בבית המשפט המחוזי בירושלים נערכת הבוקר (רביעי) חקירתו הנגדית השנייה של עד המדינה שלמה פילבר על ידי עו"ד בעז בן צור, סנגורו של ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו שמואשם בתיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) בשוחד. אחרי שאתמול כיוון עו"ד בן צור את מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר לספר על הלחצים שהופעלו עליו בחקירה לפני שחתם על הסכם עד מדינה, עוסק הדיון היום באירועים שהתרחשו אחרי המהלך. בדיון היום פילבר שינה גרסאות בהתייחסו לתנועת היד שמיוחסת לנתניהו, ובה ביקש ממנו כביכול ראש הממשלה לשעבר למתן מחירים ברפורמת השוק הסיטונאי.
למרות שההגנה הציגה ראיות, כולל איכונים, שלפיהן לא הייתה פגישה בין פילבר לנתניהו בלשכת ראש הממשלה בשבוע הראשון למינוי פילבר - עד המדינה התעקש שכן הייתה פגישה כזו, ועמד על הסדר שלפיו רק אחריה הוא פגש את אנשי בזק אלי קמיר ושאול אלוביץ'. עם זאת, פילבר התקשה להסביר את הראיות ששללו את התאריכים.
נתניהו, שהגיע פעם נוספת לבית המשפט כדי לשמוע מקרוב את מי שהיה מקורבו והפך לעד מדינה נגדו, לווה על ידי מזכיר הממשלה לשעבר צחי ברוורמן. לפני תחילת הדיון צפה נתניהו קצת מהחלון, ולאחר מכן התיישב במרחק של כמה מטרים מפילבר. אחרי כשעה וחצי, נתניהו עזב את אולם בית המשפט.
5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ושלמה פילבר
בנימין נתניהו ושלמה פילבר
נתניהו בבית המשפט
(צילום: אמיל סלמן)
לפי כתב האישום בתיק 4000, בין נתניהו לבעלי בזק לשעבר שאול אלוביץ' התקיימו יחסי שוחד. בין היתר נטען כי ראש הממשלה לשעבר הנחה את איש אמונו פילבר להיטיב עם אלוביץ' בפגישה שזכתה לכינוי "פגישת ההנחיה", והתקיימה זמן קצר לאחר אישור מינויו של פילבר לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת.
בפגישה, שאליה זומן אז פילבר על ידי נתניהו, מסר ראש הממשלה דאז לפילבר כי אלוביץ' התלונן בפניו על אופן טיפולו של משרד התקשורת בנוגע לעסקיו. לפי האישום, נתניהו הנחה את פילבר לפעול במסגרת תפקידו כמנכ"ל המשרד באופן שייטיב עם אלוביץ'. כפועל יוצא של פגישת ההנחיה ומיד לאחריה, נטען, החל פילבר לפעול נמרצות על מנת להביא לאישור עסקת בזק-יס בהקדם האפשרי.
5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ושלמה פילבר
בנימין נתניהו ושלמה פילבר
עד המדינה פילבר בבית המשפט
(צילום: אמיל סלמן)
הדיון החל כאמור הבוקר באירועים שהתרחשו אחרי שפילבר החליט לחתום על הסכם עד מדינה עם הפרקליטות.
בן צור: "חתמת על הסכם עד מדינה וקיבלת פטור שם מכל הליך פלילי?" פילבר: "חתמתי על חיסיון מלא להפללה, כלומר חסינות מהפללה כולל גם מה שנחקרתי ברשות ניירות ערך".
אחר כך עבר הסנגור לדבר על החתימה עצמה, שבמסגרתה פילבר כבר היה מוכן לציין לפי כתב האישום שאכן הייתה "פגישת הנחיה" מצדו של ראש הממשלה לשעבר נתניהו. לדברי בן צור, "אני חושב שבית המשפט צריך לגבש מסקנה האם הגרסאות שלך הן גרסאות האמת, או שמה ה'זיכרון' שנוצר בלילה של 18 בפברואר 2018, כשהחוקר אומר לך 'להיזכר', אתה נזכר ואז צריך לבחור בין זה לזה.
"יש בעיה עם האפיזודות, הן לא עולות בקנה אחד עם תיאורים אותנטיים שנתת, וגם הזיכרון המאוחר שלך טוב יותר מעדויות אחרות, למה להשוות אותו? לראיות החפציות? יש להן סגולות, הן לא מפחדות מאף אחד". פילבר השיב: "נכון, המסמכים מדברים בעד עצמם. מדויקים יותר בדרך כלל".
בן צור: "אם הראיות החפציות תואמות לדבריך זה דבר אחד. אני מתייחס לזיכרון המאוחר שלך (מתייחס לרגע שבו פילבר נזכר כי נתניהו הנחה אותו לגמור עם עסקת בזק-יס ולהיטיב עם אלוביץ'. ג"מ), אם הוא עומד בסתירה יש קושי עצום להסתמך על זיכרונך המאוחר?" פילבר: "זה יחליטו השופטים". בן צור: "אני אומר לך שלגבי הזיכרון המאוחר, התיאורים שלך לא מתיישבים עם ראיות חפציות. לא שלך. אמרת 'אני זוכר הכול בעל פה, שיחת טלפון ועוד שיחה'. אם אראה לך שזה מתיישב עם הגרסה שלך ברשות ניירות ערך (החקירה המוקדמת. ג"מ). פילבר: "בעדויות במשטרה, הרבה דברים השלימו את החקירה של רשות ניירות ערך. בדברים מסוימים הוסיפו או השתנו בהתאם למצג שהוצג לי. מבחינתי, העדות שלי היא כלל העדויות". בן צור: "זוכר שראית מסמכים רבים של ז'ק חן (פרקליטו של אלוביץ'. ג"מ), שלא התיישבו עם דברים מסוימים שאמרת?" פילבר: "חלקם השלימו, חלקם סותרים. נחקרתי מעל 100 שעות, בלי סוף. התיק הזה הוא פסיפס אין סוף פרטים. מאוד חשוב הרבה פעמים מה היה לפני ואחרי. מה שאמרתי הוא אמת מתוך הזיכרון שלי באותו זמן, לפעמים הוא לא היה מלא". בן צור: "אנחנו בודקים את גרסתך המאוחרת של מה שהפרקליטות קראה 'פגישת ההנחיה'. הפגישה בלשכת ראש הממשלה?" פילבר: "זה הזיכרון שלי".
5 צפייה בגלריה
בעז בן צור
בעז בן צור
עו"ד בן צור
(צילום: ראובן קסטרו)
כתב האישום לא נוקב בתאריך מדויק של "פגישת ההנחיה". לפי הפרקליטות, במועד לא ידוע, זמן קצר מאד לאחר אישור מינויו של פילבר, ובמסגרת יחסי ה"תן וקח" שהתקיימו בין נתניהו ובני הזוג אלוביץ', זימן נתניהו את מנכ"ל משרד התקשורת דאז לפגישה בלשכתו.
בפגישה זאת, מסר כאמור הנאשם נתניהו לפילבר שהנאשם אלוביץ' התלונן בפניו על אופן טיפולו של משרד התקשורת בנוגע לעסקיו, והנחה את פילבר לפעול במסגרת תפקידו כמנכ"ל המשרד באופן שיטיב עם אלוביץ'. בדיון היום ניסה הסנגור בן צור לברור את מועד הפגישה המדוברת.
בן צור: "תיארת כורסאות במשרד ראש הממשלה". פילבר: כן, בחדר ראש הממשלה בקומה הראשונה". בן צור: "סיפרת שמדובר בפגישה מסודרת שנקבעה מראש". פילבר: "כן, זומנתי אליה לראש הממשלה, לא באתי במפתיע". בן צור: "לגבי המועד, לא ידעתי את התאריך המדויק. עשינו בחקירה מול החוקרים הליך של ניסוי ותהייה, תשבץ היגיון. ידעתי לומר שהפגישה הייתה בין היום שבו התמניתי לבין היום שנסעתי לחופשה בסוף החודש. בתוך השבועיים הללו ניסינו למקמה. הכנתי טבלה, הגעתי לזיכרון מסוים שזה כנראה שם. ביום ראשון שבעה ביוני 2015 הממשלה ממנה אותי ואז אני נכנס". בן צור: "אמרת שהפגישה היא ב-9-8 ביוני, אמרת שפעם ראשונה שמעת את סיפור בזק-יס אחרי שהתמנית". פילבר: "כן". בן צור: "אמרת שבאת לראש הממשלה עם טפסים". פילבר: "מכתב פורמלי שאישר לי לצאת לחופשה (פילבר נסע לחו"ל וביקש אישור. ג"מ), שהשר יאשר. מנהלת הלשכה במשרד התקשורת, בחורה מסודרת, אחרי המינוי ממנה זה הגיע". בן צור: "סיכום ביניים יש לו פגישה בלשכת ראש הממשלה לאחר המינוי?" פילבר: "נכון. זה היה בשעות הערב. לא זוכר שעה מדויקת".
בשלב זה התרחש אירוע מעט מוזר. פילבר קטע את שאלותיו של הסנגור, וביקש להתייחס למשפט שאמר בדיון שנערך בבית המשפט אתמול. לדברי עד המדינה, אחרי שראה את תיעוד חקירתו - הוא חש צורך להסביר את פרשנותו לחקירותיו הראשונות.
פילבר ניסה להסביר ביוזמתו שינוי מסוים בהתייחס לגרסתו בחקירות השונות לגבי תנועת היד שמיוחסת לנתניהו ב"פגישת ההנחיה". עד המדינה ציין למעשה כי בחקירתו הנגדית אתמול, במשפט שנוגע לחקירה מוקדמת ב-2017 ברשות ניירות ערך, הוא פירש את תנועת היד של ראש הממשלה כך: "אני אומר שם משפט שלא אמרתי אותו בהזדמנויות אחרות, משהו כמו שנתניהו אמר לי 'יש אליי פניות מכל השוק ואני לא חייב לאף אחד'".
על הדוכן היום אמר פילבר: "בלילה לא הבנתי מהיכן נולד התיאור הזה. אז זה תיאור של מה שאני הבנתי מתנועת היד של נתניהו, כלומר יש בעיה לאלוביץ' בעיה של מחירים, 'שמור על התחרות', 'אתה יכול למתן את המחירים' ו'תעשה מה שאתה מבין'".
פילבר ציין היום כי ברשות ניירות ערך הוא פירש את פגישת ההנחיה בצורה אחת, ואחרי שחתם על הסכם עד המדינה ושמע על יחסי השוחד לכאורה מהחוקרים, הוא פירש אותה בצורה אחרת.
5 צפייה בגלריה
רבקה פרידמן פלדמן
רבקה פרידמן פלדמן
השופטת פרידמן פלדמן
(צילום: דוברות הרשות השופטת )
השופטים ועורכי הדין לא כל כך הבינו מה פילבר רוצה. אחרי דקות ארוכות של הסברים, אישר שוב פילבר את המיוחס לו ולנתניהו לגבי "פגישת ההנחיה" לגבי מיתון המחירים, ואת תנועת היד שבאמצעותה ביקש ממנו ראש הממשלה לשעבר למתן מחירים ברפורמת השוק הסיטונאי.
"אני רוצה לחזור לאתמול", אמר פילבר בדיון היום. "הראית לי השאלה על כך שברשות ניירות ערך אם אמרו לי משהו על בזק, ואני עונה שאני אומר 'פונים אליי הרבה פניות בשוק, אני לא חייב לאף אחד', ואני אומר לך - זו פרשנות שלי. כשראיתי את זה לא הבנתי מהיכן נולד המשפט הזה.
"במחשבה שנייה, אתמול זה תיאור שאני נותן לחוקרת - מהה אני מבין מתנועת היד של נתניהו בזמן אמת. בהבנתי, באותו זמן אלוביץ' פנה אליו וביקש לבדוק מחירים. 'אל תעלה מחירים, תשמור על המחירים'. אני הבנתי 'תעשה מה שאתה מבין, וככה זה יתקדם'. אני היום מפרש את המשפט כי יש לי זיכרון צילומי של 'ככה ראה ראש הממשלה'".
בן צור: "אתה אומר 'הפגישה שאני זוכר והעליתי אותה מיוזמתי ונתתי לה פרשנות, אז זו הפרשנות שנתתי אז לתנועת היד'". פילבר: "תנועת היד הייתה 'אלוביץ' פנה אליי, אמר שיש לו בעיה'. תנועת היד הייתה כלפי מטה. שאלתם אותי אם יש הבדלים בין הגרסאות, אמרתי שהשתדלתי להיות מדויק בתיאור הדברים, שהפרשנות נבעה מהמצג האחר שהציגו לי בשלב היותר מאוחר. אני זוכר את הפגישה הזאת. זכרתי את הנקודה הזאת של 'אלוביץ' פנה אליי'.
"ראיתי שדה-פקטו החוקרת אומרת לי 'האם פנו אליך בנושא בזק', ואני אומר 'כן', ואני פירשתי את הדברים. אני אמרתי כמה פעמים שאני קורא את נתניהו מדויק. מבחינתי כשהוא אומר לי 'תמתן את המחירים', זה אומר 'אל תעלה את המחירים' בפרשנות שלי, שמאותה פגישה קצרה של 40 שניות, אני הבנתי את גבולות הגזרה שלי. אתמול ראיתי את החקירה שלי ברשות ניירות ערך, כשעניתי לחוקרת ששאלה אותי אם קיבלתי הנחיה בנושא בזק". בן צור: "אתה בעצם אומר עכשיו שברשות ניירות ערך, שהראיתי לך אתמול, שאתה רואה מה שאמרתי בחקירה ביולי לגבי תוכן השיחה, על אותו ביטוי שאלו אותך 'פונים אליי מהשוק. תמיד אמרתי אל תעלה מחירים, תשמור על התחרות, ועניתי פונים אליי מהשוק. לא אמרתי בזק במענה לשאלתה של החוקרת האם נתנו לך הנחיה על בזק, כמו שאני מפרש את זה היום - היא התחברה אצלי לאותו משפט של אלוביץ' פנה אליי ותטפל בו ותראה מה הסוגיה. תשמור על התחרות, אני הבנתי אל תעלה את המחירים'". השופטת פרידמן-פלדמן: "לא הצלחתי להבין". פילבר: "בן צור הראה לי אתמול שכל פעם אני חוזר ואומר 'קיבלתי הנחיות קצרות של שמור על התחרות, אל תעלה את המחירים'. במופע אחד הופיעה שורה נוספת 'פונים אליי מהשוק, זה לא מעניין אותי, אין לי אינטרסים, תעשה מה שאתה רוצה'. שאלתי את עצמי מה זה המשפט הזה, ואמרתי שאני בעצם מבלי להגיד לה את המשפט של נתניהו, אני מפרש אותו". השופט בר-עם: "אותו משפט עם תנועת יד אדוני בזמן אמת, בעצם אתה מבין שמה שאומר נתניהו זה לא על מחירים?" פילבר: "אחרי שהייתי במשטרה וראיתי את כל הדברים ונפתח עולם חדש והסכמתי להיות עד מדינה, אמרו לי 'תביא דברים נוספים. בזיכרון שלי יושבת תנועת יד, שאותה פירשתי 'תוריד ממני את אלוביץ'', אני עכשיו מפרש אותה בדיוק הפוך. בחקירה במשטרה פירשתי אותה הפוך. אז אתמול לא ידעתי שהזכרתי את זה, אני אומר לכם שזה יכול להיות סימן שבעצם מה שעניתי ב-2018 היה בהתייחס לאותה תנועת יד". בן צור: "לא בטוח ירדתי לסוף מה שאתה אומר. אתמול אמרת שנתניהו אמר לך 'יש לי כל מיני פניות, אני לא חייב לאף אחד'. מיד אחרי זה אמרת 'זה ההבנה שלי של הדברים, בפעם הראשונה פירשתי אותה ככה ועכשיו אני מפרש אותה אחרת'. בזיכרון שלך ב-2017 המילים של נתניהו שאומר לך 'אני לא חייב לאף אחד'". פילבר: "המילים שלי על מה שאמר נתניהו היו 'אלוביץ' פנה אליי, אמר לי שיש לו בעיה במשרד עם חברת ייעוץ שנתנה מחירים לא נכונים. תבדוק את זה, תשמור על התחרות, אם אתה יכול למתן אותם', ואז עשה את תנועת היד". השופטת פרידמן-פלדמן: "הפרשנות שלך היא שכל אחד יכול לפרש דברים אחרת". פילבר: "מבחינתי אני מקבל ממנו קווי מדיניות ואני מתוך אלו גוזר את גבולות הגזרה, ואז שנתיים אני עובד לבד במשרד, לא מעדכן אותו, אחר כך אנחנו מגיעים למשטרה ומספרים לי ששלוש שנים ביבי ואלוביץ' נפגשים, ואני אומר שההבנה שלי היא שאם הוא אומר לי תטפל באלוביץ' אחרי שלוש שנים של יחסי שוחד, אז ברור שהוא אומר 'תטפל'". השופט בר-עם: "בעצם עדוני אומר 'אתמול כשדיברנו באריכות זו לא הגרסה'?" פילבר: "אתמול לא הפרעתי לעו"ד בן צור שידבר על חקירותיי הראשונות. דילגנו פה על הלילה שנשארתי ער, והבנתי שאני צריך לחזור למשטרה עם שורת נושאים שמעניינים אותם, שאמורים לחזור להשלים להם פאזל לאור תמונת המצב. אני מחפש, זה אירוע. האירוע של 'האקשן אייטמס' שהוספתי, שלא היה נראה לי חשוב. ה-40 שניות הללו שלא היו נראות לי חשובות קודם בחקירות קודמות כשהוא אמר לי 'תטפל'". בן צור: "אתמול העדת אמת?" פילבר: "לא את כל התמונה. אני אישרתי לך את כל הדברים שאמרתי ברשות ניירות ערך. לא שיקרתי, חס וחלילה. אישרתי כל דבר שהצגת לי על לוח הזמנים עד 18 בחודש".
5 צפייה בגלריה
משה בר עם
משה בר עם
השופט בר-עם
(צילום: דוברות הרשות השופטת)
השופטת פרידמן-פלדמן ניסתה להבין למה פילבר מתכוון בדברים שאותם ביקש להדגיש בדיון היום.
פרידמן-פלדמן: "אתה בעצם אומר שהדברים שאמרת אתמול ואתה עכשיו אומר שאתה לא זוכר את הנוסח המדויק, שזה לא היה ציטוט של הדברים אלא אתה אומר רוח הדברים?" פילבר: "כן, בדיוק. במשטרה ירדתי לרזולוציה של הדברים עצמם למילים עצמן". השופט בר-עם: "אדוני בא ואומר, המילים שהעדת אתמול הן פרשנות אחרת?" השופטת פרידמן-פלדמן: "אתה אומר ברשות ניירות ערך 'זה לא בדיוק מילה במילה במשטרה', אז נזכרת בהבנת החשיבות?" פילבר: "נכון". השופט בר-עם: "אתמול אדוני אמר דברים הפוכים. נשאלת בצורה מפורשת, אישרת שזה נאמר ואלו דברי אמת גם היום?" פילבר: "לגמרי. המלל אמר את ההבנה שלי באותו זמן. כשאני אמרתי דברים ברשות ניירות ערך עשיתי פרשנות למילים המסוימות של נתניהו. עברתי שלב ואמרתי על בסיס הבנתי את הסוגיה". השופט בר-עם: "המללל שאדוני מסר אז למשטרה זה המלל הנכון?" פילבר: "כן. ברשות לא פירטתי כי לא זכרתי". בן צור: "כשאתה אומר שנאמר לך משפט אחד, זה היה הזיכרון שלך ברשות ניירות ערך אמר לך או לא אומר אלוהים יודע מה? שאין לו מחויבות ולא מעניין אותו אף אחד? אמרת 'הוא אומר לי יד חופשית, תעשה מה שאתה מבין'. הבנו שאתה מצטט את אמירות נתניהו". פילבר: "כן, לא מדויק במילה ומילה. זה רוח הדברים" בן צור: "עד שהגיעה הרוח הרעה האחרת, הדיוק שלך". פילבר: "הדיוק בא במשטרה".
למעשה, פילבר מסביר שוב כי אתמול אישר כי בחקירתו ברשות ניירות ערך הוא סיפר שהבין כי נתניהו אמר לו "יש לך יד חופשית, תעשה מה שאתה מבין, אין לי מחויבות". היום בבית המשפט פילבר אמר כי זו פרשנות שנתן לדבריו בחקירה המוקדמת, אולם בחקירותיו במשטרה דייק בתיאור.

אז מתי נערכה הפגישה?

בהמשך הציג הסנגור בן צור יומנים, וטען כי לא הייתה "פגישת הנחיה" בשבוע הראשון של פילבר בתפקידו כמנכ"ל משרד התקשורת.
בן צור: "הנחת העבודה שהפגישה מסודרת, ולכן צריכה להופיע ביומן שלך ושל ראש הממשלה". פילבר: "לכאורה כן". בן צור: "הפיקו יומן. מהבדיקה שלנו הפיקו יומן של זימוני הפגישות עם בזק החל מיום 1 ביוני. פגישות פילבר-בזק, זה מה שהפיקו. מאוד מעניין, אבל לא קשור. עוד דבר שמפיקים, מתייחס לפגישה עם נתניהו ב-15 ביוני. יש ב-15, ב-17 וב-26 ביוני פגישות עם נתניהו. כולן אחרי המועד הרלוונטי. יש חשיבות למועד הפגישה. התזה שהניחו בפניך, אתה רץ, יש מזניק - נתניהו. לכן חשוב לבדוק אם היה הוא לא היה". פילבר: "בהחלט". השופט בר-עם: "אתה לא זוכר מתי התקיימה, אתה מגיע למסקנה שאם התקיימו הפגישות זה היה לפני". פילבר: "כך הסקתי, אישרתי שלא ידעתי את התאריך המדויק, עשינו 'שבץ נא' בעקבותיו". בן צור: "בעקבות ה'שבץ נא', 8 או 9 לפני הפעולות? נסכם את הנקודה. לא מציגים יומן, לא מפיקים את הפגישות עם נתניהו". פילבר: "לא ראיתי". בן צור: "מפיקים פגישה אחת עם נתניהו ב-15 ביוני, שהיא אחרי כבר". פילבר: "נכון".
הסנגור של נתניהו, עו"ד בן צור, המשיך להציג בפני פילבר קטעים מיומן הפגישות של נתניהו.
בן צור: "אין שום פגישה עם נתניהו בשבוע הראשון בתפקידך. מה המסקנה שלך?" פילבר: "הפגישה לא הייתה סודית. מבחינת ההיגיון, המסקנה שכנראה הפגישה לא הייתה ב-7 או ב-8. שוב, מתוך הנחה. זה מפיל לי עולם שלם שהכרתי עד היום". השופט בר-עם: "אז אדוני לא זוכר". פילבר: "לא זוכר". בן צור: "בוא נראה התכתבות שלך עם אשתך לגבי הפגישה ב-15 ביוני 2015. 'עדיין אצל ראש הממשלה', אתה כותב לה. בשבוע הראשון אין שום התכתבות עם אשתך שיש לך פגישה עם נתניהו". פילבר: "זו עוד אינדיקציה".
פילבר: אמרתי בחקירה שאני לא זוכר את הפגישה הזאת ב-15. בפגישה שהייתה לי עם השר והוא דיבר על המיזוג.
בן צור: לא הייתה פגישה.
פילבר: זה לא מה שאני זוכר. אני אומר לך.. אני מבחינתי היה סדר לדברים. הייתה פגישה עם אלוביץ', פגישה עם אלי קמיר. בזיכרון שלי זה היה אחרי הפגישה שלי עם ראש הממשלה. מבחינתי זה העולם שלי עדיין.
בן צור: אני מציג לך שורה של ראיות שמעידות שהפגישה הראשונה עם נתניהו הייתה ב-15 ליוני.

בן צור לפילבר: "הזיכרון שלך שווה לפח"

פילבר: יש איכונים עליי?
בן צור: מיד נראה לך. לא הייתה לך פגישה עם נתניהו במשרד ראש הממשלה.
פילבר: מבחינתי.. הטלפון שלי היה פתוח כל הזמן.
בן צור: בחקירה ב-21 בפברואר אתה אומר 'כן רגע שנייה. אם אני כותב כנראה שהייתה פגישה'".
בן צור: יש פגישה אחת שבה עלה מיזוג בזק-יס.
פילבר: נכון
בן צור: מהחקירה שלך כעד מדינה אתה אומר 'ההנחיה היHתה שגר ושכח'. אתה אומר 'הייתה לי פעם אחת שיחה עם השר בעניין הזה'. עכשיו תראה מה קורה כאן. מכיוון שיש פגישה אחת. יש שתי אפשרויות. אתה מכין את עצמך לקראת הפגישה ב-15 ביוני. היומנים, הסמסמים וכו'. אז לא יכול להיות בעולם שיש עוד פגישה לפני 15 ביוני, כי לשיטתך אנחנו רואים מהמסמכים שאתה מכין את עצמך לדיון אצל השר ב-15 ביוני ולכן אנחנו לא צריכים לסמוך על הזיכרונות הליליים, אנחנו מראים ראיות קשיחויות שיש פגישה ראשונה ב-15 ביוני ואתה מכין את עצמך לפגישה הזאת".
פילבר: ב-15 ביוני ביום שני. ביום שני כל חברי הכנסת נמצאים בגלל שצריך כל אצבע וראש הממשלה היה בחדר שלו בכנסת. ואז דוד שרן ארגן שיבואו לשם. חלק מהפעמים היו פגישות, חלק לא. אני אמרתי שאני מוזמן לשם בתחילת הדרך הוא אמר לי לטפל במשהו ואני רציתי להיות מוכן, אז אני מכין את עצמי.
השופטת רבקה פרידמן פלדמן: "כן הייתה או לא הייתה פגישה?".
פילבר: "בראש שלי לא זכרתי שהייתה פגישה נוספת שאני ציינתי אותה ב-7 או ב-8".
בן צור: "זה לא 'עליזה בארץ הפלאות'. אני מראה לך מהיומנים, כולל התכתבויות עם אשתך שבשבוע הראשון לא הייתה פגישה".
פילבר: "אני לא זוכר אחרת. אני לא מתווכח איתך. אני מציג את עמדתי".
בן צור: "מה זה אומר על הזיכרון שלך?"
פילבר: "זה אומר שהזיכרון שלי היה מבולבל או לא מדויק".
בן צור: "הזיכרון שלך שווה לפח. לפי היומנים וההתכתבויות, אין בשבוע הראשון פגישה שלך עם נתניהו. אין לי דרך לגשר על זה. הזיכרון שלך, מה לעשות, שגוי".
השופט ברעם: "רק כדי להבין, אדוני משוכנע שהייתה פגישה אחת. אז אם בסופו של דבר נגיע למסקנה שהפגישה הייתה בתאריך X אז זה אומר שלא הייתה פגישה אחרת נוספת".
פילבר: "נכון".
בן צור: "יש לנו פגישה ב-17 ביום רביעי. ראינו את היומן של ראש הממשלה, ראינו את דוד שרן, ראינו את ההתכתבות שלך עם שרן, אקוניס ונויפלד. יש לנו גם אישור ראייתי לגבי הפגישה ב-17. בוא נסכים שעד עכשיו ראינו אפס ראיות לפגישה בשבוע הראשון".
בן צור מציג ראיות ואיכונים לכך שב-8 ביוני 2015 פילבר לא נפגש בערב בבלפור עם נתניהו, אלא היה בבת מצווה של אחיו.
בן צור: "נראה לך שלא הייתה פגישה גם לפי האיכונים".
בן צור מציג את האיכונים: "ב-7.6 (יום מינוי פילבר למנכ"ל) אתה מאוכן בהוליידי אין בפגישה אצל חבר ואז חוזר הביתה, לכן אין פגישה ב-7.6 עם נתניהו?"
פילבר: "נכון".
בן צור מדבר על יום המחרת: "ב-8 ביוני, ב-9 בבוקר כינסת את הנהלת משרד התקשורת ואמרת 'גיבשתי עמדה לגבי בזק'".
פילבר: "נכון".
בן צור: "ב-8 ביולי בערב איפה היית? מי זה עמיחי?".
פילבר: "זה אחי".
בן צור: "ב-19:02 כתבת ליועצת המשפטית של הרשות השנייה 'אני בגוש ביקב בבת מצווה של אחי'. בהמשך סימסת למישהו אחר: 'באירוע אתקשר בסביבות 21:30'. אז איפה אתה?".
פילבר: "לא לשכת ראש הממשלה".
בן צור מציג סמסים מאימא של פילבר: "כותבת 'היה כיף לפגוש את כולם וליהנות מערב נעים":
בן צור: "כלומר ילדת הבת מצווה לא הנחתה אותך לגבי בזק?".
בן צור: אז יום שני מת נכון?
פילבר: כרגע לפי מה שנראה זה לא היה (לא הייתה את פגישת הנחייה).
בן צור מציג שאין איכונים באזור בלפור ביום שני. ב-9.6.2015 מציג בן צור שהאיכונים מראים שפילבר היה בתל אביב ולא בירושלים ולא בבלפור.
בן צור מציג שהשר אקוניס כותב לו שהם נפגשים ב-13:00: אנחנו רואים שביום שלישי אתה לא בירושלים בכלל.
פילבר: כן
בן צור מציג למעשה איכונים והתכתבויות שמראים שפילבר כלל לא היה ב-8,9 ביוני 2015 בבלפור, אז, כך העיד בעבר, פגש את ראש הממשלה בפגישת ההנחיה. למרות זאת, פילבר לא חזר בו מכך שהפגישה התקיימה לפני שנפגש עם אלוביץ'.
פילבר, אמר בדיון כי במהלך חקירתו ברשות לניירות ערך סבר שנתניהו לא רצה להיטיב עם אף אחד, "אבל העדתי שניתן יחס מועדף לבזק בתהליכים. אמרתי שזה נבע גם מהעובדה שהייתי זקוק להם, וגם שאחרי הפגישה עם נתניהו הבנתי שאלוביץ' הוא מאנשינו - מתומכי ראש הממשלה ויש לו היכרות עם ראש הממשלה והוא עובד איתו. כל מי שמכיר שר ומנכ"ל יודע שאם השר אומר לך שהוא רוצה ככה וככה אתה צריך לטפל בזה, שזה לא יחזור מחר לשר".