"הניסיון להציג כל גבר כרוצח פוטנציאלי הינו חמור ביותר", "אני מפציר בכן להניח את כל המחלוקות הפוליטיות בצד", ו"אני מבקש מכן לקרוא לנשים לנצל את זכותן ולהתחמש". כך כתב השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ללילי בן עמי, מנכ"לית פורום מיכל סלה, בתגובה למכתב שבו התריעה בן עמי מעלייה באלימות נגד נשים - כתוצאה מהורדת רף הדרישות לקבלת נשק אישי.
3 צפייה בגלריה
חמ"ל עיריית אשקלון
חמ"ל עיריית אשקלון
בן גביר בביקור באשקלון
(צילום: AP Photo/Tsafrir Abayov)
מתחילת המלחמה חלה עלייה של מאות אחוזים בבקשה לרישיון נשק, ובן עמי חוששת שהוא יגיע לידיים של גברים אלימים שישתמשו בו נגד בנות זוגם. כבר כעת מתקבלות בפורום סלה פניות של נשים שחוששות לחייהן, ובפורום קראו לבן גביר לשלב בקריטריונים החדשים לקבלת נשק בדיקת רקע, שתוודא שאין סכנה לאלימות במשפחות באמצעות חוות דעת של קציני משטרה.
בן גביר השיב לבן עמי ופורום מיכל סלה וכתב: "מדינת ישראל ניצבת בפני איום מהגדולים שעמדו בפניה מאז הקמתה. האיומים מצפון, מדרום, ממרכז, מחוץ לגבולות המדינה ובתוכה מחייבים אותנו, ואותי כממונה על ביטחון הפנים, לקבל החלטות מעשיות לחיזוק ביטחון העורף האזרחי, בהן הענקת האפשרות לאזרחים להתחמש להגנה עצמית מול איום הטרור. במהלך 'השבת השחורה' שמענו על מעשי גבורה רבים של נשים, שאחזו בנשק ונלחמו במחבלים. תוספת הכוח הנשית החמושה חיונית לביטחון. לכולם היום ברור כי האיום על נשים מטרור גדול לאין ערוך מכל איום אחר, וזאת מבלי להקל ראש באיומים אחרים, וגם להן מוקנית הזכות הבסיסית להגנה העצמית".

הכותרת
פניית הפרסה החדה של ארדואן
26:36
בן גביר ביקש מפורום מיכל סלה להצטרף לקריאה לנשים לממש את הזכות לשאת נשק. על בעלי הנשק ציין השר כי "רוב הזכאים הם אנשים שמדינת ישראל חימשה אותם בנשק ארוך ואוטומטי במהלך שירותם הצבאי. בעלי רקע פלילי בכלל ובאלימות כנגד נשים בפרט, אינם רשאים ולא יהיו רשאים להחזיק בנשק. הניסיון להציג כל גבר כרוצח פוטנציאלי, הינו חמור ביותר".
בן גביר ביקר את העובדה שנציגות פורום סלה לא לקחו חלק בדיון שהתקיים בוועדה לביטחון לאומי באמצע אוקטובר ובו אושרו התקנות. עוד טען בן גביר כי המלצת המשטרה שנדרשת כתנאי סף לקבלת רישיון לאקדח לא שונתה ולכן אין בעניין זה כל שינוי בתקנות החדשות. עוד כתב: "בנוגע לדרישתכן לקבוע קריטריון של היעדר דיווח כלשהו על איום מצד המבקש, מדובר בדרישה בלתי סבירה ובלתי אפשרית, שדורשת מעובדי הציבור להחליף את שופטי ישראל, ופוגעת פגיעה אנושה בזכות להגנה עצמית".
3 צפייה בגלריה
לילי בן עמי
לילי בן עמי
לילי בן עמי
(צילום: ניר קידר)
"מול האיומים הביטחוניים הקשים, וההתראות החמורות הנוגעות במישרין לעורף האזרחי, מצופה מכן להיות שותפות במאמץ הלאומי. אני קשוב לכל הצעה קונקרטית, דלתי פתוחה בפניכן, כפי שהייתה פתוחה גם בעבר, ואני מפציר בכן, לפחות בעת הזו, להניח בצד את כל המחלוקות הפוליטיות ולנהוג באחריות הקולקטיבית המחויבת", כתב השר לביטחון לאומי.
בן עמי לא נותרה חייבת וכתבה שוב לשר: "לצערנו בשבוע האחרון נרצחה אישה על ידי בן זוגה, ואישה נוספת שרדה ניסיון רצח מידי בן זוגה. כידוע, ימי המלחמה מחריפים את האלימות בזוגיות ועל כן נדגיש כי זוהי פנייה בהולה לקידום צעדים אופרטיבים להצלת חייה של הנרצחת הבאה. בפורום מיכל סלה אנו מאבטחות 222 נשים מאויימות באמצעות חברות אבטחה פרטיות, בשיתוף פעולה עם משרדך ובתיאום הדוק עם כל הרשויות. כארגון מקצועי ומנוסה בתחום הגנה ובטחון, עמדתינו המקצועית היא שנשק יכול להציל חיים, ועם זאת נשק בידיים הלא נכונות הוא סכנת חיים של חפים מפשע".
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח ברחובות בה נדקרה אישה
זירת הרצח ברחובות בה נדקרה אישה
זירת הרצח ברחובות, שבה אישה נדקרה למוות על-ידי בן זוגה
בן עמי קראה לבן גביר לפרסם את התבחינים שאותם נדרש קצין משטרה לבחון בטרם אישור רישיון לכלי ירייה או לחידושו, ובתוכם להתייחס מפורשות לכך שבמידה ויש למבקש רקע פלילי, ובאלימות במשפחה בפרט (לרבות תלונות), המבקש אינו רשאי להחזיק בנשק.
בן עמי הוסיפה: "כבר כיום ישנה דרישה להמלצת משטרה כתנאי סף – ומכאן אין צורך 'להחליף את שופטי ישראל' כלשונך. דהיינו קצין המשטרה מחווה עמדה מקצועית ומחליט אם לאשר קבלת נשק. בניגוד לטענתך במכתבך, ההצעות האופרטיביות שהצגנו אינן "מחלוקות פוליטיות".