מעצרו של תושב מזרח ירושלים שלשום (רביעי), החשוד בעבירות של סחר בסמים, הסתיים לפי החשד באלימות משטרתית קשה. לטענת החשוד, תושב מחנה הפליטים שועפט, השוטרים הכו אותו. אף שבמעצר נכחו 16 שוטרים – מצלמת הגוף של אף אחד מהם לא פעלה.
1 צפייה בגלריה
א' תושב מזרח ירושלים החשוד בעבירות סחר בסמים פצוע במעצרו
א' תושב מזרח ירושלים החשוד בעבירות סחר בסמים פצוע במעצרו
החשוד לאחר המעצר. "מדובר באירוע שללא הסבר מניח את הדעת אינו מצולם"
בדיון אתמול בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים, סיפר החשוד כי בזמן מעצרו הלמו בו השוטרים באגרופים בכל חלקי גופו וכיסו את פניו באמצעות רצועת בד. על לחיו של החשוד הוטבע סימן של מגן דוד.
השופט עמיר שקד נחרד והורה להעביר את פרטי המקרה למחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) באופן מיידי. "בשל החבלות הקשות על גופו של המשיב, אני מורה על העברת הפרוטוקול של הדיון למח"ש. מדובר באירוע שללא הסבר מניח את הדעת לא צולם במצלמות גוף השוטרים", אמר השופט.
עו"ד ודים שוב, הסנגור הציבורי של מחוז ירושלים, אמר כי "מדובר במקרה חמור ביותר של אלימות והשפלה של עצור על ידי שוטרים. הסנגוריה הציבורית רואה את המקרה בחומרה רבה ומצפה לטיפול מיידי מצד מח"ש ומשטרת ישראל. אסור לנו, כמדינה שומרת חוק, להשלים עם תופעה של אלימות משטרתית. במקרה זה אופי החבלות מעלה חשד כבד של ניסיון השפלה על רקע גזעני".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במהלך חיפוש בבית החשוד במחנה הפליטים שועפט נתפסו חומרים החשודים כסמים בכמות שלא לצריכה עצמית. בשלב מסוים, החל החשוד להשתולל, תקף באלימות ובאמצעות רגליו את השוטרים והתנגד למעצר. בשל מעשיו, נאלצו השוטרים להשתמש בכוח סביר עד שהליך המעצר הושלם. במסגרת החקירה, הוארך מעצרו של החשוד על ידי בית המשפט עד 20 באוגוסט. ככל שעולות טענות כלפי התנהלות כזאת או אחרת, ראוי שאלה ייבדקו על ידי הגורמים הרלוונטיים".