המחאה נגד תוכנית נתניהו-לוין: לפחות 100 חברות הייטק ועסקים יאפשרו לעובדיהן לשבות מחר (שלישי) ולהפגין בין השעות 12:00-11:00 במתחם שרונה בתל אביב ובמיקומים נוספים במתחמי ההייטק בישראל. הצעד, שעליו הכריז מטה המאבק בתוכנית המשפטית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין, הוא "השבתת אזהרה לממשלת ישראל".
בהודעה ששלחו מנכ"לי החברות לעובדיהם, כתבו המנהלים כי "אנו מניחים שאתם ערים לשיח הציבורי על אודות הרפורמה המשפטית ולמחאה שהתעוררה. יש לנו בחברה עובדים ועובדים עם דעות מגוונות, ואנחנו תמיד מכילים ומכבדים כל אדם באשר הוא. נאפשר את שביתתם והפגנתם של עובדים שירצו בכך - כל אחד ואחת על פי צו מצפונו ודעתו".
1 צפייה בגלריה
הפגנת מחאה ברחוב קפלן בתל אביב
הפגנת מחאה ברחוב קפלן בתל אביב
ההפגנה ברחוב קפלן בתל אביב, שלשום
(צילום: שאול גולן)
אתמול מסרו גופי המחאה כי "ההפיכה הדיקטטורית תפגע אנושות בזכויות האזרח, בכלכלה הישראלית ובכל מערכות החיים. לכן, אנחנו נדרשים לצעדים דרסטיים". לדבריהם, "למרות הפגיעה הכלכלית אנחנו נוקטים בצעד זה כצעד ראשון, כדי להבהיר לממשלת ישראל שההפיכה המשטרית לא תעבור. מדינת ישראל לא תהיה דיקטטורה כי היא לא תתפקד ולו ליום אחד ללא השדרה המרכזית של הכלכלה והחברה הישראלית".
מטה עובדי ההייטק הבהיר מצידו: "נקיים הפגנה של תעשיית ההייטק, בעד ישראל דמוקרטית ובית משפט עצמאי, החיוניים להמשך שגשוג התעשייה שלנו, כלכלת המדינה שאנחנו אוהבים וביטחונה".
41 חברות ההייטק והעסקים שכבר הודיעו שיאפשרו את השביתה: נטורל אינטלג'נס, למונייד, Wiz , AppsFkyer ,INX ,Hello heart, Cheq, רדיס, HoneyBook ,Augory, Piggy אקטיב אימפלינטס, cheetah technologies, אלגו סק, Meat. The End ,Luminescent ,Track160 ,INX ,Dazz ,Brex ,Cyera ,AION Labs ,BioSight ,Kidneycure ,Kornit Digital ,Pangea AI ,Ramino Bio ,Serenus.ai ,Vensica Medical ,Medispec ,Curespec ,9xchange ,Duality (enabling employees) ,AIVF ,Tyto Endoron Medical ,Cognit ,Compugen, Quris, BioT Medical, UltraSight.

מטה המאבק מסר כי בחמישי צפויות פעולות מחאה נוספות שהודעה עליהן תתפרסם בהמשך. בנוסף, במוצאי שבת הקרוב צפויה הפגנת ענק נוספת ברחוב קפלן בתל אביב.
המהפכה המשפטית כוללת בין היתר את שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים, ביטול עילת הסבירות והגבלת היכולת של בית המשפט העליון לפסול חוקים שעברו ברוב של 61 חברי כנסת. בנוסף, הקואליציה מקדמת את "חוק היועמ"שים" הקובע כי עמדת היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה לא תהיה מעתה מחייבת, וראש הממשלה והשרים לא יצטרכו לכבד חוות דעת משפטיות.