בעל מלון היוקרה "אלמינה" ביפו, שחשוד שצילם בסתר זוגות שהתארחו במלון בבעלותו, שוחרר היום (שלישי) למעצר בית של שבוע. במשטרה מאמינים שיוגש נגדו כתב אישום בקרוב.
השחרור למעצר בית הגיע בסיום דיון בערעור שהגיש עורך דינו של החשוד לבית המשפט המחוזי על החלטת בית משפט השלום בתל אביב אמש, להאריך את מעצרו בשלושה ימים.
במשטרה טענו היום כי השחרור למעצר בית שכולל איסור על עיסוק במלונאות לחודש ימים והפקדה כספית, אינו מונע את המשך חקירת התיק ושם מאמינים כי בתוך זמן קצר יוגש נגד החשוד כתב אישום.
1 צפייה בגלריה
מלון אלמינה ביפו
מלון אלמינה ביפו
מלון "אלמינה" ביפו
(צילום: מוטי קמחי)
החשוד בן ה-37, תושב חולון ובעל מלון בוטיק ביפו, נעצר ביום ראשון לאחר שבני זוג שהתארחו במלונו גילו בחדרם מצלמה והתלוננו במשטרה. במהלך החקירה התגלו בחדר המלון אמצעיים טכנולוגיים שהודלקו על פי החשד בחדרי המלון ותוכנם נשמר על גבי כרטיס זיכרון.
ל-ynet נודע כי מאז חשיפת המקרה פנו לתחנת המשטרה בתחנת יפו במרחב יפתח עשרות אנשים אשר שהו במלון בחודשים האחרונים, במטרה לבדוק אם הם בין המצולמים בחומר שנתפס על ידי המשטרה. עד כה, לא נמצאו התאמות בין הזוגות שפנו לחומר המצולם.
החשוד קשר את עצמו לאירוע בחקירותיו וטען כי צילם את המתרחש בחדרי המלון במטרה לתפוס עובדים שגנבו ממנו. במשטרה תפסו עוד מחשבים של בית המלון במטרה לבדוק אם יש בהם עוד צילומים של אורחים במלון. בנוסף לחקירה הפלילית, יחידת רישוי העסקים של מרחב יפתח פתחה בבדיקה של רישיון העסק של המלון ובעל המלון זומן לשימוע כאשר נבחנת האפשרות שלא לחדש את הרישיון.
במשטרה אף פרסמו אתמול הודעה לציבור בה קראו למי שהתארח במלון וחושש שמא תועד באותה השיטה ללא הסכמתו או ידיעתו - לפנות לתחנת המשטרה הקרובה להגשת תלונה.
בעולם התיירות נדהמו כשהתגלה אמש המקרה, מלונאי ותיק הגדיר הבוקר את הסיפור כאירוע מכונן. "מדובר בחרדה שקיימת אצל כל אחד מאיתנו כשהוא מגיע למלון. אני מעריך שהאירוע הזה יעשה נזק לכל ענף המלונאות בארץ ובמיוחד למלונות הבוטיק".
זהר ברזילי, עורך דינו של החשוד, אמר ל-ynet: "מדובר בבחור ללא עבר פלילי שהמשטרה חשבה שצילם לצרכיו הפרטיים. בית משפט המחוזי קיבל את הערר שלו, כי גם אם הוא טעה בשיקול הדעת לא צריך לתלות אותו. העובדה שלא היה צו איסור על שם המלונית זה גזר דין מוות, ואנחנו מתכוונים לתבוע את המשטרה על התעללות הזו".