5 צפייה בגלריה
תת אלוף יניב אלאלוף מימין ויהודה פוקס משמאל מבקרים את הלוחמים הפצועים ברמב"ם
תת אלוף יניב אלאלוף מימין ויהודה פוקס משמאל מבקרים את הלוחמים הפצועים ברמב"ם
תת-אלוף יניב אלאלוף (מימין) ואלוף הפיקוד יהודה פוקס עם בני המשפחה
המבצע לסיכול תשתית חמאס ביהודה ושומרון נמשך מודיעינית בשב"כ: בעקבות מידע שהתקבל בחקירות העצורים בעקבות המבצע החריג אתמול בלילה, שבמהלכו חוסלו חמישה מחבלים ונפצעו קשה שני לוחמי יחידת דובדבן, פעלו הלילה כוחות הביטחון באזור כפר בידו הסמוך לירושלים, ותפסו אמצעים וחומרי לחימה. חמישה פלסטינים תושבי בידו נעצרו.
הלילה חל שיפור במצבם של שני הלוחמים שנפצעו בקרב היריות נגד מחבלי חמאס בכפר ברוקין, אבל מצבם מוסיף להיות קשה בשל אופי וסוג הפציעות. החייל שנפצע התעורר, החל לתקשר עם משפחתו וצפוי להיגמל מהנשמה בהמשך היום. הפצוע השני, הקצין, יעבור הבוקר (ב') ניתוח ממושך להמשך הטיפול בחלק מהפציעות שמהן הוא סובל. בסיום הניתוח הוא יחזור למחלקת טיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם להמשך טיפול.
5 צפייה בגלריה
תקרית פציעה שני חיילים חיילי צה"ל
תקרית פציעה שני חיילים חיילי צה"ל
הנשקים שנתפסו ושימשו את המחבלים
(צילום: דובר צה"ל)
ד"ר ירון בר לביא, מנהל מחלקת טיפול נמרץ ברמב"ם, אמר כי "הבוקר מצבם של השניים יותר יציב, הם עברו לילה שקט. סך הכל חל שיפור במצבם של שני הנפגעים ואנחנו מקווים שההמשך יהיה דומה". אמש פגש ברמב"ם מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף יניב אלאלוף, את משפחות שני הלוחמים. "הבנים שלכם הם לוחמים גיבורים ואמיצים", אמר אלאלוף לבני המשפחה. "בפעולה הנועזת שלהם בהיתקלות הם מנעו פיגוע והרג של אזרחי מדינת ישראל והצילו חיים".

הקרב הלילי - כתבות נוספות

בתקרית בלילה שבין שבת לראשון, שני הלוחמים הותקלו מטווח קרוב על-ידי מחבל חמוש שאותו הגיעו לעצור בפאתי ביתו, בין החצר לחלקו החיצוני של המבנה. מפקד הפלגה והקשר נפצעו באורח קשה, ובתחקיר שנערך לאחר המבצע עלה כי ייתכן שחלק מהכדורים שפגעו בהם היו של חבריהם לכוח. יחד עם זאת, התחקיר הראשוני שלל עד כה אפשרות של ירי דו-צדדי מובהק, כלומר של טעות בזיהוי וירי לעבר הקצין והלוחם שנחשבו בטעות כמחבלים. ייתכן שבשל טווחי האש הצפופים בשטח הבנוי נפגעו שני הלוחמים מאש חבריהם.
5 צפייה בגלריה
שריפת צמיגים בבורוקין
שריפת צמיגים בבורוקין
ברוקין, אתמול בבוקר
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
הרוגים מהתקרית באזור ג'נין אוסאמה סבח, יוסף סבח, אחמד זהראן,  זכריא בדואן ומחמוד חמידאן
הרוגים מהתקרית באזור ג'נין אוסאמה סבח, יוסף סבח, אחמד זהראן,  זכריא בדואן ומחמוד חמידאן
המחבלים שנהרגו
5 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל אביב כוכבי בהערכת מצב בחטיבה מרחבית מנשה
הרמטכ"ל אביב כוכבי בהערכת מצב בחטיבה מרחבית מנשה
כוכבי בהערכת מצב. נמנעו פיגועים
(צילום: דובר צה"ל)
המבצע הלילי התגלגל למעשה כבר כמה שבועות, וכלל עד כה שני מעגלי מעצרים - עם יותר מ-20 מבוקשים שנחקרו. אתמול נתפסו חמישה חשודים שהועברו לחקירת שב"כ, וכן חמישה כלי נשק. הפעולה המוקדמת יותר, ליד מחנה הפליטים ג'נין, הייתה מהירה ומסוערבת, ופתחה את האירועים ללא נפגעים. במערכת הביטחון הגדירו את תשתית חמאס שבמוקד הפרשה כענפה, אך טרם מיהרו לבשר על סיכולה. חקירת החשודים רק החלה, ולא מן הנמנע שיהיה גל מעצרים נוסף בגדה.
הרמטכ"ל אביב כוכבי שיבח גם הוא את הלוחמים ואמר כי הפיגועים שסוכלו יכלו לצאת לפועל בירושלים, תל אביב, נתניה, עפולה ו"בכל מקום אחר", כלשונו. "קודם כל יש כאן הישג משמעותי", אמר הרמטכ"ל. "לילה עם סדרת סיכולים חשובה ביותר שמנעה להבנתנו פיגועים משמעותיים. זה הישג מודיעיני מבצעי וזה שיתוף פעולה יוצא מן הכלל של צה"ל, שב"כ וימ"מ. צריך לזכור ולהזכיר לכולנו שהסיכולים האלה מתבצעים עשרות פעמים מדי שבוע. זה מה שמייצר למדינת ישראל הגנה, אבטחה וביטחון באזור יהודה ושומרון - וזה לא רק באזור הזה".
כוכבי ציין כי "יש פה מה לתחקר ומה ללמוד כמו בכל פעילות מבצעית, אבל דבר אחד ברור - יש פה חתירה למגע ויש פה תוצאה מבצעית של פגיעה שסיכלה בצורה מאוד רצינית את הרשת שפעלה בכל מרחב מנשה ובנימין. הלוחמים באירוע פעלו במקצועיות ובאומץ רב. מכאן אני שולח איחולי החלמה ללוחמים הפצועים מההיתקלות. נמשיך לפעול כל העת בכל זירה וגזרה על מנת להבטיח הגנה לאזרחי מדינת ישראל".
פורסם לראשונה: 21:58, 26.09.21