2 צפייה בגלריה
 אילוסטרציה תקיפה
 אילוסטרציה תקיפה
חשוד במעשים מגונים ב-11 תלמידות כיתה א'. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
צעיר בן 18 חשוד כי ביצע בחודשים האחרונים מעשים מגונים ב-11 תלמידות כיתה א' בבית ספר יסודי בקריות. הוא נעצר בחודש שעבר, והיום הודיעה המשטרה כי בכוונת הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום בעוד יומיים.
הצעיר מתנדב בשנת שירות לפני צבא מטעם עמותה פרטית, שבמסגרתה התנדב בבית הספר היסודי. הוא שימש כסייע בכיתה א', ועל פי החשד נגע בתלמידות במהלך השיעורים. המקרה נחשף על ידי מנהלת בית הספר לפני כשלושה שבועות. היא תחקרה את הצעיר, ולאחר שאישר חלק מהדברים הורתה לו לעזוב את שטח בית הספר. זמן קצר לאחר מכן הוגשה נגדו תלונה במשטרה.
בשלב הראשון של החקירה עלה חשד כי פגע בשתי ילדות בלבד. קצין אגף החקירות והמודיעין בתחנת זבולון, סגן-ניצב זיו מלמוד, אמר כי בעקבות החקירה המהירה הגיעו החוקרים בסופו של דבר ל-11 תלמידות בבית הספר. הן מסרו עדות לחוקרות ילדים במרכז של משרד הרווחה בחיפה, שאיששו את החשדות נגד הצעיר. לאחר החקירה הראשונית של הילדות הוא נעצר, ובית המשפט האריך את מעצרו כמה פעמים. בפרק הזמן שבין תחילת החקירה לבין מעצרו עבר הצעיר בדיקה פסיכיאטרית.
2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה בארה"ב אילוסטרציה
ניידת משטרה בארה"ב אילוסטרציה
המשטרה מתכוונת להגיש כתב אישום
(צילום: shutterstock)
אמה של אחת הילדות סיפרה כי שמעה על המקרה לראשונה מהנהלת בית הספר, וכי בהמשך שוחחה עם בתה, שלאחר מכן נחקרה על ידי חוקרת הילדים. "התחושות קשות מאוד. מעולם לא נתקלנו במקרה כזה, וקשה לי להבין איך מלכתחילה נותנים לבחור כזה להיכנס לבית ספר ולעבוד עם ילדים ללא בדיקה פסיכולוגית לפני כן", אמרה.
האם פנתה גם לעמותה שבמסגרתה התנדב החשוד, שמסרה כי היא ממתינה לחקירת המשטרה. "מדובר באירוע קשה ומטלטל. נכון לעכשיו הצעיר הושעה מכל פעילות בעמותה וננקטו כל הצעדים המתבקשים. מבקשים לחזק את ידייך בשעות הקשות האלה", השיבה העמותה לפניית האם.