ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לראשונה מפרוץ המלחמה, בתשובה לשאלה בריאיון ל-ABC שקטעים ממנו התפרסמו הלילה (בין שני לשלישי) כי ייקח אחריות למחדל ה-7 באוקטובר, אך הוסיף הסתייגות. נתניהו גם אמר כי ישראל לא תסכים להפסקת אש עם חמאס בלי שחרור החטופים, וכי אחרי המלחמה ישראל תהיה בעלת האחריות הביטחונית בעזה לתקופה בלתי מוגדרת. בריאיון נתניהו לא שלל את האפשרות של הפוגות בלחימה לצורך הכנסת סיוע הומניטרי.

נתניהו נשאל תחילה אם כראש ממשלה הוא נושא באחריות, והשיב כי "יהיו שאלות קשות, ואני אהיה בין הראשונים לענות עליהן. האחריות של הממשלה היא להגן על האזרחים, והיא בבירור לא עמדה בכך". לאחר מכן הוא נשאל שוב אם הוא צריך לקחת אחריות - תוך שהמראיין מזכיר שכל בכירי הצבא ושר הביטחון עשו זאת, והשיב: "כמובן, זו לא שאלה. זה יתברר אחרי המלחמה, יהיה זמן לזה. האחריות של הממשלה וראש הממשלה היא להגן על האזרחים ולא הצלחנו להשיג את זה. עלינו להחליט מה לעשות אחרת בפעם הבאה. עכשיו יש לנו מטרה אחת - לנצח את המלחמה. אני לא מתעסק בגורל האישי שלי אלא בגורל המדינה".
רה"מ ב-ABC: "ראינו מה קורה כשאין לנו שליטה ביטחונית בעזה"
במהלך הריאיון נשאל נתניהו גם מי צריך לשלוט בעזה כשהמלחמה תיגמר, בהתחשב בעובדה שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי תהיה זו טעות עבור ישראל לכבוש את הרצועה. נתניהו השיב כי לתקופה "בלתי-מוגדרת" ישראל תישא באחריות הביטחונית הכללית בעזה, "משום שראינו מה קורה כשאין לנו שליטה כזו. כשאין לנו אחריות ביטחונית כזו, יש לנו התפרצות של טרור חמאסי בהיקף שלא יכולנו לדמיין".
כשנשאל על האפשרות של הפסקת אש השיב נתניהו: "לא תהיה שום הפסקת אש כללית בעזה, בלי שחרור החטופים שלנו". על האפשרות של הפוגה זמנית בלחימה, שעולה שוב ושוב בימים האחרונים, אמר: "בנוגע להפוגות קטנות טקטיות, של שעה פה, שעה שם, היו לנו כאלה בעבר, אני מניח, נבדוק את הנסיבות כדי לאפשר הכנסה של סחורות הומניטריות או הוצאה של החטופים שלנו, של חטופים אינדיווידואליים. אבל אני לא חושב שהולכת להיות הפסקת אש כללית".
על הפסקת אש: "זה יפגע במאמץ לשחרור החטופים"
בריאיון אמר נתניהו כי אם תוכרז הפסקת אש כללית, "זה יפגע במאמץ המלחמתי שלנו, זה יפגע במאמץ שלנו להחזיר את החטופים שלנו, מפני שהדבר היחיד שעובד עם הפושעים האלה בחמאס הוא הלחץ הצבאי שאנחנו מפעילים". כשנשאל אם הפוגה תוכרז במקרה שחמאס יסכים לשחרר את החטופים, נתניהו השיב: "למטרה הזו תהיה הפסקת אש".
כאמור, הקטעים שפורסמו הלילה הם רק חלק מהריאיון שהעניק נתניהו, והריאיון ישודר במלואו בלילה שבין שלישי לרביעי.