תושבים בעשרות יישובים ערביים מתלוננים על ירי חי בסמוך לבתיהם, שמתבצע על רקע חגיגות תוצאות הבחירות לרשויות המקומיות. התושבים דורשים מהמשטרה להפסיק את הירי, שמהווה סכנה לחייהם.
בטמרה שבגליל התחתון דיווחו תושבים על ירי שלא פוסק כבר מיום שלישי בשבוע שעבר. בתיעוד אחד מהעיר נשמע ירי בזמן שחבר מועצה שנבחר, שהוא גם פעיל חברתי ופוליטי החבר בכמה ועדות, היה בדרכו יחד עם תושבים נוספים לברך את ראש העיר הנבחר מוסא אבו רומי.

בעקבות הירי בעיר, אחת מהתושבות אמרה כי היא "לא מבינה איך מרשים לזה לקרות. חייבים להפסיק את המעשים החמורים הללו לפני שירצחו מישהו. אם יקרה אסון נתחיל לשמוע שזה היה בטעות. אין טעויות כאן - כל מי שיורה או פוגע באדם נחשב פושע". היא הוסיפה כי "בושה שיש אנשי ציבור ששמעו את הירי כשהיו בדרכם לברך את ראש העיר שנבחר, ולא חזרו. מקרים כאלו צריך לגנות, ולא לשמור על שתיקה. אני לא מבינה איפה המשטרה ולמה היא לא פועלת לפני שיקרה אסון".
תושב אחר סיפר כי "בגלל הירי העדפתי, יחד עם בני משפחתי, לא לצאת מהבית. מי שנכנס לטמרה בשעות הלילה חושב שיש מלחמה בעיר. מה זה נותן להם לירות? זה מהווה סכנה לחיי התושבים. המשטרה חייבת לפעול ביד קשה נגד היורים ולא לתת להם אור ירוק להמשיך בדרכם". לדבריו, "טמרה סובלת מאלימות, ירי ופצועים ומאז תוצאות הבחירות הירי המשיך ולא ראינו אף חבר מעוצה שדיבר, כאילו אין כלום. איך הם יכולים למגר את האלימות בשתיקתם? חבר מועצה שנבחר צריך לדבר ולזעוק ולא לשבת בשקט, כי השתיקה מעודדת את היורים".
בעקבות הדיווחים על הירי בעיר, המשטרה מסרה כי "עם קבלת הדיווח אודות שמיעת קולות הירי, כוחות משטרה הגיעו למקום במטרה לאתר את החשודים במעשה. משלא אותרו החשודים, נפתחה חקירה שעודנה מתנהלת. נציין כי ב-28 בפברואר, במסגרת היערכות של שוטרי המחוז הצפוני בעיר שפרעם לאחר הבחירות, נעצר נהג רכב שניסה להימלט מניידת לאחר שביצע ירי. לאחר מרדף נורה החשוד ברגלו, וברכבו אותרו שני כלי נשק".
3 צפייה בגלריה
יריות באוויר בטייבה וטמרה לאחר הבחירות לרשויות המקומיות
יריות באוויר בטייבה וטמרה לאחר הבחירות לרשויות המקומיות
"העדפנו לא לצאת מהבית". התקהלות בטמרה, שבמהלכה נשמע ירי
3 צפייה בגלריה
יריות באוויר בטייבה וטמרה לאחר הבחירות לרשויות המקומיות
יריות באוויר בטייבה וטמרה לאחר הבחירות לרשויות המקומיות
עוד בטמרה: ירי במהלך תהלוכה בעיר
3 צפייה בגלריה
יריות באוויר בטייבה וטמרה לאחר הבחירות לרשויות המקומיות
יריות באוויר בטייבה וטמרה לאחר הבחירות לרשויות המקומיות
חמושים רצים בכביש ויורים בטייבה
מלבד טמרה, גם בטייבה הסמוכה לשרון התלוננו תושבים על ירי. ביום שלישי שוטרים בסריקות בעיר לאחר שקיבלו דיווח בדבר שמיעת ירי, עם היוודע תוצאות הבחירות לראשות העיר. במהלך הסריקות איתרו השוטרים את מקור הירי - התקהלות של עשרות תושבים שחגגו על פי החשד את תוצאות הבחירות, ועשו שימוש בירי במהלכן. המשטרה ציינה כי "בתום פעילות מאומצת ונחושה, ולמרות ניסיונות התושבים להפריע לעבודתו של שוטר - בין היתר באמצעות זריקת אבנים לעברו - הוא הצליח לתפוס את הנשק שממנו בוצע על פי החשד הירי ולהביאו לבדיקת מעבדות. החקירה נמשכת".
למחרת, זיהו שוטרים ולוחמי מג"ב בעיר רכב שבו נסעו כמה רעולי פנים, שסיכנו אותם במהלך מנוסתם. בשל כך ביצעו הכוחות ירי ממוקד לעבר הרכב, שבהמשך אותר נטוש.
גם ביישוב זמר שבמרכז דיווחו תושבים על ירי, לאחר שפורסמו תוצאות הבחירות. אחד מהתושבים אמר כי "הירי היה קרוב מאוד לתושבים ולבתים. למרות שצעקנו להם להפסיק, כלום לא עזר. לא מספיק הרציחות והפצועים, עכשיו יורים בגלל הבחירות". גם בשורת יישובים בנגב התלוננו תושבים על ירי סמוך לבתי מגוריהם.