה נס. עוד מילימטר לצד - ולא היינו מדברים": ילד בן 7 נפצע בצהריים (שבת) באורח בינוני כתוצאה מירי בשכונה 11 ברהט, בעת שהיה ברכב עם בני משפחתו. אלו פינו את הילד, יוסף אל פיניש, לתחנה המקומית של מד"א ומשם הוא הועבר לבית החולים סורוקה כשהוא סובל מפציעה חודרת. הירי התרחש סמוך לשעה 13:30. המשטרה פתחה בסריקות וכשעתיים לאחר מכן מסרה כי עצרה גבר כבן 30, תושב רהט, בחשד למעורבות בירי.
הילד יוסף, תלמיד כיתה ב' בבית ספר אבן חלדון, ביקש להעביר מסר ליורים: "שאלוהים יסלח להם". אביו סמיר אמר כי ליוסף היה מזל - הכדור שפגע בו נכנס בצוואר ויצא מהגב: "הרופאים אמרו שזה נס. עוד מילימטר לצד ולא היינו מדברים עכשיו".
3 צפייה בגלריה
יוסף אל פיניש
יוסף אל פיניש
הילד יוסף, בבית החולים
(צילום: אילנה קוריאל )
3 צפייה בגלריה
יוסף אל פיניש ואביו סמיר
יוסף אל פיניש ואביו סמיר
יוסף ואביו סמיר: "כמו סרט אימה"
(צילום: אילנה קוריאל )
"אני מרגיש כאילו אני בסרט אימה", אמר האב בבית החולים. "הייתי עם אשתי שבהיריון, והילד ושתי הילדות ישבו מאחורה. יצאנו מהמכולת ודקה אחרי שנכנסנו לרכב שמעתי יריות. אני מסתכל מאחורה ורואה את הילד מדמם. השמשה האחורית התנפצה לגמרי. הילדות איה בת ה-15 וריטל בת ה-13 התחילו לצעוק כשראו את הדם. כל פעם שהילד שלי שומע יריות הוא מתחבא מרוב פחד. פתאום זה הגיע אלינו".
"אני קורא לכל בדואי - אם אתה רואה את השכן עם נשק תודיע למשטרה", הוסיף סמיר, העובד בהיכל התרבות ברהט. "אל תעלימו עין. אם זה הגיע אליי זה יכול להגיע לכל אחד. "בראש ובראשונה אנחנו אשמים, כי לא מדווחים - אבל המשטרה לא עושה שום דבר. צריך לאסוף את כלי הנשק".
3 צפייה בגלריה
יוסף אל פיניש
יוסף אל פיניש
יוסף אל פיניש והקליע. "עוד מילימטר - ולא היינו מדברים"
(צילום: סמיר אל פיניש)
אשתו היבא עובדת במתנ"ס ברהט ומקשרת בין הקהילה והמשטרה. "היא כל הזמן מנסה להסביר לאנשים מה תפקיד המשטרה ואיך לטפל בפשע, אלימות נגד נשים וירי", אמר בעלה. "אנחנו בטראומה. היא בחודש שמיני ועכשיו במיון ועוברת בדיקות. זו הפעם הראשונה שהיא רואה דבר כזה מקרוב, את הבן שלך הקטן מדמם עם כדור בצוואר. אני לא מאחל לאיש את התחושה הזו".
בתחילת החודש נורה למוות עמאר מוחמד אל-שייח חג'יראת בן ה-4, בביר אל-מכסור שבגליל התחתון, כתוצאה מירי תועה, בזמן ששיחק בגינת שעשועים סמוכה לבית ספר תיכון. הוא נפצע אנושות כשהקליעים פגעו בראשו ובצווארו, ומת כעבור זמן קצר בבית החולים רמב"ם בחיפה.
לפי עדי ראייה שהיו במקום, הירי בוצע בעקבות סכסוך בין כמה תושבים, בהם גם קבלן מקומי, ואחד הקליעים פגע בעמאר מול עיניה של אמו, שלא הבינה בהתחלה מדוע נפל לפתע. מאות הגיעו לנחם את משפחתו, והאם זעקה תוך כדי בכי: "לקחו את הילד היקר שלי. תחזירו לי אותו - אני רוצה אותו לידי".
פורסם לראשונה: 14:55, 29.01.22