2 צפייה בגלריה
משי פרץ ז''ל
משי פרץ ז''ל
"לא טיפלו ולא פיקחו, עד שהיא הורעלה". משי פרץ ז''ל
(מתוך האלבום המשפחתי)
הוריה של משי פרץ ז"ל, צעירה עם אוטיזם, מוגבלות שכלית ועיוורון שנפטרה לפני כשנתיים וחצי בגיל 18, הגישו היום (שלישי) תביעת פיצויים בגובה מיליוני שקלים מהמעון "נווה רם" ביישוב רכסים שבו התגוררה בגין רשלנות.
ההורים, פאולינה ודוד פרץ, טוענים כי בתם לא חשה בטוב כמה ימים לפני שהובהלה למרכז רפואי כרמל בחיפה, שם נפטרה. לדבריהם, בימים אלו היא לא זכתה לליווי, למעקב ולטיפול רפואי נכון במעון, ומצבה הוחמר משמעותית כתוצאה מכך.
כשמותה נחשף ב"ידיעות אחרונות", אמרו אז ההורים כי ריבוי תרופות פסיכיאטריות שניתנו לבתם, גרמו לה לעצירות קשה ולנמק במעי. "היא לא עשתה את צרכיה זמן רב, והכול הצטבר בבטן שלה שהתנפחה. איש לא טיפל ואיש לא פיקח עד שבסוף היא הורעלה", סיפרה בבכי האם פאולינה.
2 צפייה בגלריה
משי פרץ ז''ל
משי פרץ ז''ל
משי פרץ ז''ל
(מתוך האלבום המשפחתי)
בתביעה נטען כי התנהלות צוות המעון הובילה לתוצאה הטרגית. "ההורים התריעו רבות באשר לאופן מתן התרופות לבתם", נכתב, "ההתעלמות מפניותיהם מלמדת על הזלזול החמור ועל עצימת עיניים בנושא כה חשוב שהוביל בסופו של דבר לפטירתה של משי". בנוסף לכך, ההורים טוענים כי לא ידעו כלל מדוע פונתה בתם מהמעון אל בית החולים, והם נקראו להגיע למקום על ידי הרופאים.
לפי התביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה באמצעות עו"ד אלבר נחאס, פרץ פונתה לבית החולים באמבולנס ב-18 בדצמבר 2019 בשעות הלילה, כשהיא מחוסרת הכרה ועל סף הנשמה. מיד עם הגעתה, היא הועברה לחדר הלם. הוריה, שהגיעו בינתיים לבית החולים, שמעו מהרופאים שקיימת אופציה לנתח את בתם, אך שמצבה קשה מאוד והסיכויים להצלחה הם נמוכים.
למרות זאת, ההורים הסכימו לניתוח. במהלכו, התברר כי לפרץ יש נמק במעי הגס לכל אורכו. בסופו של דבר, היא קרסה במהלך הניתוח ומותה נקבע בשעות הבוקר המוקדמות.
לתביעה צורפה חוות דעתו של רופא פסיכיאטר, שמונה על ידי משטרת ישראל ופרקליטות מחוז חיפה במסגרת החקירה הפלילית שהתנהלה בנוגע לסיבת המוות ונגמרה ללא הגשת כתבי אישום. "לפי חוות הדעת, המחדלים, ההזנחה הרבה והרשלנות של המעון ברורים, והוא אחראי באופן מוחלט המוחלטת לתוצאה הקטלנית, נטען בתביעה.
 אלבר נחאסעו"ד אלבר נחאס
עו"ד אלבר נחאס, המייצג את ההורים, אמר ל-ynet לאחר הגשת התביעה: "המנוחה נפטרה לפני שנתיים וחצי, אבל הפרקליטות סגרה את התיק, ומשרד הבריאות ומשרד הרווחה לא הסיקו מסקנות עד היום. ההורים הכאובים, שחוו טראומה וטרגדיה נוראית, לא זכו להתייחסות מהמעון ולא מרשויות המדינה".
כתב הגנה טרם הוגש, אך עו"ד עפר ברטל ממשרד "ברטל כהן עורכי דין" מסר בשם הנהלת המעון: "כל המטופלים במעון, כולל משי פרץ ז"ל, מטופלים בקפדנות ועל פי כל הכללים. בינתיים החליטה המדינה לסגור את תיק החקירה נגד אנשי המעון ומנהליו. כתב התביעה טרם התקבל. כאשר יתקבל יטופל כמקובל".