יו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט טען היום (שלישי) כי הממשלה מציירת תמונת שווא של יציאה ממשבר הקורונה ואמר כי "מציגים פה פייק, חד משמעית. מעולם לא הייתה ממשלה שתפקדה כה גרוע ושיבחה את עצמה". בריאיון לאולפן ynet תקף בנט את מפלגתו של גדעון סער, תקווה חדשה: "ככל שצועקים יותר 'רק לא ביבי' - נכנסים אתו יותר מהר" וטען כי "ליאיר לפיד אין את הכישורים לחלץ את ישראל מהכאוס".
כל העדכונים על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
בנט אמר כי "הממשלה חוגגת כאילו שחררנו את ירושלים, מתו יותר מ-5,400 ישראלים, אנחנו מקום 180 לרעה מבחינת תמותה לנפש בעולם, לא הכי גרועים בעולם אבל כישלון. רה"מ אומר שאנחנו יוצאים מזה ראשונים בעולם? זה לא נכון, אני מסתכל לא על פעולות אלא על תוצאות, במבחן התוצאה יש פה יותר ממיליון מובטלים שחיים על כסף שמגיע מהכיס של כולנו ונצטרך להחזיר את זה מהכיס שלנו".
4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
"אצלי החרדים לא יהיו בעלי הבית". נפתלי בנט באולפן ynet
(צילום: יריב כץ)
לדבריו, "מציגים פה פייק, חד משמעית. בניו זילנד, טאיוואן ואוסטרליה - למעט סגרים מקומיים שגם אנחנו נצטרך לעשות - הם פתוחים, אפילו בלי החיסונים. אלו דמוקרטיות, טאיוואן יותר צפופה מאיתנו, אבל שם היה ניהול בניגוד אלינו". לדבריו, "האמירה של שר האוצר שזה הסגר האחרון זו בדיחה. אין פה חשיבה ארוכת טווח. החיסונים זה חשוב מאוד, אני קורא לכולם להתחסן, אבל כל בוקר אנחנו מתפללים שלא תהיה מוטציה עוקפת חיסון כי זה יקריס הכול, וראינו שהחיסון יעיל פחות נגד המוטציה הדרום-אפריקנית, אז צריך לעשות פעולות משלימות".
אתה תעשה סגר אצל החרדים אם תהיה ראש ממשלה? "צריך שכל ישר. החרדים אצלי יכולים להיות שותפים, הם לא יהיו בעלי הבית כמו אצל נתניהו. אצלי בעל הבית יהיה הציבור הישראלי. התפיסה הזאת, שאין דין ואין דיין, זה לא רק אצל החרדים, זה בכל המדינה. יש בנגב דרום פרוע, בדואים פשוט שולפים נהגים מהרכבים, פרוטקשן, אונס של ילדה בת 10. איפה הממשלה?".

בנט סירב להצהיר שלא יישב בממשלה עם נתניהו, דבר שמפלגתו של גדעון סער מנצלת לטובת קמפיין הבחירות של עצמה: "בשונה מאחרים אני לא מונע מרגשות שנאה, סער אומר שאנחנו מפלגת לוויין? אני מציע שגדעון וביבי יישבו ויתאמו מסרים, אחד אומר אני אלך עם זה, השני אומר ההפך", אמר בנט. "אצל סער יש מיחזור של פוליטיקאים, שמונה מהעשירייה הפותחת ישבו עכשיו עם נתניהו. בוא אגלה לך סוד - ככל שצועקים יותר 'רק לא ביבי' ככה נכנסים אליו יותר מהר". לדבריו, "עריקים נשארים עריקים. מי שנשבעו לפני בחירות לא להציל את נתניהו ואז זינקו לממשלה שלו היו האוזר והנדל".
מתקווה חדשה נמסר בתגובה לדבריו כי "במשך כל השנה האחרונה שקד ובנט ניסו בכל מאודם להקים ממשלת 61 לנתניהו. בנט היה ונותר בגוש נתניהו וישלים לו ממשלת 61 אם רק יתאפשר לו. מי שמצביע לבנט משאיר את נתניהו בשלטון. גדעון סער הוא האלטרנטיבה היחידה לנתניהו".
4 צפייה בגלריה
יועז הנדל גדעון סער צבי האוזר
יועז הנדל גדעון סער צבי האוזר
"מי שזינקו בניגוד להבטחות לממשלה של נתניהו היו האזור והנדל"
(צילום: אבי מועלם, יריב כץ)
4 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
"אין לו את החומר הנכון". יאיר לפיד
(צילום: אבי מועלם)
4 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר באולפן ynet
איתמר בן גביר באולפן ynet
איתמר בן גביר באולפן ynet
(צילום: הדר יואביאן)
כשנתניהו אומר שהוא יקים ממשלת ימין על מלא בלי רוטציה, הוא מדבר אליך? "אני הייתי אומר לו שיראה לי פעולה ימנית שעשית במערכת המשפט כבר 32 שנה. הוא תוקף את מערכת המשפט, מה הוא עשה?".
יו"ר ימינה התייחס לתוכניותיו לאחר הבחירות: "ביבי פירק את בלוק הימין. אין בלוקים. הכלל שלי זה שמה שאני אומר לפני הבחירות אני עושה אחרי הבחירות. הצהרתי ונתתי מילה שאמליץ על נתניהו לפני הסיבובים הקודמים, אחרים לא. יועז וצביקה העריקים נשבעו שהם לא יישבו עם נתניהו. עכשיו אני נותן את המילה שאני אקים ממשלה בכוח שלי. אני פרגמטי, ב-11 מנדטים יש מגבלת כוח".
אם יאיר לפיד מביא 20 מנדטים, אתה תשב איתו? "אני קובע פה בצורה הכי חדה, ללפיד אין את הכישורים לחלץ את ישראל מהכאוס, אין לו את החומר הנכון. הוא פוליטיקאי מיומן, ליבו במקום הנכון, אבל מה לעשות שמי שנכשל בצורה קולוסאלית כשר אוצר לא יכול להחליף ראש ממשלה".
יו"ר ימינה התייחס לחיבור בין בצלאל סמוטריץ', שותפו עד לא מזמן, ליו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר. "אני היחיד שעמד במבחן מעשי, כשהיה לחץ של חצי מדינה להכניס אותו לתוך המפלגה שלי, וסירבתי. משום שיש תהום אידיאולוגית ברורה בינינו. מבחינתי, הפרטנרים לכל ממשלה זה מי שבעד מדינה יהודית ודמוקרטית".