עורך הדין הישראלי אלי אוקון, שמייצג כמה דמויות בעלות פרופיל תקשורתי גבוה - בהן "נוכל הטינדר" סיימון לבייב (שמעון חיות - א.א) - עבר באחרונה שוד ותקיפה אכזרית בבודפשט בירת הונגריה שלטענתו כללו "מניע אנטישמי". אוקון (41) הגיע לבודפשט לביקור עסקי, כדי לקדם עסקי נדל"ן. הוא הכיר בחורה מקומית בשם אלכסה דרך אפליקציית ההיכרויות טינדר וישב איתה בבר ליד בית המלון שבו התארח.
"אחרי חצי שעה היא הציעה לעלות לחדר שבו אני לן. עלינו לחדר ואני אמרתי לה שאני לא מעוניין בשום יחסים מעבר לדיבור ואני מחפש מישהי לבנות איתה בית. בשלב מסוים הלכתי לכמה דקות לשירותים ושחזרתי ראיתי שהיא מתלבשת במהירות ובורחת מהחדר במנוסה. היא ממש טסה החוצה", שחזר. "אחר כך התברר לי שהיא גנבה את הדרכון שלי, 12 אלף יורו , כל כרטיסי האשראי ותכשיט. נבהלתי והלכתי להגיש תלונה במשטרה".
2 צפייה בגלריה
עו"ד אלי אוקון
עו"ד אלי אוקון
טוען שנשדד והותקף על רקע אנטישמי. עו"ד אלי אוקון
2 צפייה בגלריה
"נוכל הטינדר", שמעון חיות
"נוכל הטינדר", שמעון חיות
מייצג בין היתר את "נוכל הטינדר", שמעון חיות
(צילום: EPA)
אוקון משוכנע שהבחורה הגיעה למסע ציד: "היא ידעה שאני ישראלי ואמרה לי 'אתם היהודים יודעים להריח דם בנדל"ן ולעשות כסף'". עורך הדין מצא את עצמו במדינה זרה בלי דרכון ובלי כסף, אך לא כך הסתיימו התלאות שעבר שם. כמה ימים לאחר מכן עבר לדירת AIRBNB. ליד הדירה ניגש אליו אדם שיכור שהזכיר את שמה של אלכסה והאשים את אוקון שהתלונן נגדה במשטרה.
"הוא אמר לי 'אתה התלוננת עליה, אתה נראה יהודי' ונתן לי מכות רצח. איבדתי את ההכרה. הייתי מוטל 3 שעות על המדרכה. כשהתעוררתי בבוקר היה שם איש שהעיר אותי ואמר לי לא ישנים פה ברחובות. אין לי ספק שמדובר בשוד ובתקיפה על רקע אנטישמי. להגיד למישהו 'אתה נראה כמו יהודי', אני חושב שמדובר בסרסור שלה שנשלח לתקוף אותי".
אוקון מייעץ ומייצג לקוחות ידועים ובהם שי אביטל, עדי קייזמן וכן את נוכל הטינדר - וכעת נפל בעצמו קורבן ל"נוכלת" שעוקצת את קורבנותיה ואותה הוא הכיר דרך אפליקציית ההיכרויות. עורך הדין עדיין נמצא בבודפשט ומנסה להתאושש מהטראומה שעבר. "הייתי רוצה לפגוש את ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן ולספר לו על מה אנטישמים במדינה שלו עושים ליהודים. לצערי המשטרה המקומית לא מעדכנת אותי היכן עומדת החקירה והאם הצליחו לעצור את הנוכלת ששדדה אותי".