שרים בליכוד קוראים לציבור להגיע לכנס ענק תחת הכותרת "רק התיישבות תביא ביטחון", בתגובה לטבח 7 באוקטובר. מדובר בכנס של קואליציית הארגונים להתיישבות בחבל עזה, שאותה מובילים ראש מועצת שומרון יוסי דגן ותנועת נחלה. "הכנס לניצחון ישראל" יתקיים ביום ראשון בבנייני האומה בירושלים, ואלפים צפויים להשתתף בו, ובהם שרים בממשלה.

3 צפייה בגלריה
כנס להתיישבות ברצועת עזה
כנס להתיישבות ברצועת עזה
הכרזה לכנס "הניצחון"
שר התיירות חיים כץ הוא אחד מהשרים שקוראים לציבור להביע תמיכה בכנס, שיציג את תמונת "היום שאחרי" המלחמה בעזה. כץ מסר כי "אני מצטרף לדברים הברורים והפשוטים של ראש מועצת שומרון וקואליציית הארגונים הלאומיים, המייצגים את רוב העם - רק התיישבות מביאה ביטחון".
לדבריו, "הדבר הברור אחרי הטבח הברברי ב-7 באוקטובר הוא שחייבים לתקן את איוולת עקירת היישובים מגוש קטיף ומצפון השומרון. הנסיגה יצרה את המפלצת הנאצית ברצועת עזה ואת גל הטרור שיצא בשנים האחרונות מצפון השומרון. ביטול חוק ההתנתקות והחזרה לחומש הם התחלה חשובה. התיקון והחזרת הביטחון יעברו דרך מכה צבאית חזקה ובאמצעות חידוש התיישבות ברצועה וצפון השומרון. זה גם יהיה מסר נחוש לאויבינו הרצחניים שלעולם לא נישבר. עם ישראל חייב לנצח".
3 צפייה בגלריה
"
"
"
(צילום: הדר יואביאן, משה מזרחי)
גם שר התרבות והספורט מיקי זוהר קרא להגיע לכנס, ואמר בסרטון לצד ראש מועצת שומרון וראשי תנועת נחלה כי "אנחנו עושים כנס חשוב שבו נסביר היטב למה התיישבות חשובה, למה מניעת הקמה של מדינה פלסטינית חשובה. אחרי מה שחווינו ב-7 באוקטובר כולם מבינים שהדרך שלנו לנצח כעם וכאומה היא באמצעות שמירה על ערכים ועקרונות שמתבטאים בהתיישבות ובשמירה על הארץ".
זוהר הוסיף: "אני בטוח שכל מי שיבוא לכנס וישמע את הדברים שיש לנו לומר שם יבין היטב שהמשמעות של ביטחון המדינה ועתיד ילדינו מתחילה קודם כל בהתיישבות ובשמירה על ארצנו. כשהטרוריסטים יבינו שבתגובה למה שהם עושים אנחנו ניישב את הארץ הזו, הרבה מהם יסיקו מסקנות אחרות ממה שהם חשבו ב-7 באוקטובר".
3 צפייה בגלריה
הפגנת מחאה של ראשי הרשויות ביו"ש מול לשכת ראש הממשלה בירושלים
הפגנת מחאה של ראשי הרשויות ביו"ש מול לשכת ראש הממשלה בירושלים
יוסי דגן. "מכה צבאית והתיישבות יביאו את הניצחון"
(צילום: שלו שלום)
יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, חיזק את דבריו של זוהר. הוא הוסיף כי "אוסלו והגירוש הביאו את השואה הזו. חידוש ההתיישבות בחבל עזה ובצפון הרצועה תחילה, וגם חזרה לצפון השומרון ייתנו לנו ביטחון. מכה צבאית וניצחון התיישבותי אלה הדברים שיביאו את הניצחון על הברברים האלה".
יו"ר תנועת נחלה דניאלה וויס מסרה: "בשורה טובה שכבר יש גרעיני התיישבות שמייעדים עצמם לחבל עזה".
עד כה אישרו הגעה השרים זוהר וכץ, וחברי הכנסת מהליכוד חנוך מילביצקי, ניסים ואטורי, עמית הלוי, טלי גוטליב, אתי עטיה, משה פסל ואריאל קלנר. מעוצמה יהודית יגיעו השרים איתמר בן גביר, יצחק וסרלאוף ועמיחי אליהו, וחברי הכנסת לימור סון הר מלך, יצחק קרויזר, אלמוג כהן וצביקה פוגל. מהציונות הדתית יגיעו חברי הכנסת משה סלומון, צבי סוכות ומיכל וולדיגר.