2 צפייה בגלריה
החשוד באונס וברצח של ליאורה חיות
החשוד באונס וברצח של ליאורה חיות
שוחרר למעצר בית. החשוד ברצח של ליאורה חיות
(צילום: מוטי קמחי)
בית משפט השלום בתל אביב שחרר היום (ראשון) למעצר בית את החשוד ברצח ליאורה חיות. החשוד, תושב תל אביב בן 31, נעצר בשבוע שעבר בחשד למעורבות במותה של חיות, שנספתה בשריפה בדירתה בתל אביב בשנת 2015. המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע להחלטה, שהתקבל. מחר צפוי להתקיים דיון נוסף בנושא בבית המשפט המחוזי.
חיות, בת 42 במותה, התגוררה בדירת סטודיו ברחוב חצרים בשכונת פלורנטין, שבה העבירה סדנאות פיסול ויצירה. כבר בתחילה בדקה המשטרה את האפשרות שהשריפה שבה נספתה נגרמה עקב הצתה מכוונת, ובמהלך השנים נעצרו חשודים - אבל נגד איש מהם לא הוגש כתב אישום.
המשטרה חושדת כי החשוד אנס ורצח את חיות, אך סנגורו, ניר אלפסה, ציין בדיון שנערך היום כי דוח נתיחת גופתה לא מאשש את החשד כי נאנסה בטרם מותה. נציג המשטרה טען כי לפי הדוח גם לא ניתן לשלול את החשד לאונס, אך לא הציג ממצא המאשר זאת, וכן לא ידע לענות אם ייחסו עבירה כזו גם לשני חשודים קודמים שנעצרו בעבר בחשד למעורבות במותה של חיות.
2 צפייה בגלריה
הדירה שבה נספתה ליאורה חיות
הדירה שבה נספתה ליאורה חיות
הדירה שבה נספתה ליאורה חיות
(צילום: מוטי קמחי)

נציג המשטרה טען כי החקירה מורכבת לנוכח הזמן שחלף מאז מותה של חיות, שכן האירוע התרחש לפני שמונה שנים, וביקש להמשיך לנהל את החקירה בעוד החשוד נמצא במעצר. עוד טען כי התנהגותו של החשוד מחזקת את החשדות נגדו. "הוא בוחר למלא את פיו במים, למרות שניתנה לו אפשרות למסור גרסה. מסוכנותו ברורה לחלוטין", אמר.
ניר אלפסהעו"ד ניר אלפסהצילום: מוטי קמחי
השופטת כריסטינה חילו מתחה ביקורת על כך שהמשטרה לא ציינה בפניה כי הטיחה בפני החשוד את הראייה המרכזית שהובילה למעצרו. נציג המשטרה אמר כי מדובר בטעות. עוד מתחה השופטת ביקורת על כך שהמשטרה כללה בבקשת הארכת המעצר לראשונה את החשד לעבירת בעילה שלא בהסכמה - למרות שלא הציגה ראיות לכך בדיון. "יש לנקוט זהירות בנוגע לעבירה שכזו", אמרה.
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של החשוד ב-10 ימים, אך כאמור בית המשפט שחרר אותו למעצר בית עד ליום חמישי הקרוב. השופטת חילו קבעה כי "לא מצאתי בשתיקתו של החשוד הצדקה להארכת מעצר, מבלי להקל ראש ברישומו הפלילי שהוצג לי ובעבירות המיוחסות לו".