בבית המשפט המחוזי בחיפה נפתח הבוקר שלב הטיעונים לעונשו של שוטר מג"ב אפיק טויבי (22), שהודה והורשע בהמתה בקלות דעת של חברו ליחידה נעים מאדי (21) מג'וליס בפברואר 2021.
לפי כתב האישום, התקרית שבה נהרג מאדי אירעה במתחם תחנת המשטרה בעכו, בזמן שטויבי שיחק עם נשקו האישי כפי שנהג לעשות פעמים רבות. אז, כשבאקדחו מחסנית מלאה בכדורים, הוא ירה במאדי מטווח אפס. לאחר מכן ניסה טויבי לטשטש ראיות ולביים התאבדות של מאדי. הוריו ובני משפחתו של מאדי הגיעו לדיון בבית המשפט.
3 צפייה בגלריה
האב, מאדי זוהדי והאישה אחלאם הוריו של מאדי ז״ל בביהמ״ש
האב, מאדי זוהדי והאישה אחלאם הוריו של מאדי ז״ל בביהמ״ש
הוריו של מאדי עם תמונתו בבית המשפט: "עברנו טלטלה קשה מאוד"
(צילום: איתן גליקמן)
זוהדי, אביו של נעים מאדי, זעק כי "המשפחה שלנו עברה טלטלה קשה מאוד, הבן האהוב שלנו איננו עוד. שיקרו כאילו הפושע לא היה בחדר. חייו של נעים נגדעו על ידי אותו פושע שפל שהפיץ כאילו בני התאבד, השמועה הזאת פגעה בנו קשות. אנחנו שנים כבר בעינוי מתמשך". בזמן שהאם אחלאם פרצה בבכי בדיון, האב המשיך: "מי שמאבד חבר לא מנקה את ידיו ומניח את האקדח על גופו של בני. הוא חייב לקבל עונש הולם למה שעשה, הוא הפקיר את בני שדימם למוות והכפיש אותו. זה אסון שלא ייסלח".
בהמשך דיברה רויטל, אימו של טויבי, ופנתה להוריו של מאדי: "אני מבקשת מכם סליחה. אני מתנצלת בשמי ובשם אפיק, חיי שתי משפחות נהרסו. הם היו חברים טובים מאוד, זה לא מתאים לנו. אפיק יושב עם עבריינים, הוא מבין את חומרת המעשה ורוצה לשקם את נפשו. המשפחה שלנו מרוסקת, זה הגיע אלינו משום מקום. אני מתנצלת ומבקשת מכם סליחה".
3 צפייה בגלריה
השוטר אפיק טויבי שירה בחברו נעים מאדי בבית המשפט המחוזי בחיפה
השוטר אפיק טויבי שירה בחברו נעים מאדי בבית המשפט המחוזי בחיפה
טויבי: "מצטער על מה שעשיתי, רוצה להשתקם"
(צילום : אלעד גרשגורן)
נציג התביעה עו"ד רונן יצחק אמר לאחר מכן כי "נטען ל-16-15 שנות מאסר לטויבי, ונעתור לפיצוי משמעותי לכל בני המשפחה. צריכים לזכור את מה שקרה לה".
עו"ד תמי אולמן, המייצגת את טויבי, אמרה כי "לאפיק יש זכות לטעון שהעונש יהיה מאוזן. כולנו משתתפים בצער המשפחה וקשה מאוד היה לשמוע את דבריו של האב על בנו. מעשיו של אפיק הם קשים ולא היו צריכים לקרות - הוא שיחק עם אקדחו וחברו הטוב מת מולו. הוא רץ להזעיק עזרה כדי שיסייעו למנוח. אפיק משלם מחיר יקר - מאז האירוע הוא במעצר, הוא בחר להתחיל לרצות את עונשו. הוא בוש ונכלם על מעשיו, אפיק ונעים היו חברים טובים, אכלו ביחד ועשו הכל יחד. שתי המשפחות נהרסו בגין מעשיו. הוא צעיר ששגה בדרכו. אני מבקשת שהעונש לא יהיה המירבי".
3 צפייה בגלריה
נעים מאדי
נעים מאדי
נעים מאדי ז"ל
עורכות הדין אפרת נחמני-בר ושרון זגגי-פנחס, המייצגות את משפחת מאדי, מסרו: "נדהמנו, אנו והמשפחה, מעוז הרוח של אימו של הנאשם שניסתה לייצר סימטריה בין משפחת הפושע למשפחת הקורבן. אין סימטריה. הבן שלה חי, בעוד שזוהדי ואחלאם מאדי נותרו מול קברו הקר של נעים. אנו מצפים מבית המשפט לתרגם את האובדן העצום של נעים, הכאב התהומי של המשפחה והאכזריות שבה התנהל טויבי גם מיד לאחר הירי הקטלני וגם במהלך ניהול המשפט - שבמסגרתו ניסה להכתים את זכרו של נעים - ולהשית עליו עונשי מקסימום מצטברים על כל אחת מהעבירות שבהן הורשע".
לקראת סוף הדיון נעמד טויבי, ואמר: "קשה לי לעמוד פה. אני משתתף בצער משפחת מאדי - סליחה שפגעתי בשמו הטוב של נעים חברי. אני מצטער על מה שעשיתי. אני רוצה שתסייעו לי להשתקם. הלוואי שהייתי יכול להחזיר את הגלגל לאחור ושזה לא היה קורה בכלל. סליחה".
בית המשפט צפוי לקבוע את גזר דינו של טויבי ב-6 במאי.