העלייה לבית המלון אליו הייתה אמורה להגיע קבוצת התיירים הישראלים מתאונת האוטובוס בדרום קוריאה היא תלולה במיוחד. כ-700 מטרים לפני ההגעה למלון בו היו אמורים להעביר הישראלים את הלילה, איבד הנהג שליטה על האוטובוס כאשר ההערכה כעת היא שנסע בהילוך שני, ולא בהילוך ראשון או שתיבת ההילוכים חדלה לפעול במפתיע.
היום (שבת), יומיים אחרי, הגענו לזירת התאונה הקטלנית, ובמקום שורטטו קווים שמסמנים את מסלול ההידרדרות של האוטובוס. על פי הסימנים, נראה כי המסלול ארך כ-100 מטרים עד שהאוטובוס התהפך על צידו השמאלי.

4 צפייה בגלריה
זירת תאונת האוטובוס בדרום קוריאה
זירת תאונת האוטובוס בדרום קוריאה
העלייה התלולה
4 צפייה בגלריה
זירת תאונת האוטובוס בדרום קוריאה
זירת תאונת האוטובוס בדרום קוריאה
סימון מסלול ההידרדרות על הכביש
4 צפייה בגלריה
האוטובוס שהתהפך בדרום קוריאה
האוטובוס שהתהפך בדרום קוריאה
האוטובוס שהתהפך בדרום קוריאה
בצד הדרך נראים עצים שניזוקו מהתאונה, שגבתה את חייה של ריטה שוורצברג בת ה-60 וגרמה לפציעתם של 32 תיירים ישראלים, ארבעה מהם במצב קשה. היום שוחררו יותר ממחצית מהפצועים, 17 תיירים שמצבם הוגדר קל, ואושפזו בבתי החולים מאז התאונה.
פרופ' גדי שקד מבית החולים סורוקה, שנמצא בדרום קוריאה כחלק מהמשלחת הישראלית שיצאה למקום מטעם חברת passport card, סיפר כי ביקר את אחת מן הפצועות שמצבה מוגדר קשה - לאחר שעברה ניתוח בעמוד השדרה. "התפצלנו כמו שכבר יודעים במספר בתי חולים, היכן שהפצועים שלנו מאושפזים", סיפר ל-ynet.
"אני ביקרתי היום את אחת הפצועות שנאלצה לעבור ניתוח עקב פגיעה משמעותית בעמוד השדרה. ראיתי את תוצאות הניתוח והיא בסדר גמור כרגע. גם התוצאות בבדיקות הביקורת נראות מצוינות. נראה שהצוותים כאן עשו עבודה נאמנה ויפה מאוד. אני מקווה שהיא תחלים החלמה מהירה", הוסיף והעריך כי היא תוכל לחזור לארץ תוך כשבועיים.

4 צפייה בגלריה
האוטובוס שהתהפך בדרום קוריאה
האוטובוס שהתהפך בדרום קוריאה
שעות אחרי התאונה, צוותי החירום במקום
אחת מהפצועות ששוחררו הבוקר סיפרה ל-ynet כי האוטובוס הידרדר אחורה שניות ספורות לאחר שהוא עצר. נוסע אחר סיפר כי ניסה לשבור עם פטיש את חלונות האוטובוס, אך לא הצליח ותוך זמן קצר הבין שלא ניתן לחלץ פצועים דרך החלון.
נוסעת נוספת, שנפצעה גם היא באורח קל ושוחררה מבית החולים, סיפרה כי הנוסעים שישבו בצד הימני, בהם בת ה-60 שנהרגה בתאונה, נפלו על הנוסעים בצד השני. אתמול, תיירת ישראלית שהייתה באוטובוס העידה בפני התקשורת המקומית: "כשהאוטובוס התהפך, שני אנשים נפלו עליי. היה קשה מאוד לנשום". הנוסעים שנפצעו באורח קל היו אלו שישבו בחלק האחורי של האוטובוס.
ילנה אוזימוב מבאר שבע, שהייתה גם היא על האוטובוס ושוחררה הלילה מבית החולים, סיפרה כי "עלינו להר בדרך למלון. נשאר לנו 700 מטרים והייתה שם פינה. הנהג עשה רוורס והאוטובוס נפל על הצד וכולנו גם נפלנו. בגלל זה כל אחד נפצע בכתף ובצלעות". לדברי אוזימוב, "אני נפלתי ראשונה ועוד שני אנשים נפלו עליי. אחרי שהאוטובוס התהפך זה היה מפחיד אבל הרגשתי שאין לי משהו רציני. הרגשתי שאני רואה ושהרגליים שלי בסדר".
עדיין לא ברור מתי הישראלים ששוחררו מבית החולים ישובו ארצה, ו-15 עדיין מאושפזים כאמור.