חשד לתקיפה מינית חמורה של לוחם צה"ל כלפי חייל אחר: חוקרי מצ"ח עצרו בסוף השבוע האחרון לוחם המשרת באחת מחטיבות החי"ר הסדירות, בחשד שאילץ חייל אחר לבצע בו מעשה סדום תחת איומים מנשקו האישי. כך נודע ל-ynet. מעצרו הוארך במוצאי שבת ע"י בית הדין הצבאי ביפו עד למחר.
לפי החשד, הלוחם שהה עם החייל בסוף השבוע במתחם מגורים לחיילים בודדים בדרום הארץ, ובשלב מסוים דרש ממנו לבצע בו מעשה מיני תוך שהוא מכוון לעברו את נשקו ומאיים לפגוע בו. במצ"ח מייחסים ללוחם עבירות של ביצוע מעשה סדום בנסיבות אינוס, איומים, אלימות כלפי חייל, שימוש בלתי חוקי בנשק, שיבוש מהלכי חקירה – וגם שימוש ואחזקת סמים וכלים לצריכת סמים.
1 צפייה בגלריה
חיילים
חיילים
חשד: איים בנשק על חברו ואנס אותו לבצע מעשה סדום. למוצלמים אין קשר לכתבה
(צילום: shutterstock)
מחומרי החקירה עולה כי הלוחם והחייל מתגוררים כבר כמה שבועות בדירה של האגודה למען החייל, והחשוד שמיוצג על-ידי הסנגוריה הציבורית מכחיש מכל וכל את המיוחס לו. הלוחם טוען כי השניים שתו יחד אלכוהול כשלפתע החייל השני נגע בפתאומיות באיבר מינו - וכתגובה אינסטינקטיבית הוא היכה אותו פעם אחת. לאחר מכן, טען, הוא הלך לתחנת אוטובוס סמוכה - ושם עצרו אותו תוך שימוש מופרז בכוח. בדיון הארכת המעצר הציג החייל החשוד סימנים על גופו, ואמר כי כלל לא היה עם מחסנית בזמן האירוע.
יחד עם זאת, מצלמות אבטחה מיקמו את הלוחם במקום העבירות בזמן שבוצעו. "מעיון בתיק עולה כי התלונה שהוגשה נגד הלוחם היא מפורטת והגיונית, עם תוספות ראייתיות חיצוניות, המסבכות את החשוד בעבירות האמורות", כתב השופט ונשיא בית הדין, אלוף משנה שחר גרינברג. השופט אישר כי על גופו של הלוחם נמצאו סימני חבלה רבים והורה לדווח על כך למפקד היחידה המרכזית של מצ"ח במחוז הדרומי, האמון על החקירה. הוא הדגיש כי "התשתית הראייתית מקימה יסוד סביר לחשדות שצוינו לעיל, באופן המקים עילות מעצר מובהקות נוכח סוג החשדות וטיבם".
מדובר צה"ל נמסר כי "ב-15 באוקטובר נעצר חייל צה"ל בחשד לביצוע עבירות מין, שימוש בלתי חוקי בנשק ושימוש בסמים מסוכנים והחזקתם שבוצעו במהלך חופשה. מעצרו של החייל הוארך על ידי בית הדין הצבאי עד ל-20 באוקטובר לצורכי חקירה. מטבע הדברים, לא ניתן למסור פרטים נוספים על חקירה מתנהלת".