כלי הנשק שנתפסו הלילה
(צילום: דוברות המשטרה)

צה"ל והמשטרה סיכלו הלילה (בין שני לשלישי) הברחה של שמונה כלי נשק ליד הגבול עם ירדן. חמישה פלסטינים תושבי יהודה ושומרון נעצרו והועברו לחקירת כוחות הביטחון.
במהלך התקופה האחרונה התנהלה ביחידת מג"ן (מודיעין גבולות נגב) של המשטרה חקירה סמויה נגד רשת הברחת אמצעי לחימה לא-חוקיים, אשר זכתה לכינוי "משה בתיבה". החקירה התנהלה בשיתוף צה"ל, יחידות מחוז דרום והמערך האווירי של המשטרה.
1 צפייה בגלריה
כלי הנשק שנתפסו
כלי הנשק שנתפסו
השוטגאנים שנתפסו
(צילום: דוברות המשטרה)
במסגרת החקירה, תצפיות צה"ל זיהו הלילה ארבעה חשודים שהתקרבו לאזור גדר הגבול משטח ירדן לשטח ישראל, במרחב החטיבה המרחבית הבקעה והעמקים. לוחמי צה"ל מיחידת ספר המדבר ויחידת מג"ן הוזנקו למקום ועצרו את החשודים, שחצו את הגדר ונשאו עמם שמונה כלי נשק מסוג שוטגאן. הכוחות זיהו חשוד נוסף, ולאחר מרדף עצרו גם אותו. כלי הנשק וחמשת החשודים הועברו להמשך טיפול במשטרה.
"לוחמי יחידת מג"ן של מרחב הנגב, בסיוע של כוחות נוספים, סיכלו מתחילת השנה 10 חוליות של הברחות אמל"ח, ובסיכולים אלו נתפסו יותר מ-170 כלי נשק", אמר מפקד יחידת מג"ן, סנ"צ רונן כלפון. "מדובר במרוץ חימוש של ממש, ואנחנו עושים לילות כימים במאבק מתמשך באתגר הזה. לנו ברור שכל כלי נשק כזה יכול בקלות לשמש להרג חפים מפשע על ידי עבריינים ומחבלים".