1 צפייה בגלריה
השינויים בתנועת הרכבות
השינויים בתנועת הרכבות
השינויים בתנועת הרכבות
(צילום: באדיבות רכבת ישראל)
רכבת ישראל הודיעה היום (שלישי) על עבודות שדרוג שימנעו מנוסעים להתנייד ברכבת בחיפה בחודש הקרוב. לפי הודעת הרכבת, לצורך עבודות חיוניות לפיתוח ושדרוג מערכת האיתות, ייסגרו שלוש מתוך ארבע התחנות העירונית: מרכז השמונה, בת גלים וחוף הכרמל, שבשטחן יתבצעו עבודות על המסילות הקיימות.
לפי תוכנית העבודה, שלוש התחנות לא יעבדו בימי שישי ובמוצאי שבת במהלך מאי, ובמקומן יופעל מערך הסעות בחינם מטעם הרכבת. מרבית הרכבות יעצרו בתחנת לב המפרץ, והרכבות מנהריה ומכרמיאל יסתיימו בה. ברכבת מסרו כי "אנו מתנצלים על אי-הנוחות הזמנית ומודים על הסבלנות".
עבודות אלו מצטרפות לשיבושים אחרים כתוצאה משדרוגים במרכז ובצפון הארץ. כך לדוגמה, נוסעי הרכבת באזור השרון בקו החוף חווים הפסקות בפעילות הרכבות בסופי שבוע לסירוגין בשנתיים האחרונות בעקבות עבודות החשמול המתבצעות בימים אלו בקו. בנוסף, עבודות חשמול המסילה באזור השפלה פוגעות גם בשירות של סופי השבוע בתחנות ראשון לציון, רחובות ותחנת לוד. העבודות הללו משפיעות גם על תכנון הנסיעה של נוסעי הרכבת בדרום הארץ, בשל העובדה שהחיבור בין לוד עד באר שבע בקו החוף מבוטל - והנוסעים דרומה או צפונה נאלצים להשתמש בקו הנגב המערבי.