חפירת מנהרות במשמרות בשביל 40 שקל ביום: במשך שלוש שנים השתתף עבדאללה מנאייעה (23) מרצועת עזה בחפירות של מנהרות הטרור של חמאס, כשהמשמרות נמשכו לאורך שעות ארוכות מתחת לאדמה.
מכתב האישום שהוגש נגדו על-ידי פרקליטות מחוז דרום לאחר שנתפס בחודש שעבר מסתנן לישראל עם סכין ורימוני רסס, נחשפו פרטי העסקתו והדרך שבה "התגלגל" לזרוע הצבאית של חמאס. לפי הפרקליטות, מנאייעה הצטרף לארגון הטרור לפני כשש שנים, תחילה כשהשתתף בלימודי הדת מטעם חמאס מדי שישי. בתום הלימודים, הציעו לו בארגון להתגייס לזרוע הצבאית - ועד החודש שעבר הוא היה חבר פעיל בה.
2 צפייה בגלריה
מנהרת טרור שנמצאה בשטחי ישראל
מנהרת טרור שנמצאה בשטחי ישראל
מנהרת טרור שנמצאה בשטחי ישראל
(צילום: דובר צה"ל)
בשנת 2017 קיבל מנאייעה הצעת עבודה: להשתתף בחפירת המנהרות ששימשו את מחבלי הארגון כדי לתכנן בין היתר פיגועים בשטח ישראל. מנאייעה השתתף בחפירה של כ-10 מנהרות שממוקמות באזור הצפוני של הרצועה, ותפקידו היה להוציא את החול מהמנהרה באמצעות הפעלת מנוע. בחלק מהמקרים, נדרש מנאייה לרדת לעומק המנהרה ולכרות את החול באמצעות את חפירה.
בכתב האישום פורט כיצד עבד בין ארבעה לחמישה ימים בשבוע, במשמרות בוקר שהתחילו בשעה 06:00 ומשמרות ערב שהחלו ב-13:00. בתמורה לעבודתו, השתכר מנאעייה ב-40 שקל ליום.
2 צפייה בגלריה
הגבול בין עזה לישראל
הגבול בין עזה לישראל
הגבול בין עזה לישראל
(צילום: EPA)
בחודש שעבר, כאמור, נתפס מנאעייה עובר את גדר הגבול עם ישראל בשעת ערב. הוא הגיע למקום עם חברו אחרי שרכשו בשוק שלושה רימוני רסס, וערכו תצפית על אזור הגבול. אחרי שהתקרבו לגדר ברגל, חברו חתך את הגדר עם קאטר וכוח צה"ל שהבחין בהם פתח לעברם באש כשהיו כבר בשטח ישראל. השניים נעצרו במקום והועברו לחקירה.
בפרקליטות מייחסים למנאעייה שורת עבירות טרור, בהן מתן שרות והעמדת אמצעים לארגון טרור, חברות בחמאס והסתננות, והגישו לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בקשה למעצרו עד תום ההליכים.