נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יכריז באופן רשמי כבר בשבוע הבא על קמפיין הבחירות שלו במרוץ לנשיאות שייערך בשנה הבאה. כך מסרו שלושה גורמים המעורים בפרטים לסוכנות הידיעות AP.
1 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
(צילום: AP)
אותם אנשים, שדיברו בעילום שם, הוסיפו כי למיטב ידיעתם טרם התקבלה החלטה סופית בנוגע לעיתוי שבו יכריז ביידן על השקת הקמפיין, אך לטענתם הנשיא בוחן את האפשרות לעשות זאת ב-25 באפריל - בדיוק ארבע שנים אחרי המועד שבו הכריז על ריצה לנשיאות בבחירות 2020. הצהרתו הקרובה של ביידן צפויה להימסר באמצעות סרטון שיפיץ לתומכיו.
ביידן בן ה-80 אמר כמה פעמים כי בכוונתו להתמודד לכהונה נוספת כנשיא, אך יועציו אמרו כי הוא לא חש צורך "לקפוץ" לקמפיין משום שהוא לא נתקל בהתנגדות משמעותית מצד חברי מפלגתו.
קמפיין בחירות נוסף של הנשיא יהיה שונה מאוד מזה שערך לפני ארבע שנים, אז חלק גדול מהממסד הפוליטי המעיט בערכו של ביידן, עד שהשיג תמיכה כמועמד שהדמוקרטים מאמינים כי סיכוייו לנצח את הנשיא דאז דונלד טראמפ הם הגדולים ביותר. קמפיין הבחירות ההוא נערך בשעה שמגפת הקורונה השתוללה בארה"ב. בבחירות הקרובות יצטרך ביידן להתמודד עם האתגר של ריצה לנשיאות בעודו עסוק בניהול המדינה.
ביידן, המועמד המבוגר ביותר שנבחר לנשיא, גם ייאלץ להתמודד עם דאגות מצד בוחרים פוטנציאליים בנוגע למידת כשירותו לתפקיד. עוזריו של הנשיא אומרים כי הוא מתכנן קמפיין חזק לקראת מה שהם מצפים שיהיו בחירות כלליות צמודות בעקבות הקיטוב במדינה - יהיה המועמד הרפובליקני אשר יהיה.
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, שהפסיד בבחירות לנשיאות לביידן בשנת 2020, השיק מעשית את קמפיין הבחירות שלו במרוץ לנשיאות 2024 כבר בחודש ינואר. בנאום שנשא בניו המפשייר, אמר אז טראמפ כי "עכשיו אני כועס יותר ומחויב יותר משהייתי אי-פעם".