1 צפייה בגלריה
עשן בג'נין
עשן בג'נין
שרת החוץ של נורבגיה הויטפלדט וג'נין בזמן המבצע
(צילום: EPA/ALAA BADARNEH, shutterstock)
משרד החוץ יצא הבוקר (שישי) נגד שרת החוץ הנורבגית, אניקן הויטפלדט, שהביעה סולידריות עם תושבי ג'נין בעקבות מבצע "בית וגן" שנערך השבוע במחנה הפליטים בעיר. זאת, תוך התעלמות מוחלטת מהטרור שיצא מהעיר.
בציוץ שפרסמה שלשום בטוויטר כתבה הויטפלדט: "בשיחה עם עמיתי הפלסטיני, ריאד אל-מלכי, הבעתי את הסולידריות של נורבגיה עם האנשים בג'נין. גיניתי את רמת האלימות הגבוהה ואת כל ההתקפות נגד אזרחים. כל אמצעי צבאי חייב לעמוד ב חוֹק. מעגל האלימות חייב להסתיים".
במשרד החוץ אמרו כי "ציוצה של שרת החוץ הנורבגית ביחס לאירועים, תוך כדי התעלמות מפיגוע הטרור נגד ישראלים בתל אביב או לירי הרקטות מרצועת עזה, אינה תורמת לשיח בין ישראל לנורבגיה. התבטאויות מסוג זה לא רק שאינן תורמות להרגעת המצב בשטח, אלא אף מעודדות הקצנה והסתה בצד הפלסטיני".
בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט שוחח אמש עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין על פעילות כוחות צה"ל להשמדת תשתיות הטרור בג'נין. בשיחה, הסביר גלנט את חשיבות המבצע בג'נין למניעת פיגועים נגד אזרחי ישראל וכוחות הביטחון, והדגיש את העובדה כי לוחמי צה"ל פעלו באופן ממוקד להשמדת תשתיות טרור: דירות מסתור, חמ"לים ומעבדות מטענים.
ממשרד הביטחון נמסר כי גלנט הדגיש גם כי "כוחות צה"ל עשו הכול על מנת להימנע מפגיעה באזרחים בלתי מעורבים ואף אפשרו לתושבי ג'נין בעלי היתר להמשיך את עבודתם בישראל גם בימי הפעילות. גלנט הודה לשר ההגנה ולממשל האמריקני על הגיבוי הפומבי והתמיכה הבלתי מסויגת שהעניקו לפעילות הכוחות, והבהיר כי ישראל תמשיך להגן על עצמה מפני כל איום ותפעל ככל שיידרש נגד הטרור".