לוחמי מג"ב עצרו הבוקר (ראשון) נהג משאית במחסום רנטיס שבשומרון וגילו כי הוא מסתיר 10 פלסטינים ללא אישורי כניסה, שלחלקם יש עבר ביטחוני ופלילי. על פי החשד, חליל עבד אל-רחמן, בן 52 תושב שעב שבגליל התחתון, הגיע למחסום רנטיס הסמוך לבית אריה כשהוא נוהג במשאית, ולאחר שחצה אותו עורר את חשדם של הלוחמים שהיו בפעילות באזור.
1 צפייה בגלריה
המשאית - ותא המטען
המשאית - ותא המטען
המשאית - ותא המטען
(צילום: דוברות המשטרה)
הלוחמים הורו לו לעצור ושאלו אם נמצאים איתו ברכב נוסעים נוספים. כשהשיב לשלילה הלוחמים בדקו את תא המטען שבתחילה נראה להם ריק, אך מחיצת עץ שנמצאה בחלקה האחורי של המשאית עוררה את חשדם. כשהסירו אותה, גילו שמאחוריה ישנו חלל ובו מסתתרים 10 פלסטינים.
בבדיקת זהותם של הפלסטינים התברר ללוחמים שאין להם אישורי כניסה לישראל ולחלקם אף יש עבר ביטחוני ופלילי. בבדיקת עברו של הנהג, התברר כי רק בחודש מרץ האחרון הורשע בעבירה דומה. במשטרה מייחסים לעבד אל-רחמן עבירה של הסעת שוהים בלתי חוקיים בנסיבות מחמירות וחשד כי בנה את המחיצה במיוחד במטרה להסתיר פלטסטינים, אותם הוא באופן קבוע אוסף משכם תמורת 400 שקל לנוסע. בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום את מעצרו בשלושה ימים.
בחודש ספטמבר האחרון נתפסו באותו מעבר שלושה חשודים בארגון הסעות של שב"חים, שהסיעו 17 פלסטינים במסתור מאולתר ברצפת אוטובוס. כשלוחמי מג"ב פתחו את המסתור, גילו מדרגות ומעין חדרון, שבו על פי החשד הוסתרו השוהים הבלתי-חוקיים.