יעיש גיאת, יליד תימן בן 102, נבחר ביום שני להשיא משואה בערב יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל, שיצוין בשבוע הבא. גיאת הוא "מורי" - מלמד/מורה - ותלמיד חכם, בעל חנות תבלינים מאשקלון הרוקח בחנות שבבעלותו תרופות טבעיות. את התרופות הוא מכין על-פי שיטת הרמב"ם וידע שצבר והועבר אליו מדור לדור.
ל-ynet אמר כי קיבל את הידיעה ב"הפתעה גדולה". עם זאת, הבהיר: "אני לא מתרגש משום דבר. אני שמח שמחזקים את ארץ ישראל. אני אדבר בשם כל עם ישראל". הוא סירב לומר מה יגיד בטקס. "ניסחתי משהו, אבל זה סודי", צחק. צפו בריאיון איתו הבוקר (ד') באולפן ynet, מחנות התבלינים שלו.
בשיחה איתו לפני כן ציין: "אנשים אומרים שזה כבוד גדול. אני לא יודע. כשאשיא את המשואה אאחל לעם שלנו שיאהב אחד את השני, שאנשים יכבדו אחד את השני לטובת ארץ ישראל". גיאת בקיא בצמחי מרפא ומדריך בהתנדבות אנשים רבים הפונים אליו לייעוץ ולברכה. גיאת הוא גם סופר סת"ם הכותב ספרי תורה בהתנדבות. ספרי התורה שכתב נתרמו לבתי-כנסת שונים ברחבי הארץ.
2 צפייה בגלריה
יעיש גיאת
יעיש גיאת
יעיש גיאת בריאיון
(צילום: בראל אפרים )
2 צפייה בגלריה
יעיש גיאת
יעיש גיאת
"אני בחופש כל הזמן". יעיש גיאת
הוא המשיך בפעולתו גם בתקופת הקורונה וקיבל אנשים שהזדקקו לעצתו בביתו, תוך הקפדה על שמירת המסורת הייחודית של יוצאי תימן וסיוע רוחני שהעניק לרבים.
בשיחה עם ynet נשאל ה"מורי" התימני מה סודו לאריכות ימים והשיב: "קודם כל זה מהקדוש ברוך הוא. צריך להירגע ולחלק את היום ל-3 חלקים - 8 שעות לישון, 8 שעות לעבוד ו-8 שעות לאכול ולשתות. לא צריך לדאוג משום דבר. אני בחופש כל הזמן".
השרים הממונים על טקס יום העצמאות, מירי רגב וחילי טרופר, ציינו כי "גיאת, נציג הדור הוותיק, יליד תימן, מסמל את העלייה החלוצית, המשפיעה והמרעיפה כל טוב של יהדות תימן לישראל. הוא נציגם של דור הסבים והסבתות, שמסמל את משואת הנצח של הנתינה של דור המייסדים שעלה לישראל, בנה ונבנה בה. תבליניו החומריים והאנושיים, החומרים מהם עשויה אהבת אמת, לצד היותו סופר סת"ם בהתנדבות מבטאים את האחווה הישראלית, על שלל סגולותיה".
פורסם לראשונה: 23:36, 05.04.21