סוכן הדוגמניות שי אביטל, החשוד בעבירות מין, נחת הערב (שלישי) בנמל התעופה בן גוריון - כשנה וחצי אחרי שעזב את ישראל ולא חזר לחקירה כפי שנדרש. את אביטל ליוו בטיסה חוקרי ימ"ר תל אביב, שהגיעו להולנד בכדי להחזיר אותו לישראל לחקירה. אביטל נעצר באוגוסט האחרון באמסטרדם לאחר ששתיים מ-26 התלונות שהוגשו נגדו הבשילו לכדי בקשת הסגרה.
אביטל, שלא היה אזוק במהלך הטיסה ובעת שהובל לניידת המשטרה עם נחיתתו, הועבר אל משרדי היחידה - לחקירה שבה יוטחו בו הראיות שנאספו נגדו, במסגרת כוונת הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום. בנוסף, אביטל יובא לבית משפט השלום בעיר, והמשטרה תבקש מחר שמעצרו יוארך לצורך המשך החקירה. במשטרה מתכננים לקיים עימות בינו לבין שתי המתלוננות נגדו.
אביטל לא נאזק בשדה התעופה לפי החלטה של קצין המשטרה במקום, שכן לא היה סיכון שיברח. עם זאת, השוטרים צפויים לאזוק אותו כאשר יובא לדיון בבית המשפט.
5 צפייה בגלריה
שי אביטל נחת בישראל
שי אביטל נחת בישראל
אביטל מובל לניידת על ידי השוטרים
(צילום: לירן לוי)
5 צפייה בגלריה
שי אביטל נחת בישראל
שי אביטל נחת בישראל
(צילום: לירן לוי)
5 צפייה בגלריה
השוטרים ממתינים לשי אביטל בנתב"ג
השוטרים ממתינים לשי אביטל בנתב"ג
צוות המשטרה בשדה לקראת הגעתו של אביטל
(צילום: לירן לוי)

בטרם הטיסה, סנגוריו של אביטל, עורכי הדין ששי גז ושרון נהרי, אמרו כי "אביטל ימסור את גרסתו בפני חוקרי המשטרה". כשעתיים לאחר שנחת בישראל, גז ונהרי הגיעו לתחנת מרחב יפתח במטרה להיפגש עם מרשו. "ניתן לו ייעוץ ראשוני. אנחנו בטוחים בחפותו המוחלטת, וההסגרה הייתה צעד ראשון וחשוב בדרך להוכחתה. הדברים יתבהרו בהמשך", אמר עו"ד גז.
אביטל עצמו אמר בשיחה עם כתבים, שלא מול מצלמות: "יש לי הרבה מה לומר ואחרי שאמסור את הגרסה שלי בחקירות אתם תשמעו אותי הרבה. המעצר בהולנד לא היה קל בכלל". נוסעת בטיסה אמרה לו: "אי אפשר לראות את כל הכתבות האלה, שימו אותו כבר בתא".
עו״ד בן מעוזעו"ד בן מעוזצילום: שי אוחיון
עו"ד בן מעוז, המייצג חלק מהמתלוננות נגד אביטל, אמר בריאיון לאולפן ynet: "אביטל הוא אדם שלא ראוי לתת בו אמון, והוא צריך להישאר עצור עד תום ההליכים נגדו". מעוז טען כי חלק מהמתלוננות, שמסרו את תלונתן אך זו לא נכללה בבקשת ההסגרה, "מצאו את עצמן מחוץ לתמונה. הן לא יזכו לצדק. השמחה קיימת, אך היא יחסית ומאופקת. עוצמת הרגשות גבוהה עדיין, ומשיחה איתן אני מבין שיש המון חשש ממה שצפוי בהמשך".
5 צפייה בגלריה
שי אביטל נחת בישראל
שי אביטל נחת בישראל
שי אביטל עם נחיתתו בישראל
(צילום: לירן לוי)
5 צפייה בגלריה
שי אביטל ברגע המעצר באמסטרדם, הולנד
שי אביטל ברגע המעצר באמסטרדם, הולנד
שי אביטל ברגע המעצר באמסטרדם, באוגוסט האחרון
בחודש שעבר אישר בית המשפט המקומי באמסטרדם לקבל את בקשת הסגרתו לישראל של אביטל, שנעצר כאמור באוגוסט כשהגיע לאמסטרדם. צו המעצר הבינלאומי של המדינות החברות באינטרפול נגדו הוצא כשלושה חודשים לפני מעצרו, ולדברי המשטרה התנהל מאז מבצע מעקב מודיעיני שבו נוטרו תנועותיו בין כמה מדינות באירופה.
אביטל זומן לחקירה בתחילת אוקטובר 2021, אחרי שנאספו ונחשפו עדויותיהן של כ-30 נשים שהתלוננו כי הוא הטריד אותן מינית. עם זאת, מאז אותו זימון, כף רגלו טרם דרכה בתחנת המשטרה. בסך הכול הוגשו נגד אביטל 26 תלונות, כאשר עוד ועוד מתלוננות נחשפו בפנים ובשם וקראו לנשים רבות להגיע ולהתלונן גם הן. עם זאת, רק שתיים מהתלונות הבשילו לכדי בקשת ההסגרה, שתביא להגשת כתב אישום נגד אביטל בגין מעשים מגונים.
דיווחים על הטרדות מיניות מצידו של אביטל פורסמו בתקשורת כבר ב-2008, אך החקירה נגדו אז לא הבשילה לכתב אישום פלילי. עם זאת, באותה השנה פסק בית משפט השלום בתל אביב כי על אביטל לשלם פיצוי בסך 100 אלף שקל לדוגמנית שהגישה נגדו תביעה אזרחית בגין הטרדה מינית.
השתתף בהכנת הכתבה: אדם קוטב