הארכת מעצר לשוטר סהיר סוויד
(צילום: נדב אבס )

בית משפט השלום בנצרת האריך הבוקר (שלישי) בשישה ימים נוספים את מעצרו של סהיר סוויד, שוטר בדרגת רס"ב מתחנת טמרה החשוד בעבירות של לקיחת שוחד, שיבוש מהלכי משפט, קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים.
סוויד נעצר אתמול, יחד עם מספר אזרחים, בידי המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים. החוקרים טוענים כי הוא סגר תיקים לחשודים וסיפר פרטי חקירה לחשודים או לקרוביהם בתמורה לשוחד כספי. במח"ש ציינו כי צפויים מעצרים נוספים בפרשה.
1 צפייה בגלריה
סהיד סוויד בהארכת המעצר
סהיד סוויד בהארכת המעצר
סהיד סוויד בהארכת המעצר
(צילום: נדב אבס )
בפתח דיון הארכת המעצר, אמרו חוקרי מח"ש דרור זיוון ומהדי בשיר כי "השוטר שנמצא כאן חשוד שקיבל לכאורה טובות הנאה כאלה ואחרות תמורת סיוע בתיקי חקירה, ובתוצרי תיקי חקירה לגבי אותם מעורבים נוספים".
סנגורו של סוויד, עו"ד סאמר עלי, הקשה על נציגי מח"ש ושאל אותם למי יש סמכות לסגירת תיקי חקירה משטרתיים. "סמכות סגירה של תיק היא על קצין, אבל היא מתבססת על סמך מה שהחוקר מעביר אליו ועל הפעולות שהוא מבצע", השיבו החוקרים.
נציגי מח"ש ביקשו להאריך את מעצרו של השוטר בשמונה ימים, וסיפרו כי הפרשייה - שחקירתה נמשכה מספר חודשים, היא פרשייה מסועפת עם עשרות מעורבים. "מדובר כאן בשוטר במשטרת ישראל, שמעל באמון הציבור בצורה קשה", אמרו. "החשדות המיוחסים לו חמורים. החקירה בראשיתה ויש חשש גדול מאוד לשיבוש. כדי שהמדינה תוכל להגיע למיצוי וחקר האמת, נבקש לאשר את הבקשה במלואה".
לחשוד מיוחסות גם עבירות כלכליות, בהן חשד להלבנת הון. החוקרים הוסיפו כי בפרשה זו תקים המחלקה לחקירות שוטרים צוות חקירה מיוחד ומשותף עם רשות המיסים, בשל החשד לעבירות הכלכליות.
הסנגור עו"ד עלי, אמר: "יש פה ניסיון לעשות דרמה מסוימת. יש עבירות כספיות וניתן עליהן הסבר. מקובל או לא, זה עניין אחר. החשוד נתן גרסה. אבקש לקצר את ימי המעצר כמה שיותר".
בהחלטתה ציינה השופטת מנאל חליחל-דיאב, כי לאחר עיון בבקשה ובחומר החקירה, וכן בדו"ח הסודי, נחה דעתה כי קיימת בתיק תשתית ראייתית הקושרת את החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו. "עילת המעצר היא חשש לשיבוש החקירה, כשלא נעלם מעיניי כי בפניי חשוד נעדר עבר פלילי", אמרה. "מח"ש ביקשה לבצע 73 פעולות חקירה, שמרביתן פעולות חקירת עדים, כך שיש חשש ממשי לשיבוש הליכי חקירה".
השופטת הוסיפה כי החקירה טרם הסתיימה, ויש לאפשר לחוקרי מח"ש לסיימה ללא הפרעה. היא האריכה את מעצר השוטר עד יום ראשון הבא. מיד לאחר מכן, האריך בית המשפט ביממה אחת את מעצרם של שישה אזרחים שלפי החשד שילמו שוחד כספי לחוקר המשטרה.