המשטרה עצרה בתחילת החודש את הפסיכיאטר חסן אבו גריבה, בן 32 מלקיה, בחשד לאנס צעירה שליוותה את חברתה לבית החולים שבו הוא עובד. מהחקירה עלה כי היא ביקשה ממנו את עצתו במהלך המשמרת - ואז הוא תקף אותה מינית.
2 צפייה בגלריה
חסן אבו גריבה החשוד
חסן אבו גריבה החשוד
החשוד חסן אבו גריבה
על פי החשד, אבו גריבה, שעבד כפסיכיאטר במרכז הרפואי הנפשי בבאר שבע, אנס וביצע מעשה סדום באישה שכאמור, ליוותה את חברתה שנזקקה לטיפול בבית החולים. לאחרונה, כשנה לאחר המקרה, פנתה הצעירה למרכז סיוע לנפגעות עבירות מין וב-3 באוקטובר הגישה תלונה במשטרה. שבוע לאחר מכן, הוא נעצר.
אחת הראיות שהייתה בידי המשטרה היא מסרון שכתב החשוד למתלוננת, שבו ביקש ממנה סליחה על מעשיו. במהלך מעצרו ביקשה המשטרה מבית המשפט להתיר את פרסום שמו, אלא שסנגוריו התנגדו וטענו כי "הכתם שיישאר לשנים רבות אם פרטיו יפורסמו בל יימחק. הוא יצטרך לשלם לגוגל מאות אלפי שקלים כדי שאותו מידע לא יגרום לו נזק כרופא".
הסנגור טען כי די בפרסום פרטי הפרשה באופן כללי, וכי ניתן יהיה לכתוב רק שהמשטרה חוקרת חשדות לאונס שביצע פסיכיאטר בבית חולים - מבלי לפרסם את שמו ותמונתו. "כל גברת שתראה את הפרסום הזה ועברה עבירה תעשה אחד ועוד אחד", אמר הסנגור. "מה יקרה אם לא תבוא אף אחת להתלונן? רק השם שלו ייפגע".
2 צפייה בגלריה
בית המשפט המחוזי בבאר שבע
בית המשפט המחוזי בבאר שבע
בית המשפט המחוזי בבאר שבע
(צילום: רועי עידן)
מנגד, היועץ המשפטי של תחנת באר שבע עו"ד שלום יפרח ביקש להתיר את פרסום הפרשה, וציין כי במהלך החקירה עלתה אינדיקציה שישנה מתלוננת נוספת. "מדובר באירועים חמורים שביצע עובד ציבור במהלך תפקידו. אנחנו סבורים שמיד עם פרסום שמו ייתכן ויגיעו מתלוננות נוספות".
בית המשפט המחוזי בבאר שבע, כאמור, דחה את טענות הסנגור ואישר לפרסם את שמו של החשוד בניסיון להגיע לנשים נוספות שנפגעו. השופט עמית כהן הסביר כי "עיקרון פומביות הדיון הוא הכלל והחריג הוא איסור הפרסום", וקבע כי החשד נגד אבו גריבה הוא חשד סביר, המסתמך על עדותה של המתלוננת וראיות אובייקטיביות נוספות.
בנוסף, השופט הסביר כי ההלכה המשפטית קובעת שבמקרים שהפרסום יכול להביא לקידום החקירה ולעידוד קורבנות נוספים להגיש תלונה - יש להעדיף את הפרסום. במשטרה קראו כי "כל מי שבידו מידע או מי שנפלה קורבן לחשוד, לסור לתחנת המשטרה בבאר שבע או להתקשר למוקד 100 של המשטרה".