מדינה שלמה עוקבת אחר הדיווחים בנוגע לשחרור החטופים, ובמלונות באילת ובים המלח מתכנסים מפונים רבים מיישובי העוטף ועוקבים אחר הפרסומים. במלון "ים סוף" באילת יושבים רבים מחברי קיבוץ ניר עוז, והמתינו לדיווח על כך ש-13 החטופים, ילדים ונשים, הועברו לישראל. "אנחנו לא מפתחים יותר מדי ציפיות, אבל שומרים על אופטימיות ומקווים שכולם ישתחררו בקרוב בלי בעיות", אמר עילי בוטלמן בן ה-15 ממפוני ניר עוז.

1 צפייה בגלריה
חברי קיבוץ ניר עוז במלון ים סוף באילת
חברי קיבוץ ניר עוז במלון ים סוף באילת
מפוני ניר עוז ממתינים לדיווחים על שחרור החטופים במלון ים סוף באילת
(צילום: מאיר אוחיון)
בוטלמן סיפר כי מכיר את כל חברי הקיבוץ שנחטפו במהלך הטבח האכזרי ב-7 באוקטובר, בהם גם רבים מחבריו. לדבריו, "רבע מהקיבוץ נחטף או נרצח, אז זה ממש משמח שנחזור להיות קהילה כפי שהיינו, או לפחות חלק ממנה". הוא סיפר על כרמל בכר, אחד מחבריו שנחטף, ואמר: "היינו חברים טובים, כל הפסקה היינו יושבים, היינו שולחים אחד לשני הודעות, מצלמים אחד את השני סתם ככה בשיעורים, היינו כל הזמן יחד, וגם באותו יום שהוא נחטף דיברנו".
על אותם רגעים קשים בבוקר ה-7 באוקטובר הוסיף בוטלמן כי חברו "העלה לאינסטגרם בית שנשרף בקיבוץ", ואז התפתחה בין השניים שיחה. "שאלנו אחד את השני מה המצב, והשיחה נגמרה בזה שאמרתי לו שאני ממש מפחד, והוא שלח לי 'תהיה חזק'. מאז הקשר נותק", סיפר בוטלמן.
חברי קיבוץ נוספים, שממתינים לדיווח על שמות החטופים ששוחררו, אמרו כי "קהילת ניר עוז נרגשת ברגעים אלו על כל מי שחוזר, ולא נפסיק את המאבק עד אחרון החטופים. כקהילה מחובקת מחכים לבשורות טובות".

חיים ילין, ראש המועצה האזורית אשכול לשעבר ותושב הקיבוץ בארי, שפונה למלון "דיוויד ים המלח" יחד עם מאות מחברי הקיבוץ, אמר בריאיון ל-ynet Live "אנחנו לא יודעים בדיוק מי ישוחרר ובאיזה מצב, אך יש המון ציפיות מהעסקה". לדבריו, "אנחנו לא תמיד אוהבים את הפסקות האש שהן לא הפסקות אש, ואנחנו לא אוהבים הרבה מאוד דברים, אבל דבר אחד ברור לחלוטין: הגורם שהפקיר את כולנו ב-7 באוקטובר הוא זה שאחראי להחזרת כל החטופים למשפחות שלהם, לבתים שלהם, למיטות שלהם.
"כל משפחה שתוכל עכשיו לחבק את הילדים שלה זו ברכה מאוד גדולה, ואנחנו כולנו, עם ישראל, צריכים ללמוד מה זה אצילות נפש של אותן משפחות", הוסיף ילין. "אני מבטיח לכל המשפחות, אנחנו נמשיך כל מוצאי שבת וכל יום - עד שאחרון החטופים יחזור למדינת ישראל, כולל גולדין ושאול וכולל כולם. לא נרפה מממשלת ישראל עד הסוף".