2 צפייה בגלריה
חשוד ברצח רבאב אבו סיאם מובא להארכת מעצר בבית המשפט
חשוד ברצח רבאב אבו סיאם מובא להארכת מעצר בבית המשפט
רבאב אבו סיאם, הבנות והגרוש שחשוד בהזמנת הרצח
(צילום: יריב כץ)
המשטרה עצרה אמש (חמישי) תושב לוד שלפי החשד היה מעורב באיומים כלפי אחותה של רבאב אבו סיאם, שנרצחה ביולי השנה לעיני שלוש בנותיה. המעצר התבצע על-רקע הפרסום אתמול ב-ynet, שלפיו האיש, אחיו של הגרוש של המנוחה שלפי החשד הזמין את הרצח שלה, הגיע לבית הספר שבו לומדות בנותיה של הקורבן, איים על אחותה ותקף את הבנות.
במשטרה ציינו כי "שוטרי תחנת לוד פתחו אתמול בחקירה מואצת, בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית וחסרת הפשרות של מחוז מרכז נגד הפשיעה האלימה ברחוב הערבי, עם קבלת דיווח בדבר חשד לאיומים כלפי אחות הנרצחת בעת שלקחה את ילדיה למוסד חינוך בעיר". בית משפט השלום בפתח תקווה האריך את מעצרו עד יום שני.
2 צפייה בגלריה
אמא של רבאב אבו סיאם
אמא של רבאב אבו סיאם
"הוא הרים ידיים והתחיל לעשות בלגן". אמינה עם תמונת בתה רבאב אבו סיאם
(צילום: טל שחר)
שלוש הבנות של אבו סיאם הסתתרו מאז הרצח בבית סבתן מחשש לחייהן, ואתמול יצאו בפעם הראשונה בשנת הלימודים החדשה לבית הספר. אף על פי שהמשפחה עדכנה את המשטרה ואת שירותי הרווחה לצאת ממקום המסתור, הן כאמור הותקפו על ידי הדוד סמוך לבית הספר.
"הוא הביא את הילד שלו לבית הספר ואיך שראה אותי עם הבנות הוא תקף את האוטו, את הבנות ושפך משקה חם על הבת שלי (אחותה של אבו סיאם. א"ק)", סיפרה אתמול הסבתא אמינה בשיחה עם ynet. "הוא הרים ידיים והתחיל לעשות בלגן, קילל ואיים. הוא אמר לבת שלי 'אני אקח אותך לאחותך. כולכם תגיעו לשם'. פחדתי לצאת מהאוטו והבנות התחילו לבכות ולצרוח ואמרו 'קחי אותנו הביתה, אנחנו מפחדות'".
הגרוש של אבו סיאם ואביהן של הילדות, שנעצר כאמור בחודש שעבר בחשד להזמנת הרצח שלה, דורש לקבל את הבנות לחזקתו מאחר שעדיין לא הוגש נגדו כתב אישום. הוא נהג ליצור קשר מדי יום עם המזכירות בבית הספר של הבנות כדי לברר אם הן הגיעו, במטרה לאסוף אותן בסיום יום הלימודים. מוקדם יותר החודש החליט בית הדין השרעי כי הבנות יישארו אצל סבתן, ולא יועברו לחזקת אביהן.
הסבתא אמינה סיפרה עוד כי אחיו של הגרוש עזב אתמול את זירת התקיפה בבית הספר רק לאחר שכמה אנשים הטיחו בו שעליו להתבייש במעשיו. "אם הבנות היו מבוהלות בעבר ברמה מסוימת, היום הן כבר במקום אחר", אמרה אמינה. "איך שהוא ראה אותי באוטו עם הבנות הוא התקדם, עצר את הרכב בזמן שהילד שלו יושב, פתח חלון, התחיל לקלל, פתח את הדלת והרים ידיים. היא (הבת – א"ק) ניסתה להדוף אותו והוא פשוט שפך עליה את המשקה החם".

על רקע הדיווח בנוגע למעשיו של החשוד אתמול בבית הספר, ציין אמש גורם שמעורה בחקירה: "אנחנו לא מצליחים לאתר אותו". במשפחה זעמו ואמרו בתגובה: "המקרה הזה מראה בדיוק את היחס של המשטרה. הוא נמצא בבית שלו בלוד. בושה שהם לא מצליחים לעצור אותו".
הסבתא מסרה עדות במשטרה וחתמה על סירוב להתפנות לדירת מסתור, ובתה הגיעה גם כן לתחנת המשטרה. הבוקר, עם דבר מעצר אחיו של הגרוש, מסרה משפחתה של הנרצחת: "טוב שהמשטרה הצליחה 'לאתר אותו'. מדובר בטיפול ראשון בתלונה אחת מיני רבות, אנחנו מקווים שימוצה עמו הדין. נותר כרגע לעצור את הרוצח של רבאב, שכולם יודעים מי הוא, אדם שמסתובב חופשי וממשיך להטיל עלינו אימה".
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.