ארבעה תושבי טובא זנגריה עוכבו אתמול (שני) לחקירה בחשד שאיימו בגרזן על בעל חוות בקר ליד פארק הירדן שתפס אותם פולשים לשטחו. שלושה מהחשודים שוחררו לאחר חקירתם והורחקו מהאזור לשבועיים, ורק אחד מהם נעצר בחשד לניסיון תקיפה והסגת גבול, ומעצרו הוארך היום עד ליום חמישי על ידי בית המשפט השלום בקריית שמונה. ארבעת החשודים הגישו תלונה נגדית בתחנת המשטרה, בטענה כי בעל החווה איים לעברם באקדחו האישי. צפו בתיעוד ניסיון התקיפה בפתח הכתבה.
העצור, מוחמד פאחר, תועד בסרטון כשהוא אוחז בגרזן ומנסה לתקוף את עובדי החווה. "בנס הצלחנו לעצור אותו לפני שהוריד לאחד מהחקלאים שלנו את הגרזן על הראש", סיפר בעל החווה. בשנה וחצי האחרונות, הוא ושורת חקלאים מהאזור סובלים מנחת ידם של חברי כנופיה שמחזיקה בעדרי בקר וטוענת לבעלות על שטח ששייך למדינה וממנו סולקו בצו בית משפט לפני כשנה. אותם חברי כנופיה השתלטו גם על שטח החווה בפארק הירדן לפני כמה שנים, אך לאחר שסולקו ממנו - הוא הוחכר לבעל החווה הנוכחי.
5 צפייה בגלריה
העימות בין העבריינים לבעל החווה
העימות בין העבריינים לבעל החווה
החשוד מתקרב עם הגרזן לעובדי החווה
בחודש שעבר, הניחו חברי הכנופיה מטען דמה ומכתב איום על אחת הגדרות בחווה בפארק הירדן. לפני כשנה, הם עקרו ושברו מאות עצי מנגו צעירים. גם אז, הם השאירו מכתב איום ובו כתבו: "בוקר חדש, התחילה המלחמה". כמה שבועות לאחר מכן, ירו אלמונים לעבר בעל החווה.
"הם מצפצפים על כולם ועושים כל מה שהם יכולים כדי שאנחנו נפחד ולא נהיה פה. זה לא נורמלי", אמר בתסכול בעל החווה, שחושש מפרסום שמו. לדבריו, "בכל פעם שאני חושב שהעניינים נרגעים, הם מנסים מחדש לפגוע בנו ולייאש אותנו כדי שנעזוב את הקרקע וניתן להם להשתלט עליה".
5 צפייה בגלריה
איום ברצח על שטחי החקלאות בגליל
איום ברצח על שטחי החקלאות בגליל
המטען ומכתב האיום שהונחו בחווה בחודש שעבר
5 צפייה בגלריה
מאבק על הקרקע בדרום הגולן
מאבק על הקרקע בדרום הגולן
מכתב האיום משנה שעברה
במסגרת אותו סכסוך, הוצתו בחודש יולי כ-2,000 דונם של שטחי, ועשרות כוורות עלו אז באש בשריפה שבערה שקרוב ליממה. לאחר הנחת מטען הדמה לפני כחודש, אמר בעל החווה ל-ynet: "כמונו חווים מאבקים כאלו עוד עשרות חקלאים בגליל, כולל שכנים שלנו שמוותרים ונוטשים את האדמה שעבדו עליה כל כך הרבה שנים. הכול בגלל אותם עבריינים שחוזרים שוב ושוב על אותם טריקים ועושים טרור על מנת שנעוף מהשטח. לצערנו, הם מצליחים בכך בחלק מהמקרים, וכבר שני עשורים שהם משתלטים על עוד ועוד שטחים".
עוד הוא הוסיף: "אני בעל השטח בחוזה כדת וכדין ומשלם עליו, אך הם פולשים לשטח שוב ושוב וטוענים שהוא שייך להם. המשטרה יודעת היטב במי מדובר". הוא ציין כי הוא "חושש מאוד שהמצב הזה יילך ויסלים. פעם אחר פעם הם מאיימים ברצח. בפעמים האחרונות שדברים כאלו קרו, זה הגיע קרוב לרצח".
פקד גור מאיר, ראש משרד חקירות בתחנת משטרת גולן, אמר כי "אנחנו רואים בחומרה עבירות כאלו של פגיעות בחקלאים. נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי למצות את הדין עם אותם עבריינים פורעי חוק". לדבריו, "ביקשנו להאריך את מעצרו של אחד מהם, שהחזיק בגרזן, ואנחנו ממשיכים בפעולות חקירה. התיק יועבר למחלקת התביעות, וככל ויימצאו די ראיות נפעל להעמדתו לדין".
5 צפייה בגלריה
רכבו של משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר לאחר שהושחת
רכבו של משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר לאחר שהושחת
הרכב של ראש מועצת מטה אשר שהושחת

בן 16 נעצר בחשד להשחתת רכב ראש המועצה

בתוך כך, ראש מועצת מטה אשר משה דוידוביץ ביקר הערב בשייח דנון שבגליל המערבי - וכשיצא ממנו ראה שרכבו הרוס ומנותץ לחלוטין. זמן קצר לאחר מכן חשוד בהשחתת הרכב נעצר. לדברי דוידוביץ, "עבריינים החליטו לאיים עליי כראש הראשות, לפגוע ברכבי ולהלך אימים. זה מצטרף לסדרת אירועים שכבר התחוללו לפני כחודש, אז קבוצת פורעים ירתה מנשק אוטומטי וזרקה רימונים לעבר רכבים ובתים בשייח דנון. כתוצאה מכך שני צעירים נפצעו מירי וכעשרה רכבים הוצתו".
"לא יעלה על הדעת שנראה מראות כאלה בכפר הנפלא, שרוב מוחלט מתושביו הם אזרחים שומרי חוק - ומיעוט קטן פושעים פורעי חוק, שמחפשים להטילת את אימתם על התושבים הנפלאים", הוסיף דוידוביץ. "יצאתי הערב ממפגש מחמם לב של קבוצת נשים שעושות עבודה מקסימה בשיתוף פעולה ומצאתי את רכבי מפורק והרוס. אני לא אתן שהמקום הזה ייחרב ולא אוותר על חיים שפויים לתושבי שייח דנון והאזור".