הוועדה המסדרת בראשות ח"כ עידית סילמן דנה בצהריים (יום שני) בבקשת הממשלה לקבל פטור מחובת הנחה לכמה הצעות חוק. בדיון סוער, חברי הכנסת מהאופוזיציה הלינו על החלטת היו"ר שלא לאפשר להם להעלות הצעות לסדר הדיון בוועדה וניסו לעכב כל הצבעה ודיון בישיבה. ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) שביקש זכות דיבור נוספת, הגיב בחריפות לקריאה של היו"ר סילמן לסדר. "את לא ראויה לקרוא לי לסדר", קרא לעברה. "תרשמי אותי מיד לרשות דיבור. את מתנהגת כמו ילדה קטנה. את משקרת". לאחר מכן הוציאה ח"כ סילמן את פרוש מהדיון.
היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד ארבל אסטרחן, השיבה על טענותיהם של חברי הכנסת ואמרה כי הצעה לסדר בדיון בוועדה לא מעוגנת בתקנון הכנסת, וכי הנושא נתון לשיקול דעתה של יו"ר הוועדה, אך גם לדבריה התפרצו הח"כים ולא נתנו לה להשלים משפט.
2 צפייה בגלריה
עידית סילמן מאיר פרוש
עידית סילמן מאיר פרוש
"מתנהגת כמו ילדה קטנה". פרוש לסילמן
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) הלין על כך שהממשלה, שלדבריו היא "ממשלה כושלת, אנרכיסטית עם השרה שאשא-ביטון שגרמה להתפרצות הקורונה, כמו האנרכיסט שיושב לצידך (ח"כ טופורובסקי) שאמר שהקורונה אינה אלא רק שפעת".
ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) אמר בדיון: "זכותי לדבר ולהביע את דעתי ולבצע גם פיליבסטר. מספיק עם האמרות של 'כבודה של הכנסת'. הממשלה לא ראויה לקבל פטור מחובת הנחה. הממשלה מסרסת את הכנסת למשך חודש שלם, ומונעת חקיקה לחודש ולשבוע נוסף מדומה של השבעת הנשיא - ואחר כך פגרה. לא ראוי לתת לה פטור מחובת הנחה. חבריי, חברי האופוזיציה, אל תתרגשו. תאמרו את כל אשר על ליבכם. נעשה לכם פיליבסטר. זה תפקידנו וזו חובתנו".
ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) טען כי מנהג של הכנסת אינו דבר של מה בכך: "שימשתי כיו"ר ועדה בימים טרופים. לא היה דיון שלא נתתי בו הצעות לסדר - גם כשידעתי שאהיה מובך מכך. אני מציע לך להמשיך את הנוהג".
2 צפייה בגלריה
יעקב אשר מורחק מהוועדה המסדרת
יעקב אשר מורחק מהוועדה המסדרת
יעקב אשר מורחק מהוועדה המסדרת
(צילום: ערוץ כנסת )
ח״כ גלית דיסטל-אטבריאן (הליכוד) אמרה מצידה: "אני רוצה לנצל את הוועדה הזו כדי להביע את מחאתם של שני מיליון בני אדם שקולם לא נשמע בתקשורת וגם בכנסת. אסור לנו להצביע אי-אמון, אסור לנו יותר לחוקק. אני מציעה שמפלגות ימינה ותקווה חדשה, ששאבו את הקולות בתרגיל הונאה שלא היה כדוגמתו בעולם המערבי מעולם, ייתנו לנו טיפ איך. האם עלינו ללמוד לצלול כמו יועז הנדל? מה עליי לעשות? הרי בכנסת השתקתם אותנו. ההגמוניה התקשורתית השתיקה אותנו. חשבתי לרכוב על אופניים ולהזמין כתבה חיובית, אבל הבעיה שאני לא יודעת לרכוב על אופניים. אשמח לעצה שלכם איך אפשר לקבל סיקור תקשורתי".
חברי הכנסת בוועדה המסדרת מהקואליציה ומהאופוזיציה, כולל מ"מ יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ מירב בן ארי, סיכמו כי יפעלו לבטל את כנס "אחרי 54 שנים: בין כיבוש לאפרטהייד", שעתיד להתקיים מחר בכנסת ואליו הוזמנו ארגוני שמאל כגון בצלם, עדאלה, Human Rights Watch, שלום עכשיו, יש דין, גישה ושוברים שתיקה.