2 צפייה בגלריה
יהודי דקר למוות ילד פלסטיני באילינוי, ארה"ב
יהודי דקר למוות ילד פלסטיני באילינוי, ארה"ב
צ'ובה והילד שנרצח
ג'וזף צ'ובה, בן 71 מאילינוי, רצח בדקירות ילד פלסטיני-אמריקני בן 6 בפרבר של שיקגו ופצע את אמו בת ה-32 באורח קשה. צ'ובה, שהיה בעל דירתם של השניים, מואשם שתקף אותם בגלל זהותם המוסלמית ובשל "הסכסוך המתמשך במזרח התיכון, שבו מעורבים חמאס וישראל".
צ'ובה, לפי המשטרה, דקר את הילד 26 פעמים. האם, ששרדה את המתקפה, פונתה לבית החולים. כשהשוטרים הגיעו למקום הם מצאו את צ'ובה יושב על המדרכה מחוץ לבית עם חתך במצחו, בעוד הקורבנות היו בחדר השינה. לדברי התובעת, על אף שצ'ובה לא שיתף פעולה בחקירה, יש מספיק ראיות להעמיד אותו לדין בגין פשע שנאה.
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן גינה את הרצח, ואמר כי הוא ואשתו ג'יל היו "המומים מהרצח האכזרי". לדבריו, "משפחתו המוסלמית-פלסטינית של הילד הגיעה לאמריקה בחיפוש אחר מה שכולנו מחפשים - מקום לחיות, ללמוד ולהתפלל בשלום. לפשע השנאה הנורא אין מקום באמריקה, והוא עומד נגד ערכי היסוד שלנו - חופש מפחד לגבי איך שאנחנו מתפללים, מה אנחנו מאמינים ומי שאנחנו". הוא הוסיף: "כאמריקנים, עלינו להתאחד ולדחות את האיסלאמופוביה ואת כל הצורות של קיצוניות ושנאה".
2 צפייה בגלריה
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן
"לפשעי שנאה אין מקום באמריקה". ביידן
(צילום: Drew Angerer/Getty Images)
ארה"ב, נציין, נמצאת בכוננות גבוהה לעימותים ופיגועים מאז מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס, שהובילה לכ-1,300 נרצחים וחללים ישראלים. אתמול דיווח ראש ה-FBI כריסטופר ריי על עלייה באיומים לביצוע פשעי שנאה, והנשיא ביידן עצמו אישר כי איום הטרור ברחבי ארה"ב גדל - בעיקר נגד יהודים ובתי כנסת.
אחמד רהאב, נשיא ארגון CAIR לקידום זכויות מוסלמים בארה"ב, שוחח עם האם הפצועה שסיפרה לו כי בעל הבית הלם בדלת וניסה לחנוק אותה תוך צעקות ש"אתם המוסלמים חייבים למות". לאחר מכן דקר אותה ותקף את בנה. היא הצליחה להימלט לשירותים ולהתקשר למוקד 911, בזמן שצ'ובה ממשיך לדקור את בנה הקטן.
רהאב האשים כי מאז המלחמה בישראל ישנה רטוריקה אנטי-מוסלמית ברחבי ארה"ב, ש"גורמת לסביבה לראות פלסטינים כחיות אדם". לדבריו, "הרטוריקה האיסלאמופובית והגזענות האנטי-פלסטינית שמפיצים פוליטיקאים, כלי תקשורת וברשתות החברתיות - חייבים להיפסק".