דיון של המנהלת לשיקום יישובי העוטף שתוכנן להתקיים אמש (שלישי) בוטל לאחר שנציגי צה"ל ומשרד הביטחון ביטלו את השתתפותם בו. בסביבתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתחו ביקורת על שר הביטחון יואב גלנט, בטענות כי החליט לבטל את השתתפות נציגי מערכת הביטחון מאחר ואת הדיון הוביל המשרד לביטחון לאומי. מנגד, בלשכתו של גלנט דחו את הטענות, והדגישו כי שיקום העוטף נתון רק בידי משרד הביטחון וצה"ל.
1 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר יואב גלנט
איתמר בן גביר יואב גלנט
איתמר בן גביר ויואב גלנט
(צילום: אלכס קולומויסקי, דנה קופל)
הדיון תוכנן להתקיים אמש במשרד לביטחון לאומי, "בהובלת מנכ"ל המשרד יחד עם דרגים בכירים, על מנת לדון כיצד לספק מענה לתחום הביטחון האישי במסגרת מנהלת 'חבל התקומה', שהוקמה לשיקום ופיתוח יישובי עוטף עזה בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר". עוד נמסר כי לדיון הוזמנו נציגים מכלל גופי הביטחון, מהמשטרה, מל"ל, שב"כ, צה"ל ומשרד הביטחון.
בסביבתו של בן גביר אמרו כי גופי הביטחון הודיעו כי אכן ישלחו נציגים לדיון, אך כאמור בערב שקדם לו הודיעו בצה"ל ובמשרד הביטחון כי נציגיהם מזרוע היבשה, אגף המבצעים, פיקוד העורף ומהמשרד עצמו לא ישתתפו בדיון, בעקבות הנחיה של השר גלנט. "לאור זאת, הדיון בוטל, שכן לא ניתן לקיימו ללא נציגי צה"ל ומשרד הביטחון".
גורמים בסביבתו של בן גביר תקפו את גלנט בטענה כי החלטתו נבעה משיקולים פוליטיים ולא מקצועיים: "זו החלטה לא מקצועית בעליל, שבסופו של יום פוגעת בשיתוף הפעולה של גופי הביטחון. מה שעצוב הוא שמי שייפגע מההחלטה הזו של גלנט הם תושבי עוטף עזה".
מלשכתו של גלנט נמסר בתגובה כי "שר הביטחון נוהג על פי החלטת הממשלה הקובעת כי האחראים על מרכיבי הביטחון במרחב של בין 7-0 ק"מ מרצועת עזה הם צה"ל ומשרד הביטחון. שר הביטחון עוסק באופן קבוע בשיקום יישובי העוטף ובחיזוק ביטחון התושבים - כולל בדיון שקיים אתמול יחד עם גורמי המקצוע במערכת הביטחון, מנהלת 'אופק חדש' ו-'תקומה'".