סוגיית המילואימניקים עמדה במוקד הבחירות המקומיות, בין היתר בעקבות האיסור על אנשי מילואים המתמודדים לבחירות המקומיות לקחת חלק בתעמולת הבחירות, בעקבותיו הם נאלצו להקפיא את הקמפיין. ובכל זאת, כמה מהם זכו בבחירות המקומיות.
אחד מהם הוא מתן כצמן, מג"ד חי"ר במיל' שלחם בגזרה הצפונית זה חודשיים וחצי וזכה בבחירות באבן יהודה. "כשיצאתי למלחמה התנתקתי לחלוטין מהקמפיין", סיפר, "הודענו לציבור שנשוב רק כשנסיים את הלחימה. רק אחרי שחזרתי התחלתי להתעסק ביום שאחרי. זה היה לא קל".
3 צפייה בגלריה
מתן כצמן אבן יהודה
מתן כצמן אבן יהודה
ראש העיר אבן יהודה מתן כצמן. "הרגשתי הערכה אישית"
לדבריו, ציבור הבוחרים העריך את תרומתו ללחימה: "הרגשתי את זה מתושבים. הייתה הערכה אישית כמו שהייתה לכל אדם שנלחם. אני לא חושב שברמת הקמפיינים זה תרם תרומה משמעותית". אך בעקבות התפקיד החדש, הוא לא יוכל שוב לצאת להילחם. "לצערי הבחירה לתפקיד החדש מצריכה ממני להישאר, ועם כל אהבתי לגדוד שלי ולחשיבות מערך המילואים, אני עובד בהובלה של היישוב".
סא"ל (במיל') אורי קלנר, סמח"ט בצנחנים, ניצח בבחירות למועצה אזורית גולן. "זו הייתה דרך מאוד מחושבת עם קמפיין שעמדה מאחוריו מחשבה לאן קהילת הגולן הולכת. אבל מאז שמחת תורה הקמפיין נעצר, עד שהשתחררתי", אמר, "הייתה הפרדה מוחלטת והייתי מושקע בלחימה. היו הרבה מחשבות גם תוך כדי, אבל הייתי עסוק בלשמור על החיים שלי ושל חבריי ולא במה יהיה. הסתכלתי על המשימה בחאן יונס כשליחות של מדינת ישראל, להגן עליה, להציל חיים, וידעתי שכשזה יסתיים אני אתחיל את המשימה של להנהיג את הגולן".
לדבריו, להתגייסותו למילואים אין קשר לניצחון שלו: "יש הערכה לאנשים בלחימה. זה משפיע, אבל לא בשביל זה עשיתי את זה, אלא הייתי כל כולי למדינת ישראל. וגם פה בגולן אני שמח שניתנה לי הזכות להנהיג, יש אתגרים ביטחוניים והם גם הזדמנויות לחזק את הקהילה ואת ההתיישבות בגולן".
3 צפייה בגלריה
אורי קלנר מועצה אזורית גולן
אורי קלנר מועצה אזורית גולן
"הייתי מושקע בלחימה". ראש המועצה האזורית גולן אורי קלנר
3 צפייה בגלריה
ירון רוזנטל
ירון רוזנטל
סבר שיש לדחות את הבחירות. ראש מועצת גוש עציון ירון רוזנטל
ירון רוזנטל, שנבחר לעמוד בראשות מועצת גוש עציון, הגיש בעבר בג"ץ עם מילואימניקים נוספים נגד קיום הבחירות בזמן מלחמה. "זאת מציאות אבסורדית, אני מתמודד נגד ראש מועצה מכהן שבמשך ארבעה חודשים עבד כשאני הייתי במילואים בחאן יונס", אמר לפני הבחירות.
רוזנטל סבר שיש לדחות את הבחירות לא רק בגלל משרתי המילואים, אלא גם משום ש"מלחמה זה לא זמן לבחירות אלא זמן לאחדות, ובחירות עוסקות במפלגות, בפילוג".
ראש העירייה החדש של בית שאן הוא נועם ג'ומעה, שגויס גם הוא לשירות מילואים ב-7 באוקטובר, ושירת כסגן מפקד הגיבוש של סיירת גולני. במשך החודשים שבהם שירת במילואים הוא לא התעסק עם קמפיין הבחירות, וחזר אליו בחודש שעבר. אחרי שנבחר סיפר כי "לא הרגשתי שאני מתמודד מול אחרים אלא מול הלב של התושבים. דיברתי על החלומות הגדולים של בית שאן, והציבור נתן לנו את הלב".