11 יום לאחר הפיגוע במחסום שועפט שבו פתח באש והרג את סמלת נועה לזר, חוסל אמש (רביעי) המחבל עודאי תמימי בפיגוע ירי נוסף שאליו יצא, בכניסה למעלה אדומים. בתיעוד הפיגוע ממצלמות האבטחה בכיכר הכניסה לעיר, נראה תמימי נופל אל הרצפה - אבל ממשיך בקרב יריות עם המאבטחים, עד לרגע שבו אחד מהם ירה לעברו אש מדויקת - וחיסל אותו. כך התרחש הפיגוע במעלה אדומים.
4 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע במעלה אדומים
זירת הפיגוע במעלה אדומים
זירת הפיגוע בכניסה למעלה אדומים
(צילום: גיל יוחנן)
4 צפייה בגלריה
עמדת השמירה בכניסה למעלה אדומים
עמדת השמירה בכניסה למעלה אדומים
שמשה מנופצת בעמדת המאבטחים
19:30: המחבל מזוהה על ידי תושב מעלה אדומים שנוהג ברכב לכיוון היציאה מהעיר. תמימי נראה יורד מכיוון מחסום א-זעיים, וצועד בשולי הכביש כשהוא מדבר בטלפון.
20:03: הנהג מבצע פניית פרסה ומדווח למאבטחים במחסום על החשוד, אך מיד עם קבלת הדיווח המחבל מגיע אל כיכר הכניסה הראשית למעלה אדומים כשהוא חמוש בסכין, רימון רסס ובאקדח - ושולף את הנשק. אז הוא מתחיל לירות לעבר שלושת המאבטחים שמוצבים במחסום.
20:05: שלושת המאבטחים במחסום מתגברים על המחבל לאחר חיפוי אש של כמה דקות. תמימי, שמנהל קרב יריות עם המאבטחים, נפגע מירי של מאבטח שמוצב מחוץ לביתן השמירה ונופל על הקרקע, אך ממשיך לירות. חילופי האש נמשך כמה שניות עד שהמחבל סופג ירי מדויק מצד מאבטח כבן 50 שנשכב על הרצפה ונטרל אותו.
בפיגוע אמש במעלה אדומים נפצע באורח קל אחד המאבטחים בקרב היריות עם תמימי. צוות של מגן דוד אדום פינה אותו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, כשהוא סובל מפגיעה באצבע.
מפקד מחוז ש"י במשטרה ניצב עוזי לוי עדכן בזירה מוקדם יותר כי "התנהל פה קרב יריות עם המחבל שהגיע עם אקדח. במהלך קרב היריות המחבל נוטרל. אני רוצה לציין את העבודה הטובה של המאבטחים פה. לאחר בדיקה התברר לנו שזה אותו מחבל שביצע את הפיגוע שבו נהרגה החיילת נועה לזר ז"ל ומאבטח נפצע קשה. מאז אותו פיגוע, היה מצוד רחב של שב"כ ומשטרת ישראל אחרי המחבל. אני שמח לבשר שבמהלך קרב היריות במעלה אדומים נמנע אסון גדול".
4 צפייה בגלריה
נועה לזר ז"ל
נועה לזר ז"ל
סמלת נועה לזר. המעגל נסגר, 11 יום לאחר הפיגוע
(צילום: EPA)
לאחר הפיגוע, כוחות משטרה וצה"ל הקימו מחסומים וערכו סריקות באזור מחשש שסייען של תמימי נמלט מהזירה, אולם בסופו של דבר החשש התבדה.
משפחתה של סמלת לזר, שנהרגה בפיגוע לפני 11 ימים, מסרה בעקבות חיסולו של המחבל: "אנו מודים לכוחות הביטחון - צה"ל, שב"כ, מג"ב, המשטרה הצבאית והמאבטחים במחסומים, על המאמץ הרב שפעלו ללא לאות למצות את הדין עם הרוצח השפל והמתועב. עם חיסולו נסגר המעגל והצדק נעשה בצורה מהירה. המשפחה מודה גם לעם ישראל על התמיכה בה ברגעים קשים אלה".
מנהל אגף החירום והביטחון של מעלה אדומים, נועם הרוש, מסר: "אני רוצה לציין לשבח את התושב שדיווח, את תגובתם המקצועית של המאבטחים ולשלוח החלמה מהירה למאבטח שנפצע במהלך הפיגוע. המאבטחים ראויים לכל הוקרה והערכה על העבודה המבצעית המקצועית בפעולתם הם מנעו את כניסת המחבל לעיר ובכך הצילו חיים".
פורסם לראשונה: 23:13, 19.10.22