מלכת ירדן ראניה התראיינה אמש (יום ג') לרשת CNN והטילה ספק בזוועות שביצעו מחבלי חמאס במתקפה על יישובי עוטף עזה. "נשיא ארה"ב אמר שיש לו ראיות, שהוא ראה ראיות שערפו ראשי ילדים, רק כדי לחזור בו אחר כך כי צה"ל אמר שאין הוכחה לכך. זו הטיית אישוש", טענה המלכה, שמוצאה פלסטיני.
1 צפייה בגלריה
מלכת ירדן ראניה
מלכת ירדן ראניה
"למה אין קריאה להפסקת אש מיידית?". מלכת ירדן ראניה
(צילום: EPA)
הכותרת
המחדל, הלחימה, וההבטחה: מאחורי הקלעים של פעילות שב"כ
20:20
"אפילו ב-CNN, בתחילת הסכסוך הייתה כותרת שדיווחה על ילדים ישראלים שנמצאו שחוטים בקיבוץ ישראלי. כשקוראים את זה, זה לא אומת באופן עצמאי. האם תפרסמו משהו שלא אומת שהגיע מהפלסטינים?", אמרה ראניה.
המראיינת קטעה את דבריה וציינה שיש הוכחות. "המלכה ראניה, אני צריכה לעצור אותך, כי היו תמונות שהישראלים והעיתונאים שלנו שהיו שם הראו. אני לא מדבר על עריפת ראשים, אני מדבר על גופות של תינוקות מלאי כדורים", היא אמרה.
ראניה האשימה את כלי התקשורת המרכזיים בעולם המערבי ב"מוסר כפול מובהק" בסיקור המלחמה. "זה היה מאוד מאכזב לראות את הסטנדרטים הכפולים בעולם, לראות את הגינוי החריף למה שקרה ב-7 באוקטובר, אבל מעט מאוד גינויים למה שקורה היום", היא אמרה.
"למה אין קריאה להפסקת אש מיידית? אנחנו רואים היום סבל אנושי מזעזע, אז למה הנרטיב תמיד מוטה לצד הישראלי? התקשורת וקובעי המדיניות המערביים ממהרים לאמץ את הנרטיבים הישראליים. כשישראל תוקפת, פלסטינים 'מתים', אבל כשישראלים מתים, הם נרצחים בדם קר'", טענה.
כשדיברה על תגובות העולם הערבי לתקיפות האוויריות של ישראל ברצועת עזה, שלטענת הפלסטינים נהרגו בהן אלפים, המלכה אמרה שיש תחושה בקרב רבים שהעולם המערבי "שותף" למוות המוני של אזרחים.
"אומרים לנו שזה לא בסדר להרוג משפחה שלמה באיומי אקדח, אבל זה בסדר להפגיז אותם למוות, וזה פשוט מזעזע את העולם הערבי", היא אמרה. "זו הפעם הראשונה בהיסטוריה המודרנית שיש סבל אנושי כזה, והעולם אפילו לא קורא להפסקת אש. אז השקט מחריש אוזניים".
גורמים מדיניים בכירים מסרו בתגובה לדברי ראניה: "ילדים ישראלים נרצחו בדרכים איומות ונוראות. הכחשת המציאות על ידי המלכה מאכזבת. אנחנו מזמינים את המלכה לראות את סרטוני מעשי הזוועה ולפגוש אישית את משפחות הנרצחים בעוטף עזה".
איתמר אייכנר השתתף בהכנת הכתבה